Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

21 december 2013

Bijlange na niet, :? 8) :P
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

28 januari 2014

Wat me vandaag bezig heeft gehouden en me niet duidelijk is.. als ik via Sisow ga werken voor de betalingen, heb ik dan ook een SSL certificaat nodig, of loopt dit dan via Sisow?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

29 januari 2014

Wat me vandaag bezig heeft gehouden en me niet duidelijk is.. als ik via Sisow ga werken voor de betalingen, heb ik dan ook een SSL certificaat nodig, of loopt dit dan via Sisow?
Als je de eerste post van dit topic doorleest zal het allemaal duidelijk worden. Deze vraag staat er letterlijk als voorbeeld in.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

29 januari 2014

Wat me vandaag bezig heeft gehouden en me niet duidelijk is.. als ik via Sisow ga werken voor de betalingen, heb ik dan ook een SSL certificaat nodig, of loopt dit dan via Sisow?
Als je de eerste post van dit topic doorleest zal het allemaal duidelijk worden. Deze vraag staat er letterlijk als voorbeeld in.
ah sorry, dan heb ik er overheen gelezen, ik heb de starttopic doorgenomen. Ik ga het opnieuw doorlezen.

[EDIT] antwoord gevonden! :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

05 maart 2014

Ik zit met mijn webhosting bij Argeweb. Moet ik dan ook de SSL afnemen bij Argeweb, of kan je een SSL ook buiten je hosting om afnemen?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

05 maart 2014

Dat kan ook daar buiten. Één en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat Argeweb wil. Als zij alleen een IP adres willen geven als je SSL ook bij hun afneemt heb je een probleem.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

05 maart 2014

Dan zijn het gewoon pieps, want in mijn ogen (en de logica ervan) is zoiets dat je dat NIET kunt eisen! Wel kun je xx bedrag per jaar vragen om een IP-adres en daarnaast aangeven dat het een xx bedrag per jaar is incl. SSL. Dan maak je zelf de keuze wat je wil.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

06 maart 2014

Eigenlijk kan ik dan beter maar gewoon voor het gemak gaan, en een SSL bij Argeweb afnemen zodat ik me geen kopzorgen hoef te maken met allerlei ditjes en datjes. Immers hebben we het over tientjes werk. Thanks! :)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

06 maart 2014

Als ik tevreden ben over een leverancier vind ik het niet zo'n punt om daar ook aanvullende diensten af te nemen, ook al is dat wellicht iets duurder. Als er iets mee is kun je ook bij ze terecht en verwijzen ze je niet naar je SSL leverancier.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

06 maart 2014

Eigenlijk kan ik dan beter maar gewoon voor het gemak gaan, en een SSL bij Argeweb afnemen zodat ik me geen kopzorgen hoef te maken met allerlei ditjes en datjes. Immers hebben we het over tientjes werk. Thanks! :)
Nou tientjes werk? Het ligt er ook aan of je het moeilijk vindt het zelf te installeren of niet. Ik kan het makkelijk zelf doen en als ik daarmee €50,- in mijn zak kan houden doe ik dat dus.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

06 maart 2014

€ 50,- is toch 5 tientjes? :P
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

06 maart 2014

€ 50,- is toch 5 tientjes? :P
Ja, maar tientjes werk... denk ik aan max 30... bedoel voor een paar tientjes hoef je het ook niet te laten, maar meer dan kun je het beter aan iets anders besteden.

Bedoel uiteindelijk kan je een meier in je zak houden. Je moet het niet voor 1 jaar zien, maar meerdere. Idem als je dus zelf een SSL Certificaat koopt en het dan koopt voor meerdere jaren, daar krijg je dus korting op. Je gaat een webshop toch niet voor 1 jaar opbouwen? Hopelijk toch wel voor meer jaren?
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

07 maart 2014

Toch voorzie ik "gedoe" op de rit, en ik merk dat ik al teveel bezig ben met dingetjes, terwijl ik mijn focus moet houden op het creëren van omzet. En dat kan soms betekenen dat je links en rechts een paar tientjes meer uitgeef voor het gemak. En 50 euro vind ik zelf in verhouding van een webshop inderdaad tientjes werk :)

bedankt voor jullie reacties. Leer iedere dag :)
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

07 maart 2014

Toch voorzie ik "gedoe" op de rit, en ik merk dat ik al teveel bezig ben met dingetjes, terwijl ik mijn focus moet houden op het creëren van omzet. En dat kan soms betekenen dat je links en rechts een paar tientjes meer uitgeef voor het gemak. En 50 euro vind ik zelf in verhouding van een webshop inderdaad tientjes werk :)

bedankt voor jullie reacties. Leer iedere dag :)
Als je er zo over denkt en zelfs een SSL-certificaat maar een dingetje vindt. En zo open wij hier zijn ook met bedragen vraag ik mij dan af wat jouw hosting ervoor vraagt. IP-adres los, IP-adres incl SSL.

Of ben je van plan over te stappen naar een andere hosting.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

07 maart 2014

Ik vind het altijd zo typisch

als men een winkelpand huurt, dan laat men een alarm installeren a 3500 euro + de maandelijkse fee zonder over na te denken.

maar webwinkel beveiliging "is maar een ding" wat "geld" teveel is..

Man man man, als je niet kunt investeren -> wordt dan geen ondernemer. Je praat over laten we zeggen inclu installatie nog geen 8 euro per maand (uitgaande van 100 euro per jaar inclu ip, installatie etc als gemiddelde)

waar doet men moeilijk over? om een paar cent de wet te ontduiken....
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

07 maart 2014

Dat kan ook daar buiten. Één en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat Argeweb wil. Als zij alleen een IP adres willen geven als je SSL ook bij hun afneemt heb je een probleem.
Dat is niet zo vanzelfsprekend, er zijn providers die geen ssl van derden accepteren. Dus dan kun je gewoon geen ssl installeren.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

07 maart 2014

Dat kan ook daar buiten. Één en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat Argeweb wil. Als zij alleen een IP adres willen geven als je SSL ook bij hun afneemt heb je een probleem.
Dat is niet zo vanzelfsprekend, er zijn providers die geen ssl van derden accepteren. Dus dan kun je gewoon geen ssl installeren.
Klopt, die partijen heb je ook en maken het daarom moeilijk en zit je gauw voor €150 a €200,- in een jaar aan vast.

En Maurice, ik vind het geen enkel probleem om geld uit te geven, dat vind Roy dus ook niet anders zou hij die tientjes extra niet uitgeven en het de hosting allemaal maar regelen. Als het tientjes werk zou zijn, want niet iedere hosting is hetzelfde.

Maar waarom zou je jezelf in je vingers snijden als het 2 tellen werk is? Oké heb je er 100% geen verstand van? Dan is het beter uit te besteden, heb je er wel verstand van en weet hoe het moet? Dan mag je echt wel besparen op bepaalde zaken.

Waarom zeggen sommige hostingpartijen dat je €200,- (IP-adres incl. certifcaat) moet betalen? Hierdoor willen sommige bedrijven (niet alleen webshops, ook andere bedrijven die met klantgegevens werken) totaal geen SSL certificaat en gaan proberen af te dingen (overal korting op willen hebben). Want je hebt gewoon helemaal geen keus. Een goede hosting geeft je wel deze keuze en je kiest dan zelf wat voor certificaat je wilt. Dan ben je voor een certificaat om het zo te zeggen €35,- kwijt voor 1 shop met bedrijfsgegevens en eventueel €30,- voor IP-adres. Kijk word je onderneming groter dan zal je wel een keer aan zo'n bedrag of zelfs meer komen, maar start je net dan kun je het eerste jaar of paar jaar ook zo doen zoals ik het zeg en dan heb je wat juist nog belangrijkst is WEL een SSL, maar je betaald je er niet scheel aan.

Ook ik heb uiteindelijk voor sommige mensen waar ik voor werk echt wakker kunnen maken van oh wacht even dit kan ook anders! Omdat klanten echt zaten te zeuren over de hoge kosten van de SSL (was meer gebrek aan tekst & uitleg erover). En uiteraard sommige boeit het geen ruk wat ze hebben als het maar werkt, andere willen weten waar ze voor betalen.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

08 maart 2014

Over het algemeen vind ik de prijzen bij Argeweb erg netjes. Niets over de top in ieder geval. En ik heb er al diverse producten die ik daar afneem. Waaronder hosting voor mijn nieuwe shop en hosting voor mij eigen website. Diverse URLs en een online backup voor al mijn werk.

De SSL pakketten zijn geloof ik ook gewoon goed te doen

http://www.argeweb.nl/ssl/ssl-prijzen

Ik moet alleen mijn hosting pakket opschroeven zodat ik mijn huidige pakket kan upgraden naar een versie met SSL. Dat is niet zo erg want ook de maandelijkse data traffic en opslag wordt meteen geupgraded. En dat kan nooit kwaad.

Ik zit gewoon een beetje hard op na te denken wat de opties zijn maar na een uur snuffelen merk ik dat dit "gedoe" (even tussen haakjes) mijn tijd op zit te eten terwijl ik het met 1 druk op de knop kan regelen. Die paar uur dat ik er aan spendeer kost meer in theorie dan dat ik het probeer te bezuinigen :)

Ik ga maandag even bellen met Argeweb welke versie het meest geschikt is voor mijn doel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

09 maart 2014

Over het algemeen vind ik de prijzen bij Argeweb erg netjes. Niets over de top in ieder geval. En ik heb er al diverse producten die ik daar afneem. Waaronder hosting voor mijn nieuwe shop en hosting voor mij eigen website. Diverse URLs en een online backup voor al mijn werk.

De SSL pakketten zijn geloof ik ook gewoon goed te doen

http://www.argeweb.nl/ssl/ssl-prijzen

Ik moet alleen mijn hosting pakket opschroeven zodat ik mijn huidige pakket kan upgraden naar een versie met SSL. Dat is niet zo erg want ook de maandelijkse data traffic en opslag wordt meteen geupgraded. En dat kan nooit kwaad.

Ik zit gewoon een beetje hard op na te denken wat de opties zijn maar na een uur snuffelen merk ik dat dit "gedoe" (even tussen haakjes) mijn tijd op zit te eten terwijl ik het met 1 druk op de knop kan regelen. Die paar uur dat ik er aan spendeer kost meer in theorie dan dat ik het probeer te bezuinigen :)

Ik ga maandag even bellen met Argeweb welke versie het meest geschikt is voor mijn doel.
Oh dit vind ik een zeer groot pluspunt, één van de weinige die het gewoon op de site hebben staan. Bij vele moet je eerst mailen wil je de prijzen te weten krijgen.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Ik was vandaag even met mijn hosting in contact. Deze adviseerd mij naar een VPS te gaan. Dit is voor mij op termijn zeker de bedoeling. Maar er komt nog best wat bij kijken. Ik zit enorm te twijfelen of ik er niet meteen mee moet starten, of dat ik dit later doe. Je moet zelf de hele omgeving instellen. Misschien met een paar tutorials zo gepiept.

Het dingetje is dat als ik mijn huidige hosting pakket upgrade ik standaard een Shared SSL mee krijg. Ik heb even webwinkelkeurmerk een mailtje gestuurd of dit voldoende is voor een webwinkel. En daar kreeg ik een positive reactie op terug.

Ik denk dat je met een shared SSL in geen groen balkje in beeld krijg in je browser. Als ik even blijf zitten waar ik zit met mijn spulletjes kan ik mijn hosting pakket upgraden met 1 klik op de knop en niets veranderd voor mij, en ik kan starten zonder bijzondere kosten.

Als ik de hard way gaat en naar een VPS ga, krijg ik er weer een hele nieuwe leercurve bij (het instellen van de server) sta ik even met mijn handing in het haar als er iets niet werkt of niet goed gaat (het is je eigen private server, customer service is een stuk lastiger op dit gebied) en kost het een heel stuk meer qua hosting + de SSL.

de 1 is blijkbaar goed voor nu, de ander is veel beter.

Hebben jullie ervaring met een shared SSL ? Doen of niet doen?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Shared ssl geeft wel een groene balk bovenin, alleen staat niet je eigen url bovenin maar de shared url van de provider.
Op zich niets mis mee alleen kunnen klanten het wat vreemd vinden als ze van url wijzigen op het moment dat ze gegevens gaan invullen.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Shared ssl geeft wel een groene balk bovenin, alleen staat niet je eigen url bovenin maar de shared url van de provider.
Op zich niets mis mee alleen kunnen klanten het wat vreemd vinden als ze van url wijzigen op het moment dat ze gegevens gaan invullen.
Dank je Paul. Dus als ik het goed begrijp staat er dan straks bovenin: http://www.argeweb.nl/enhierreekstekens?

Dat zou niet wenselijk zijn wat mij betreft. Ik heb het er net met mijn vrouw over dat we hier denk ik maar gewoon in moeten investeren. (Een eigen VPS & SSL) zodat we gewoon goed voorbereid zijn op groei.

Ik zie het doom scenario al hangen dat straks de web winkel 1 of 2 dagen offline is op het moment dat het eigelijk zo goed gaat dat je wel over moet stappen. En je tegen allerlei problemen aan loop. Het gaat om een paar honderd euro verschil wat nu even pittig is maar straks hoop ik natuurlijk terug wordt verdiend.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Je kan tegenwoordig ook gewoon een dedicated IP krijgen met shared hosting pakketten. Dan heb je geen VPS nodig. Afhankelijk van het type webshop, kun je best lang toe met shared hosting...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Afhankelijk van het type provider zou ik eerder zeggen ;).

Een VPS is behoorlijk meer dan even wat instellingen goed zetten mbv een tutorial. Het vereist aanzienlijk wat kennis om zo'n systeem veilig te krijgen en te houden. Uitbesteden kan natuurlijk ook.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

in dat geval schuif ik het even voor me uit en wordt het iets voor in de toekomst. Dank jullie voor de feedback! ;)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

10 maart 2014

Gelukkig zijn er in Nederland ook nog Nederlandse providers die je gewoon in het Nederlands kunt bellen of mailen om het voor je te regelen. Het hoeft heus niet altijd op-afstand-en-afstandelijk via een of ander compleet geautomatiseerd regelpaneel.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

11 maart 2014

Maar zulke providers vragen makkelijk 70 tot 90 euro per maand voor de hosting. Dat is me dubbel en dwars waard als ik eenmaal een leuke omzet per maand haal. Nu heb ik nog nul euro verdiend en moet de eerste euro nog verdiend worden over een maand of wat. Dus ik begin daar maar met goed, en ga ik daarna naar beter :)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

11 maart 2014

Gelukkig zijn er in Nederland ook nog Nederlandse providers die je gewoon in het Nederlands kunt bellen of mailen om het voor je te regelen. Het hoeft heus niet altijd op-afstand-en-afstandelijk via een of ander compleet geautomatiseerd regelpaneel.
Je kunt beter 30 euro per maand aan goede hosting uitgeven dan 60 euro per maand aan een VPS waarbij je zelf met een tutorial de instellingen moet goedzetten.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

11 maart 2014

Gelukkig zijn er in Nederland ook nog Nederlandse providers die je gewoon in het Nederlands kunt bellen of mailen om het voor je te regelen. Het hoeft heus niet altijd op-afstand-en-afstandelijk via een of ander compleet geautomatiseerd regelpaneel.
Je kunt beter 30 euro per maand aan goede hosting uitgeven dan 60 euro per maand aan een VPS waarbij je zelf met een tutorial de instellingen moet goedzetten.
Ik ben het met je eens Henk. Maar er zitten wel enorme verschillen tussen shared hosting en VPS. Zo leer ik bijna ieder uur steeds meer over het probleem waar ik middels me in begin te verkeren. En het is vooral een koude oorlog tussen mijn eigen oren. Van tutorials leer je. Van de 1 meer dan van de ander. En soms leer je niets haha. Dan denk je alleen: mooi, het werkt, snel weer vergeten! Ik snapte geen snars van Magento. Nu weet ik aardig mijn weg.

Het issue is dat ik aan het begin sta van de lancering van mijn eigen webwinkel. Het liefst wil ik in april online gaan, maar als dit mei wordt, zal er niemand wakker van liggen. Alleen ik leg me die druk op. Hier heb ik middels 300+ uur werk in gestoken. Van het artwork tot en met de uitstraling, de opzet, de visie, de producten etc. Aan die kant probeer ik het zo professioneel mogelijk aan te pakken met alle valkuilen die daarbij horen. En nu eindig ik het hele project op een shared hosting, met een acceptabele snelheid (niet je van het) en een shared SSL die niet de allermooiste URL weergeeft.

Ergens ben ik natuurlijk van de pot gekukeld dat ik na alle inspanningen eindig op 'net niet' . Niet slecht, maar ook niet waar ik had willen zijn.

Ik heb een maat in mijn netwerk die veel van hosting af weet (het is zijn werk) en die wil me een handje helpen. Ja, er komt handwerk te pas en JA het is zeker spannend. Maar de afgelopen maanden ben ik alle andere spannende keuzes ook niet uit de weg gegaan, en mijn winkel is nog niet begonnen. Dus laat ik gewoon gek doen, en ga het gevecht met VPS gewoon aan, en eindig ik met een super kekke echte eigen URL met SSL in mijn browserbalk, op een veel snellere verbinding en veel meer processor kracht tot mijn beschikking. Geen half werk. En.. the good news: Als het goed gaat, hoef ik geen acrabadaba's meer te doen en de winkel alsnog te verhuizen.

Ondernemen is risico's nemen, right!? Zal ik jullie op de hoogte houden? Misschien in een ander topic / locatie.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Je bent al bezig, je moet nog open gaan en je maakt je nu al druk om VPS... holy moly... why?

Sowieso is het dan interessanter om te gaan kijken naar managed VPS hoef je nergens druk om te maken. Want je wil wel meer uitgeven aan SSL zodat de hosting het maar moet doen, maar om dan te kijken eventueel naar managed VPS doe je dan niet :S.

Ik heb vroeger alleen de basis gehad over servers en verder niet, als ik alle ins en outs had geweten dan was ik wel netwerkbeheerder of ict beheerder geworden.

Bedoel je neemt nu alleen VPS i.v.m. SSL? Vecht argeweb eens aan? Bedoel op een shared hosting hoor je gewoon SSL te kunnen krijgen of ze zijn ouderwets en hebben het zo dichtgespijkerd om het maar zo te noemen dat het niet anders meer kan. Want ja dat is dan de makkelijkste optie voor HUN.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht