Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

12 september 2013

Misschien was ik iets te vroeg. Ik had het gelezen, nu kan ik het echter niet meer terug vinden.

Om toch het wetboek in te duiken heb ik https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4 bestudeerd. Deze gaat o.a. de artikelen van de huidige wet http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... k%207.html wijzigen.

Kijken we dan in Boek 7, Titel 1, artikel 26 dan zien we staan:
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.

Daar vanuit volgt de verplichting tot een achteraf betaalmethode. Nu was ik in de veronderstelling dat dit artikel vervangen zou worden. Na het lezen van de voorstelwet kan ik dat er echter niet uit op maken. Nu is mijn hoofd redelijk gaan tollen naar alle wetteksten, dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Wanneer ik meer weet kom ik er op terug.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

12 september 2013

Kijken we dan in Boek 7, Titel 1, artikel 26 dan zien we staan:
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering.
Dat is dus niet achteraf. Dat is toch duidelijk?
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Keurmerken voor webwinkels

12 september 2013

Gedoe met de zichttermijn gaat veranderen, achteraf betalen voor zover ik weet niet. In ieder geval niet ten nadele van de consument.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

12 september 2013

Gedoe met de zichttermijn gaat veranderen, achteraf betalen voor zover ik weet niet. In ieder geval niet ten nadele van de consument.
Achteraf betalen was nooit verplicht. Dat misverstand is er ingeslopen door partijen die daaraan verdienen en *kuch* op dit forum adverteren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

13 september 2013

Rembours aanbieden is voldoende om aan de wet te voldoen, wat betreft "achteraf" betalen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
rlend
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 december 2013

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

Hoi, ik ben bezig om Webshop Keurmerk te implementeren voor een aantal van mijn webwinkels:.

Ik zie wel als voordeel dat je meteen kunt meeliften op hun standaard algemene voorwaarden, er wordt beloofd (als ik alles op Internet mag geloven) dat je circa 20 tot 30% conversie verhoging kunt verwachten met deze keurmerken? Zeker na de oproep van de Consumentenbond telkens, zullen steeds meer consumenten erop gaan letten. Webshop Keurmerk valt mee qua kosten (EUR 195,- per jaar), je kunt het dan zelfs voor meerdere winkels gebruiken. Thuiswinkel.org vond ik te duur, is ook meer een branche vereniging dan een keurmerk. Al die andere keurmerken stellen niets voor begrijp ik uit alle onderzoek.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

@rlend
Conversieverhoging is zeker een voordeel. 20-30% vind ik echter wel hoog gegrepen. Maar een simpele rekensom. Stel je hebt nu dagelijks 3 orders. Dat zijn er circa 90 per maand. Je maakt op elke order 20 euro winst. Na het plaatsen van het keurmerk stijgt je conversie met 2% en heb je dus per maand 2 orders extra. Dat is een extra winst van €40,- per maand. Daarmee heb je de kosten al snel terugverdiend.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

@libertes Even de vraag of jullie ook controleren of een webwinkel wel een SSL certificaat heeft ja of nee ..
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

@libertes Even de vraag of jullie ook controleren of een webwinkel wel een SSL certificaat heeft ja of nee ..
Nee, helaas niet. Bij verschillende nieuw aangesloten webwinkels ontbreekt de wettelijk verplichte beveiliging van persoonsgegevens.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

@rlend
Conversieverhoging is zeker een voordeel. 20-30% vind ik echter wel hoog gegrepen. Maar een simpele rekensom. Stel je hebt nu dagelijks 3 orders. Dat zijn er circa 90 per maand. Je maakt op elke order 20 euro winst. Na het plaatsen van het keurmerk stijgt je conversie met 2% en heb je dus per maand 2 orders extra. Dat is een extra winst van €40,- per maand. Daarmee heb je de kosten al snel terugverdiend.
De vraag is is het ook echt conversie verhogend. Ik las laatst een onderzoek (ik kan me even niet meer herinneren waar maar er is vast wel een mede-forummer die het ook gelezen heeft) waarin stond dat een keurmerk wel conversie verhogend werkt maar dat het weinig uitmaakte welk keurmerk het was. Er waren zelfs mensen die verzonnen keurmerken aanmerkte als 'bekend en vertrouwd' en mensen die 'thuiswinkel waarborg' wel kende maar ook wel verwarde met (nep) keurmerken die erop leken.

Wel interessant om te weten aangezien er wel een behoorlijk prijsverschil is tussen het ene en het andere keurmerk.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

@libertes Even de vraag of jullie ook controleren of een webwinkel wel een SSL certificaat heeft ja of nee ..
Nee, helaas niet. Bij verschillende nieuw aangesloten webwinkels ontbreekt de wettelijk verplichte beveiliging van persoonsgegevens.
Erg kwalijke zaak
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

06 december 2013

Daarom vroeg ik er ook naar .. aangezien ik inderdaad heb gezien dat veel aangesloten winkels bij jullie dat niet hebben.

Vind dat ook wel een kwalijke zaak eerlijk gezegd ...
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

09 december 2013

@TiaId & Maurice
Momenteel werken we daarop met een adviespunt. Het is dus inderdaad mogelijk om lid te worden zonder SSL. De reden hiervoor is dat het letterlijk niet meer in de richtsnoeren van het CPB staat, maar daar wet uit voortvloeit. We zullen op dit punt gaan kijken of we wellicht in de toekomst strenger gaan handhaven. Persoonlijk vinden we beveiliging natuurlijk belangrijk. Echter is daarin SSL slechts 1 onderdeel. Het is voor ons helaas onmogelijk om de gehele beveiliging van een webwinkel te testen.

Kortom, ik geef jullie beide gelijk. Maar vinden we andere punten belangrijker. We zullen echter gaan evalueren (wellicht samen met de leden) of we hierop strenger moeten gaan controleren.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

09 december 2013

Toch wel bijzonder.
Een website die vooraf duidelijk niet aan de Nederlandse wet voldoet, krijgt een goedkeuring.

Ik begrijp jullie achterliggende gedachte hoor. Daar niet van.
Maar regel is regel, en wet is wet.

Als er dan iets in het leven geroepen word dat dingen direct voor de consument duidelijk moet maken. Dus dat een webwinkel helemaal ok is. Dan is dit punt wel opeens heel belangrijk.
Want hoe je het ook bekijkt... de site is niet ok.

Daarnaast denk ik dat je gegarandeerd problemen gaat krijgen nu de banken vanaf 1 januari hun regels aanscherpen vwb de fraudegevallen rondom internet bankieren.
Alle transacties moeten beveiligd zijn.
Stel een klant van een webwinkel doet een aankoop. Betaling of iets anders is niet via SSL gegaan.
Bank heeft opeens alle recht van spreken om in geval van fraude niet uit te gaan keren.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

09 december 2013

Ik begrijp deze blogpost ‘SSL voor webwinkels verplicht’ daarom niet. De openingsalinea lijkt me duidelijk: “In het kort komt het er op neer dat een SSL certificaat voor elke wettelijk webwinkel verplicht is. Hoe we komen tot deze conclusie leggen we graag uit.”

Het is dus verplicht, alleen niet voor webwinkels die bij het keurmerk zijn aangesloten? Dat klinkt als meten met twee maten. En als je keurmerk boven de wet stellen.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

09 december 2013

waarom dan een keurmerk beginnen ... maar idd webwinkels wel toestaan die geen ssl hebben...

Als ik dan naar andere keurmerken zou kijken hebben die dan al meteen voorrang op die van jou.

Ik snap dan ook eerlijk gezegd niet waarom webwinkels die wel een SSL hebben, ook niet beter kijken dan hun neus lang is, aangezien hun dus wel weten dat het verplicht is. (of ze hebben idd een shop als biedmeer en mijnwebwinkel, waar dat volgens mij al standaard is).

En ja die blogpost ... snap ik dan ook niet helemaal je geeft zelf wel aan dat het verplicht is, helpt mensen ermee zo te zien, maar ziet het zelf door de vingers...

Of heb je zo iets van , nou iedere aanmelding is mooi binnen, en geld in het zakkie?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Iedereen die ons keurmerk kent weet dat we niet voor de aanmeldingen gaan. 70% van de aanmeldingen wordt namelijk afgekeurd... Dat we voor geld zouden gaan heb ik al zo vaak naar mijn hoofd geslingerd gekregen, maar financieel wordt ik van mijn werk bij WebwinkelKeur echt niet beter. Financieel had ik dan ook beter mijn tijd kunnen steken in een webwinkel, maar ik vond (en vind) dat keurmerken moeten innoveren. Vandaar dat ik WebwinkelKeur heb gestart.

Dat terzijde. De reden dat we ons beleid gewijzigd hebben is dat het CPB zijn richtlijnen heeft gewijzigd. Vroeger stond hierin SSL nadrukkelijk vermeld. Nu staat er dat er de geldende standaarden gebruikt moeten worden.

Nu zouden wij kunnen zeggen, ja we controleren op SSL, onze aangesloten webwinkels zijn (technisch) veilig. Maar die laatste bewering kunnen we niet hard maken. SSL is namelijk slechts een klein onderdeel van een veilige webwinkel.

Vandaar dat we gekozen hebben om te controleren op punten die direct belangrijk zijn voor de klant. Denk dan aan garantie, zichttermijn en klantenservice. We zijn anders dan andere keurmerken op het punt dat wij een website niet alleen op papier controleren (is het juridisch op papier voor elkaar), maar ook in de praktijk (doet een webwinkel wat hij beloofd). We geven onze leden wel het dringende advies SSL te regelen en de meesten doen dat ook.

En daarin kunnen onze afwegingen ter discussie worden gesteld. Op het SSL punt zeker. Echter denk ik dat we met onze filosofie een stuk meer kwaliteit leveren dan derden. Want waar koop jij liever? Een webwinkel met SSL of een webwinkel die klantenservice voorop heeft staan?

Natuurlijk moet het geen sprake zijn van OF, maar van EN. We willen echter niet de suggestie wekken dat wij controleren op het punt van Technische Veiligheid. We controleren vooral op betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid. We zullen echter zeker jullie feedback meenemen en kijken of dit reden genoeg is om toch SSL te eisen van onze leden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Je keert de argumentatie om.

Je kunt inderdaad niet concluderen noch bevestigen dat een webwinkel met SSL-certificaat veilig is. Maar je kunt omgekeerd wel concluderen dat een webwinkel zonder SSL-certificaat onveilig is! Dat kun je bovendien snel en dus goedkoop constateren, dus kosten zijn geen argument.

Er zijn te veel keurmerken van nul of generlei waarde. Van een keurmerk mag je als consument verwachten dat het bevestigt dat de webwinkel een minimaal serviceniveau op orde heeft. Veilig kunnen winkelen is daarvan één van de wezenlijke hoekstenen.

Veiligheid van bezoekers en klanten waarborgen heeft volgens mij alles te maken met betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid. Je gaat ook niet naar een restaurant waar de klantvriendelijkheid wel okay is maar de voedselveiligheid niet gegarandeerd wordt.

Het draait hier voor een belangrijk deel om de houding van de webwinkelier. Ik hoor eigenlijk vrijwel altijd maar twee redenen waarom een webwinkel geen SSL-certificaat heeft. De eigenaar ziet het nut er niet van in (onkunde) of vindt het te duur (onvermogen). Onkunde en onvermogen kunnen echter nooit een goede basis zijn voor betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Ze omschrijven momenteel als:
Passende technische en organisatorische maatregelen moeten worden getroffen om persoonsgegevens te beveiligen.
Uiteraard zeer breed op te vatten, echter... er is een begeleidend downloadbaar pdf bestand geplaatst.


Te downloaden op:
http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... nitief.pdf


qoute uit dit pdf document:

Om te voldoen aan de beveiligingsnorm van artikel 13 Wbp dienen verantwoordelijken zich, gegeven de huidige stand van de techniek en de normontwikkeling in eerdere uitspraken van het CBP, bij pu­ blicaties op internet te houden aan de volgende vijf verplichtingen:
1 Voorkom de onnodige publicatie van persoonsgegevens.
2 Scherm specifieke pagina’s met persoonsgegevens af voor zoekmachines. 3
Gebruik wachtwoorden of een andere passende methode om de doelgroep af te bakenen.
4 Beveilig het gegevenstransport door middel van het SSL­protocol.
5 Beveilig machine(s) en achterliggende databases tegen onbevoegde toegang door derden.




Ook al zou SSL niet expliciet genoemd worden, hoe controleer jij dan webwinkels op gegevens transporten met banken etc?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

@Maurice,
Klopt, maar in 2013 heeft het CPB een nieuwe versie gepubliceerd. Daar staat (helaas) SSL niet meer expliciet genoemd:

http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... gevens.pdf

Dat is echter niet ons hoofdoverweging geweest. Zoals ik al zeg, we zijn geen partij die in kan staan voor de technische veiligheid van een webwinkel. Daarin moet je eerlijk zijn, dat doen veel andere keurmerken niet.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Nee bij vele andere word je gewoon afgewezen als je geen SSL hebt. Een SSL is voor een buitenstaander die 0,0 verstand makkelijk te zien of je dus beveiligde verbinding hebt bij gegevens of niet.

