Daarmee vervang je wet- en regelgeving door willekeur, eigen rechter spelen en halfslachtig gedoogbeleid. Een keurmerk kan nóóit bedoeld zijn om het overtreden van de wet goed te praten. Een webwinkel die de wet overtreedt, verdient geen objectieve goedkeuring, al helemaal niet van een keurmerk.[…] ik koop liever bij een webwinkel die goede en persoonlijke dienstverlening heeft dan een webwinkel die me 50% laat achteraf betalen. Ok, die webwinkel voldoet niet 100% aan de wet, maar is nog steeds een eerlijke hardwerkende ondernemer die zijn zaakjes goed op orde heeft.
Naar mijn idee moet een webwinkel nakomen wat hij garandeert. Het is niet enkel een juridische aangelegenheid! Als ik een product een fairtrade logo heeft, dan verwacht ik dat de maker zijn beloning heeft gekregen. Als het bedrijf dan zijn administratie niet 100% op orde heeft dan kan ik als consument niet verwachten dat het keurmerk daar ook naar kijkt. Zolang de beweringen van het keurmerk maar niet in gevaar komen.Daarmee vervang je wet- en regelgeving door willekeur, eigen rechter spelen en halfslachtig gedoogbeleid. Een keurmerk kan nóóit bedoeld zijn om het overtreden van de wet goed te praten. Een webwinkel die de wet overtreedt, verdient geen objectieve goedkeuring, al helemaal niet van een keurmerk.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Ik ben het grotendeels met je eens, behalve op één wezenlijk punt: zodra die "eigen visie" van een keurmerk overtredingen van de wet goedkeurt, speelt het keurmerk voor eigen rechter en plaatst het zichzelf bóven de wet.Kortom, de visie dat een keurmerk alleen de juridische kant bekijkt is naar mijn idee achterhaald. Als klant draait het voor mij om de dienstverlening en redelijke juridische voorwaarden. Wij proberen ervoor te zorgen dat we dat ook toetsen. De klant staat centraal, maar met een EIGEN visie. Daar kunnen klanten op vertrouwen en daarom koop ik met een gerust hart bij de aangesloten leden.
Ik begrijp je punt, echter snap ik het heel goed wanneer webwinkels geen achteraf betaal optie aanbieden. Vaak trekt dit oplichters aan. Wat we daarom zelf doen is het adviseren van webwinkels om achteraf betalen aan te bieden. We keuren hier geen leden op af, maar geven enkel het advies. Komt er een geschil, dan staat echter de klant wel in zijn recht als hij 50% wil achteraf betalen. Het is dus inderdaad een gedoogbeleid.Ik ben het grotendeels met je eens, behalve op één wezenlijk punt: zodra die "eigen visie" van een keurmerk overtredingen van de wet goedkeurt, speelt het keurmerk voor eigen rechter en plaatst het zichzelf bóven de wet.
En je retourneerd het artikel daarna begrijp ik? Anders gaat het je een hoop kosten op die 84 euro contributiegeld per jaar, want dat is vrij weinig..Vandaar dat wij standaard werken met klantervaringen en mysteryshoppers .Lijkt me niet mogelijk om een keurmerk te maken die deze subjectiviteit toetst. Het enige dat hiervoor in aanmerking komt zijn klantbeoordelingsystemen.
Ja... en dus gebeurt dat ook aan de lopende band.Corrigeer me als ik het fout heb, maar als ik het goed begrijp kan eigenlijk iedereen een keurmerk opzetten?
Ja... twee keer raden wie de rekening betaalt.En hoewel een keurmerk in principe bedoeld is om de klanten van webwinkels een bepaalde zekerheid te bieden zijn de echte klanten van de diverse keurmerken eigenlijk de webwinkels zelf omdat die moeten betalen voor het keurmerk?
En precies dát is een deel van het probleem: een stichting heeft inderdaad geen winstoogmerk, maar mag de stichtingsdirecteur wel een jaarsalaris van € 300.000 betalen. Voor werkzaamheden die de stichting niet zelf kan uitvoeren, kunnen "derden" worden ingehuurd... bijvoorbeeld een Adviesbureau B.V. of een Facilitair Bedrijf B.V. van een van de directeuren van de stichting. Of van zijn vrouw. Of van zijn zoon. Of van de vrouw van zijn zoon. Ga zo maar door.Een aantal keurmerken zijn ook stichtingen en deze behoren niet enkel voor de winst te gaan
Dat ik weet hoe het werkt, wil nog niet zeggen dat ik die werkwijze goedkeur...Keurmerkje op richten ward?
Dat is nu precies waarom ik een aantal jaar geleden begonnen ben. Maar de vooroordelen over keurmerken zijn hardnekkig. Dat terwijl ik leden wanneer ze willen gewoon inzage in de kosten en betalingen wil geven...Nou eigenlijk zou ik een alternatief willen bieden, dus een echte stichting zonder de hoge salarissen en geld wegsluiserij
Daar hebben wij ook naar gekeken, maar de meerwaarde is laag en de kosten zijn enkele duizenden euros per jaar voor certificering. Dan bedenkend dat Keurmerk.info gerunt wordt door een advocatenkantoor en het bestuur van Thuiswinkel bestaat uit de directeuren van aangesloten leden (Wehkamp, etc.) zet toch mijn vraagtekens bij de criteria die de Raad voor Accreditatie stelt.Maar gelukkig hebben we nog meer toezichthouders. Wat de Consumentenautoriteit, de Consumentenbond en de Raad voor Accreditatie betreft, doorstaan slechts twee keurmerken voor webwinkels de toets der kritiek: de Thuiswinkel Waarborg en het Webshop Keurmerk.
Voor dat argument kun je opnieuw de hand in eigen boezem steken: naast je keurmerk heb je een webbureau dat webshops bouwt. Waarom mag een webshopbouwer wel een keurmerk opzetten, maar de directeur van een webshop geen bestuurslid van een keurmerk worden?Daar hebben wij ook naar gekeken, maar de meerwaarde is laag en de kosten zijn enkele duizenden euros per jaar voor certificering. Dan bedenkend dat Keurmerk.info gerunt wordt door een advocatenkantoor en het bestuur van Thuiswinkel bestaat uit de directeuren van aangesloten leden (Wehkamp, etc.) zet toch mijn vraagtekens bij de criteria die de Raad voor Accreditatie stelt.
Ja... en dus gebeurt dat ook aan de lopende band.Corrigeer me als ik het fout heb, maar als ik het goed begrijp kan eigenlijk iedereen een keurmerk opzetten?Ja... twee keer raden wie de rekening betaalt.En hoewel een keurmerk in principe bedoeld is om de klanten van webwinkels een bepaalde zekerheid te bieden zijn de echte klanten van de diverse keurmerken eigenlijk de webwinkels zelf omdat die moeten betalen voor het keurmerk?
Maar gelukkig hebben we nog meer toezichthouders. Wat de Consumentenautoriteit, de Consumentenbond en de Raad voor Accreditatie betreft, doorstaan slechts twee keurmerken voor webwinkels de toets der kritiek: de Thuiswinkel Waarborg en het Webshop Keurmerk.
En precies dát is een deel van het probleem: een stichting heeft inderdaad geen winstoogmerk, maar mag de stichtingsdirecteur wel een jaarsalaris van € 300.000 betalen. Voor werkzaamheden die de stichting niet zelf kan uitvoeren, kunnen "derden" worden ingehuurd... bijvoorbeeld een Adviesbureau B.V. of een Facilitair Bedrijf B.V. van een van de directeuren van de stichting. Of van zijn vrouw. Of van zijn zoon. Of van de vrouw van zijn zoon. Ga zo maar door.Een aantal keurmerken zijn ook stichtingen en deze behoren niet enkel voor de winst te gaan