Daar is het vooral ook in eerste instantie voor bedoeld. Dat je VERDER kijkt dan alleen dat, prima! Maar laat gewoon geen klanten meer toe die geen SSL hebben. Zij zijn niet bereid te betalen voor een stukje veiligheid dat ook gecertificeerd is en te zien is voor bezoekers.

Enige wat mensen onthouden is dan: "groen slotje" is goed en bij de rest moet ik geen gegevens achterlaten. En dit doe ik zelf ook met regelmaat, geen SSL? Dan zoek ik wel een andere webshop.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

@Maurice,
Klopt, maar in 2013 heeft het CPB een nieuwe versie gepubliceerd. Daar staat (helaas) SSL niet meer expliciet genoemd:

http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... gevens.pdf

Dat is echter niet ons hoofdoverweging geweest. Zoals ik al zeg, we zijn geen partij die in kan staan voor de technische veiligheid van een webwinkel. Daarin moet je eerlijk zijn, dat doen veel andere keurmerken niet.

Hoe controleer jij dan of ze aan de verplichte beveiliging voldoen? HIer vraag je namelijk ook niet naar.

Als ik kijk naar de nieuwe teksten van CBP
Maak gebruik van algemeen geaccepteerde beveiligingsstandaarden Het vakgebied informatiebeveiliging kent vele beveiligingsmethoden, ­standaarden en ­maatregelen die zijn gebaseerd op ervaringen uit de dagelijkse beveiligingspraktijk. Gebruik bij het nemen van beveiligingsmaatregelen de richtsnoeren in samenhang met de beschikbare bevei­ligingsstandaarden. Deze standaarden geven houvast bij het daadwerkelijk treffen van passende maatregelen om de beveiligingsrisico’s af te dekken.
Algemeen geaccepteerd (en betaalbaar) = SSL

ik snap ook wel waarom ze zo algemeen weg zetten, maar jij hebt als keurmerk dan te controleren welke beveiliging wordt gebruikt. dat doe je niet.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

libertes, hou gewoon op excuses te maken. Wat het CPB wel of niet expliciet noemt doet niet ter zake. Het staat gewoon in de wet dat er een beveiligde verbinding moet zijn zodra er persoonsgegevens verstrekt worden.

Welke manier je kiest om dit te beveiligen is aan de webwinkelier. Genoemde SSL is het simpelste en goedkoopste om dit te beveiligen en wat Zyra zegt als je geen paar tientjes extra per jaar daarvoor wil uitgeven...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Natuurlijk dient een webwinkel ook klantvriendelijk te zijn etc

Maar waarom zou ik dan moeten kiezen voor webwinkelkeur in plaats van ( in mijn geval ) webshop keurmerk? Je geeft aan naar andere dingen te kijken die jullie belangrijk vinden, maar naar mijn inziens doen ze dat allemaal ...

Hoe weten jullie zeker dat een webshop 100 % klantvriendelijk is ... eigenlijk toch ook niet?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

10 december 2013

Het zijn geen excuses, ik probeer alleen onze overweging uit te leggen. De hoofdoverweging daarin is dat we geen 100% veiligheid kunnen bieden. We zouden echter zoals jullie aangeven wel alleen SSL kunnen controleren. Mijn idee was dat je dan een schijnveiligheid geeft. Ik zie echter dat veel anderen daar anders over denken. Dus wellicht gaan we dat in 2014 anders doen. Bedankt voor jullie kritische kijk daarop.

@TiaID
Ik wil liever geen specifieke keurmerken aanhalen. Wat ik echter zie is dat veel keurmerken zich vooral richten op de juridische check. Die doen wij ook, maar daar begint het pas. Vervolgens controleren we de webwinkel op klantvriendelijkheid middels primair ons klantbeoordeling systeem. Zo kunnen we sneller merken wanneer klanten niet tevreden zijn. Daarnaast hebben we ook mysteryshoppers waarmee we o.a. de helpdesk controleren. We hebben dus een andere insteek. Veel andere keurmerken zijn opgezet door mensen met een juridische achtergrond. Zelf ben ik een voormalig webwinkel eigenaar en webwinkel ontwikkelaar. Ik denk dat ik dus beter weet wat er leeft bij webwinkel eigenaren. Andere keurmerken hebben een andere insteek. Dat hoeft niet slecht te zijn, zo vind ik het Thuiswinkel Waarborg qua juridische controle uitstekend. Ik denk echter dat deze grotere keurmerken meer kunnen innoveren en extra meerwaarde kunnen (en moeten) bieden bovenop alleen een juridische check. Hoop dat dit antwoord op je vraag geeft.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

11 december 2013

Het zijn geen excuses, ik probeer alleen onze overweging uit te leggen. De hoofdoverweging daarin is dat we geen 100% veiligheid kunnen bieden. We zouden echter zoals jullie aangeven wel alleen SSL kunnen controleren. Mijn idee was dat je dan een schijnveiligheid geeft. Ik zie echter dat veel anderen daar anders over denken. Dus wellicht gaan we dat in 2014 anders doen. Bedankt voor jullie kritische kijk daarop.
Als jij een webwinkel dient te keuren, die geen ssl heeft heb jij de plicht (naar mijn mening) om te vragen hoe ze dat beveiligd hebben. Kunnen ze dat niet aantonen -> geen goedkeuring.

Zoals Eentje aangeeft, de wet is hier zeer duidelijk in.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

11 december 2013

Het lijkt me voor je keurmerk ook niet goed wanneer het straks alom bekendstaat als het keurmerk dat onveilige webwinkels goedkeurt.

In dat opzicht is het nog een onzakelijke beslissing, die niet goed is voor de reputatie van het keurmerk, en daarmee uiteindelijk ook niet voor de aangesloten webwinkels die hun beveiliging wél op orde hebben.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

11 december 2013

@Ward
Jullie reacties hebben me aan het denken gezet, het beleid veranderen gaat echter even duren en is ingrijpend. Ik ga het hier echter bespreken.

Wat de reputatie betreft. Het niet zo dat wij de enige zijn die dit beleid hebben. Ik heb de aanmeldingen van 3 grotere keurmerken nagelopen en zie daar ook (veelvuldig) webwinkels zonder SSL. Dit is echter weer geen excuus of reden om jullie niet gelijk te geven... Enkel een constatering (die wellicht jullie punt verder onderstreept).
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Keurmerken voor webwinkels

11 december 2013

Persoonlijk ben ik van mening dat alle keurmerk stichtingen gewoon een logo verkopen.
Neemt echter niet weg dat het voor klanten wel een barrière weg kan halen en heb ik er ook dus ook 1 ;)

Dat je overigens zegt geen winstoogmerk te hebben geloof ik niet, maar ik moet toch ook even inhaken omdat de andere keurmerken ook de regels niet erg streng hanteren.

In maart van dit jaar heb ik namelijk diverse offertes opgevraagd voor een Magento shop.
Niet één partij nam een SSL op in de offerte waardoor ik begon te twijfelen.
Met mijn huidige webshop zit ik bij Biedmeer waarbij dat alles wel gewoon goed geregeld is.

Bij het lezen van de voorwaarden van de keurmerken werd het mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarna ik een bericht heb gestuurd naar het Webshop Keurmerk waar ik een keurmerk van heb.
Wij zijn bij u aangesloten onder nummer xxxx.

Wij zijn voornemens om van webshop software te veranderen en hebben nu diverse offertes binnen. Niemand heeft het in deze offertes echter over een SSL certificaat.

Telefonisch werd mij door een van deze bedrijven meegedeeld dat de beveiligde pagina’s van de payment service provider afdoende zijn en dat ook Thuiswinkel.org hiermee akkoord is.

Op Thuiswinkel.org zie ik het volgende staan:
4. Veilige betaalomgeving
Uw betaalopdrachten worden op webpagina´s verwerkt die ten minste zijn beveiligd met een
SSL-certificaat (HTTPS en/of slotje onder of boven aan de webpagina).

Op uw website zie ik het volgende staan:
Veiligheid
• De aanbieder treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de overdracht van persoonlijke informatie en betalingen.


Het lijkt er op dat het dan niet verplicht is om de “contact” pagina en de checkout pagina middels SSL te beveiligen?
Ik heb een paar van uw nieuwe leden bekeken en niemand heeft dit op de betreffende pagina’s.

Kunt u dit aan mij bevestigen?
Het antwoord wat ik mocht ontvangen.
Wij controleren hier nog niet op. Echter raden wij het wel aan, omdat ook wij het korte termijn verplicht zullen stellen.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Keurmerken voor webwinkels

12 december 2013

Kleine nuance, een magento bouwer of hosting partij voor magento waar je offerte aangevraagd hebt?

Een magento bouwer weet namelijk dat ssl reeds een functie is in Magento, de hosting dient SSL te ondersteunen (en geinstalleerd te hebben) Dus vind het opzich niet vreemd dat een magento bouwer hier geen melding van maakt in de offerte aangezien dat niet gebouwd hoeft te worden.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht