Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Waarom ga je niet naar een goede webshophoster? http://www.trafego.nl bijvoorbeeld.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

handig, met ssl in de prijs inbegrepen.

Verder goede ervaringen hiermee?
Heb laatst contact gehad met http://ixlhosting.nl/; wel heel snelle en nette service. Maar ben nog aan het orienteren.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Je bent al bezig, je moet nog open gaan en je maakt je nu al druk om VPS... holy moly... why?

Sowieso is het dan interessanter om te gaan kijken naar managed VPS hoef je nergens druk om te maken. Want je wil wel meer uitgeven aan SSL zodat de hosting het maar moet doen, maar om dan te kijken eventueel naar managed VPS doe je dan niet :S.

Ik heb vroeger alleen de basis gehad over servers en verder niet, als ik alle ins en outs had geweten dan was ik wel netwerkbeheerder of ict beheerder geworden.

Bedoel je neemt nu alleen VPS i.v.m. SSL? Vecht argeweb eens aan? Bedoel op een shared hosting hoor je gewoon SSL te kunnen krijgen of ze zijn ouderwets en hebben het zo dichtgespijkerd om het maar zo te noemen dat het niet anders meer kan. Want ja dat is dan de makkelijkste optie voor HUN.
Ik begrijp je niet reactie niet helemaal.

Natuurlijk maak ik me hier druk over. Het is de basis. Stel dat je winkel goed gaat en je alsnog moet verhuizen en je misschien wel een paar dagen uit de lucht ben. Als de winkel nog niet actief is en ik die keuzes al kan maken vooraf.. Prima stuff om je druk over te maken als je het mij vraag.

Managed VPS kost je makkelijk 70 tot 200 euro per maand. Zoals aangegeven is dat prima als je webwinkel eenmaal een leuke omzet genereert. Dan zijn dat kosten die ik daar absoluut voor over heb. Maar dat is nu te hoog gegrepen. Ik denk dat een gewone VPS een goede tussenstop is.
Ik heb vroeger alleen de basis gehad over servers en verder niet, als ik alle ins en outs had geweten dan was ik wel netwerkbeheerder of ict beheerder geworden.


zo ken ik er ook nog wel een paar. :roll:
Bedoel je neemt nu alleen VPS i.v.m. SSL? Vecht argeweb eens aan? Bedoel op een shared hosting hoor je gewoon SSL te kunnen krijgen of ze zijn ouderwets en hebben het zo dichtgespijkerd om het maar zo te noemen dat het niet anders meer kan. Want ja dat is dan de makkelijkste optie voor HUN.
[/quote]

Ik ga kiezen voor VPS:

- Een eigen SSL (= schone eigen URL ipv een afgekapte eigen URL met daarna je hosting)
- Meer CPU capaciteit
- Veel snellere omgeving (ipv vele honderden andere websites die op een shared hosting staan)
- Voorbereid op groei

Nadelen VPS:

- Nieuwe leercurve (ga ik niet uit de weg)
- Zelf bijhouden
- Een klein beetje duurder dan shared hosting

Voordelen:

- Mijn winkel moet nog starten! Ik ben vrij man!
Waarom ga je niet naar een goede webshophoster? http://www.trafego.nl bijvoorbeeld.

ik heb even gekeken. Ze bieden in ieder geval leuke pakketten aan. Ik heb nu bijna alles bij Argeweb staan en zal eerst even kijken hoe ver ik bij hun kom. Recent alles verhuisd en geregeld daar. Om nu weer alles op te pakken en te verhuizen is ook voor mijzelf een beetje een rommelig. Voorlopig bied Argeweb dezelfde diensten aan op de SSD na, en een stuk voordeliger.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Stel dat je winkel goed gaat en je alsnog moet verhuizen en je misschien wel een paar dagen uit de lucht ben.
Bij verandering van pakket ben je geen dagen uit de lucht. Misschien een paar seconde. Verandering van hostingpartij kan iets lastiger zijn met de database maar helemaal uit de lucht ben je echt niet bij overstappen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Ik ga kiezen voor VPS:

- Een eigen SSL (= schone eigen URL ipv een afgekapte eigen URL met daarna je hosting)
- Meer CPU capaciteit
- Veel snellere omgeving (ipv vele honderden andere websites die op een shared hosting staan)
- Voorbereid op groei

Nadelen VPS:

- Nieuwe leercurve (ga ik niet uit de weg)
- Zelf bijhouden
- Een klein beetje duurder dan shared hosting

Voordelen:

- Mijn winkel moet nog starten! Ik ben vrij man!
Je ziet een paar dingen over het hoofd:

- Een VPS is nog steeds gedeeld met anderen. De VPS zelf niet, maar de server en de opslag wel.
- Een goed beheerd en ingesteld hosting platform is niet langzamer dan een VPS ingesteld mbv tutorials (in tegenstelling zelfs, die VPS is ongetwijfeld langzamer zonder de benodigde kennis)
- Een VPS vergt onderhoud, wat doe je als een software update mistlukt en je niet de kennis hebt dat zelf te repareren? Dan is je website dus wél offline. VPSen (en servers) van mensen zonder voldoende kennis worden bijna altijd vroeg of laat gehackt.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Ik ga kiezen voor VPS:

- Een eigen SSL (= schone eigen URL ipv een afgekapte eigen URL met daarna je hosting)
- Meer CPU capaciteit
- Veel snellere omgeving (ipv vele honderden andere websites die op een shared hosting staan)
- Voorbereid op groei

Nadelen VPS:

- Nieuwe leercurve (ga ik niet uit de weg)
- Zelf bijhouden
- Een klein beetje duurder dan shared hosting

Voordelen:

- Mijn winkel moet nog starten! Ik ben vrij man!
Je ziet een paar dingen over het hoofd:

- Een VPS is nog steeds gedeeld met anderen. De VPS zelf niet, maar de server en de opslag wel.
- Een goed beheerd en ingesteld hosting platform is niet langzamer dan een VPS ingesteld mbv tutorials (in tegenstelling zelfs, die VPS is ongetwijfeld langzamer zonder de benodigde kennis)
- Een VPS vergt onderhoud, wat doe je als een software update mistlukt en je niet de kennis hebt dat zelf te repareren? Dan is je website dus wél offline. VPSen (en servers) van mensen zonder voldoende kennis worden bijna altijd vroeg of laat gehackt.
goede punten Henk.

Ik heb een paar goede contacten die veel van hosting af weten. Ik sta er wat dat betreft niet helemaal alleen voor. Natuurlijk draaien er meerdere VPS'n op een server. Alleen wat je niet vermeld is dat de hardware ook anders. Magento verbruikt veel geheugen. Met een VPS heb ik 2048 mb tot mijn beschikking plus 2 cores.

in het pakket kan ik een backup pakket mee nemen die elke dag een backup maakt van de VPS. En heeft de VPS ook een snapshot. Dus als de winkel moet updaten en het gaat niet goed, zijn daar al een paar mogelijkheden om snel weer te herstellen. En als het dieper niet goed zit, dan zal ik hulp nodig hebben.

Al om al, heeft VPS voor én nadelen. Hier is ook een goede discussie gaande over wat nou de beste keuze is. http://www.webhostingtalk.nl/shared-web ... z2vkOCkSC8

Ik wordt er gek van. Het is jammer dat ik geen vast IP kan koppelen aan mijn shared hosting pakket, zodat ik gewoon een eigen SSL kan aankopen.

Men, de twijfel slaat toe. Ik laat het even een paar dagen bezinken.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

ik heb even gekeken. Ze bieden in ieder geval leuke pakketten aan. Ik heb nu bijna alles bij Argeweb staan en zal eerst even kijken hoe ver ik bij hun kom. Recent alles verhuisd en geregeld daar. Om nu weer alles op te pakken en te verhuizen is ook voor mijzelf een beetje een rommelig. Voorlopig bied Argeweb dezelfde diensten aan op de SSD na, en een stuk voordeliger.
Paar dagen uit de lucht? Dan zit je bij 1 de verkeerde host en 2 dan ga/ging je naar de verkeerde host! Ik ben zelf overgestapt en zonder enkele problemen en ik merkte het zelf niet eens dat ik over was gegaan.

Oh en zo ken je er nog wel een paar? :shock: Weet je als jij je wilt verdiepen om zelf VPS te onderhouden moet je dat dan maar doen. En als ik het goed bekijk kun je bij Argeweb niet eens kiezen voor een managed VPS, dus zou je weer moeten verhuizen en dat je dat niet wil kan ik begrijpen.

Nu vraag ik mij af waar het vandaan komt dat het een shared SSL is van Argeweb, omdat ik namelijk voor €15,- per jaar een certificaat kan aanschaffen. Alleen voor een dedicated IP kom ik geen prijzen tegen.

Heb je Argeweb gevraagd waarom je niet een eigen SSL kunt nemen bij een shared hosting? Kom namelijk in je tekst niet echt een duidelijk antwoord tegen, waarom ze dat niet doen.

Nogmaals, daar moeten ze een goede reden voor hebben (oh ja weet het al... "schaarsheid van IP4-adressen), bedoel ik kan op een shared hosting van niet al te veel geld gewoon een dedicated IP krijgen en een certificaat op zetten.

De overige voordelen van VPS hoef je mij niet te benoemen, enige wat ik je nog mee wil geven is dat ik geen Plesk aanraad op je VPS, kies voor Linux met Direct Admin.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Deze gasten bieden managed VPS vanaf 28,- per maand. Ik maak daar zelf nu sinds kort gebruik van en de telefonische support is erg goed.
Hey die ken ik via Twitter. Het is niet duur en ook wat Henk zegt klopt, daarom zou ik zelf nog liever kiezen voor managed.

Alleen hun Managed VPS gaat van €28,- naar €105 per maand. 5GB naar 20GB en van 1 naar 4 cores etc.. jammer dat er geen tussenstap is.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Geheugen, cores, processorkracht, allemaal leuk, maar in feite draait het maar om één ding: opslag. Al jaren zijn hardeschijven het meest trage in de hostingmarkt. Daar zijn inmiddels prima oplossingen voor (SSD, SAS, eventueel icm raid), maar een goede setup kost gewoon veel geld. De vraag is of je dat krijgt voor 28 euro per maand incl. management.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Alleen hun Managed VPS gaat van €28,- naar €105 per maand. 5GB naar 20GB en van 1 naar 4 cores etc.. jammer dat er geen tussenstap is.
Je kan bij bestellen (en upgrade) iedere stap met de hand opgeven. Dus ook 10GB 2 cores enz
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014

Alleen hun Managed VPS gaat van €28,- naar €105 per maand. 5GB naar 20GB en van 1 naar 4 cores etc.. jammer dat er geen tussenstap is.
Je kan bij bestellen (en upgrade) iedere stap met de hand opgeven. Dus ook 10GB 2 cores enz
Oja? Zie maar in het overzicht 3 prijzen. Dan liever een hosting waarbij ik het toch wel een beetje zelf kan bepalen wat ik wil, dan maar duurder dan de €28,- maar beter dan dat.

WTF echt ik klik op bestel direct bij die €28,- en krijg dit in beeld: Totaal: € 1326,22 (€ 1096,05)
per maand: € 110,50 (€ 91,33)... juist.

Het zal wel :S beetje vaag iets, als je dus wilt weten hoeveel je kwijt zou zijn met wat je wil kun je maar eerst beter een offerte opvragen ;)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

12 maart 2014


Oja? Zie maar in het overzicht 3 prijzen. Dan liever een hosting waarbij ik het toch wel een beetje zelf kan bepalen wat ik wil, dan maar duurder dan de €28,- maar beter dan dat.

WTF echt ik klik op bestel direct bij die €28,- en krijg dit in beeld: Totaal: € 1326,22 (€ 1096,05)
per maand: € 110,50 (€ 91,33)... juist.

Het zal wel :S beetje vaag iets, als je dus wilt weten hoeveel je kwijt zou zijn met wat je wil kun je maar eerst beter een offerte opvragen ;)
Of goed kijken en het juiste aanklikken ;) Het staat er allemaal hoor, inclusief de schuifjes om precies te bepalen wat je wilt.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Of goed kijken en het juiste aanklikken ;) Het staat er allemaal hoor, inclusief de schuifjes om precies te bepalen wat je wilt.
Welke browser gebruik jij om het één en ander te zien? Ik kan vrij weinig :) gebruik Chrome. Ik klik het juiste aan en als ik op zo'n button klik kom ik hierop uit: https://secure.datact.nl/Bestellen?action=

WOOHOOW! Dit is leuk zeg... ik klik onder Firefox op de button wat te vinden is op: http://www.datact.nl/Hosting/DataCT_Premium_VPS/Prijzen "Bestel direct" naast de €27,58 en ik kom uit op hosting van Totaal: € 60,23 (€ 49,78). Euhm de prijs zoals eerder beschreven kreeg ik nog wel steeds onder Chrome.

En in IE hetzelfde als in Firefox. Lekker bestellen is dat zeg.

OH nee, duh natuurlijk je moet eerst nog even een domeintje in je winkelmandje gooien en dan pas kan je aangeven wat je wil! Omgekeerde wereld, ik wil weten wat ik kwijt ben voor ik het er in gooi!

Nog een punt, prijzen zijn verhoogd het is excl. BTW €28,92 i.p.v de €27,58 en ja het is centenwerk, maar dan nog wees er duidelijk in.

Even een vergelijking gemaakt, kies ik zelfs nog bij Trafego voor Magento optimalisatie en dan ben ik nog goedkoper uit met een VPS bij Trafego dan bij DataCT (beide unmanaged).

Maar heb het hoor Henk :lol: :wink: alleen ja niet de manier van werken.
 
rocketchef
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2014

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Even een vergelijking gemaakt, kies ik zelfs nog bij Trafego voor Magento optimalisatie en dan ben ik nog goedkoper uit met een VPS bij Trafego dan bij DataCT (beide unmanaged).
De VPS bij DataCT is wel degelijk fully managed.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Chrome, en ik kan gewoon klikken op "bestellen zonder domeinnaam" en vervolgens zie ik netjes het minimum pakket voor € 27,58 per maand...

Niet zo netjes van meneer rocketchef dat hij er zelf lijkt te werken, en eerst doet alsof hij er klant is ;)
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Yes, ik ben eruit:

Ik ga bij CloudVPS een managed VPS afnemen gericht Magento inclusief Magento image. Prijzen vallen me op zich mee en je kan bijna alle wensen met sliders veranderen. 2 IP adressen zodat ik een eigen SSL kan aanschaffen. 1 snapshot, backup.. ik ben er wel blij mee.

Gaat goed komen. Nu even spannend om de webwinkel netjes te kunnen verhuizen en te eindigen zonder problemen! :)
 
rocketchef
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2014

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Chrome, en ik kan gewoon klikken op "bestellen zonder domeinnaam" en vervolgens zie ik netjes het minimum pakket voor € 27,58 per maand...

Niet zo netjes van meneer rocketchef dat hij er zelf lijkt te werken, en eerst doet alsof hij er klant is ;)
Deze chef is wel degelijk (ook) een tevreden klant :)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Chrome, en ik kan gewoon klikken op "bestellen zonder domeinnaam" en vervolgens zie ik netjes het minimum pakket voor € 27,58 per maand...

Niet zo netjes van meneer rocketchef dat hij er zelf lijkt te werken, en eerst doet alsof hij er klant is ;)
Deze chef is wel degelijk (ook) een tevreden klant :)
Ook, en wat nog meer? :wink:
 
rocketchef
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2014

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Ook, en wat nog meer? :wink:
Ik heb ook een website, http://ride.lighting
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Kom je nu alleen maar om reclame te maken of wat?

Ga dan eerst aan het werk met beide sites, blijkbaar zijn ze nog niet af en zeker nog niet je shop.
 
rocketchef
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2014

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Kom je nu alleen maar om reclame te maken of wat?

Ga dan eerst aan het werk met beide sites, blijkbaar zijn ze nog niet af en zeker nog niet je shop.
Je hebt zelf nog geen letter in de lucht en dan ga je een beetje lopen roepen dat ik m'n site af moet maken...
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Kom je nu alleen maar om reclame te maken of wat?

Ga dan eerst aan het werk met beide sites, blijkbaar zijn ze nog niet af en zeker nog niet je shop.
Je hebt zelf nog geen letter in de lucht en dan ga je een beetje lopen roepen dat ik m'n site af moet maken...
Yeah, bitch fight!

Kan zijn dat het vandaag de 13e is.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

In reactie op bovenstaande reacties. Kan dat min karma geven misschien eenvoudiger? Nu moet ik hele uitleg typen als ik min karma wil geven. Daar heb ik geen zin in... :P
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

In reactie op bovenstaande reacties. Kan dat min karma geven misschien eenvoudiger? Nu moet ik hele uitleg typen als ik min karma wil geven. Daar heb ik geen zin in... :P
Je kan best zonder uitleg karma punten uitdelen of weghalen. Een uitleg is optioneel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

In reactie op bovenstaande reacties. Kan dat min karma geven misschien eenvoudiger? Nu moet ik hele uitleg typen als ik min karma wil geven. Daar heb ik geen zin in... :P
Je kan best zonder uitleg karma punten uitdelen of weghalen. Een uitleg is optioneel.
Vorige keer moest ik uitleg geven, gaf hij aan dat het verplicht was. Is dat nu uitgezet?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014

Kom je nu alleen maar om reclame te maken of wat?

Ga dan eerst aan het werk met beide sites, blijkbaar zijn ze nog niet af en zeker nog niet je shop.
Je hebt zelf nog geen letter in de lucht en dan ga je een beetje lopen roepen dat ik m'n site af moet maken...
Kritiek is lastig te behappen? Wees gewoon eerlijk als je reclame gaat zitten maken. Je bent OOK klant van DataCT, terwijl je erop aan gesproken wordt dat je het zelf beheerd?

Waarom zeggen dat je een shop hebt als het dus niet zo is? Ik dacht eerst een informatieve blog, dus "shop" zijn de onderdelen over webshops, maar nee daar valt een echte shop onder.

Ik denk niet dat je mij kent, dus kun je niet over mij oordelen. Jij showt een paar links in ene en prijst iets aan en blijkbaar mag daar niets over gezegd worden. Risico van links lopen spammen.

Update: waarom reageer ik hierop? Profiel is inactief omdat profieldetails gewijzigd zijn.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014


Vorige keer moest ik uitleg geven, gaf hij aan dat het verplicht was. Is dat nu uitgezet?
Je moet wel "iets" invullen, maar of je nu een compleet betoog of alleen een streepje invult maakt niet uit. Degene die de karma ontvangt (of kwijtraakt) zal je motivatie wel kunnen lezen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

13 maart 2014


Vorige keer moest ik uitleg geven, gaf hij aan dat het verplicht was. Is dat nu uitgezet?
Je moet wel "iets" invullen, maar of je nu een compleet betoog of alleen een streepje invult maakt niet uit. Degene die de karma ontvangt (of kwijtraakt) zal je motivatie wel kunnen lezen.
Ah op die manier ;)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

14 maart 2014

Je moet wel "iets" invullen,
Dan is het dus niet optioneel zoals je eerder vermeld. :roll:
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: SSL Certificaten, waar dient dat nu voor?

14 maart 2014

Dan is het dus niet optioneel zoals je eerder vermeld. :roll:
Je hebt helemaal gelijk! Maar geloof wel dat het duidelijk is nu. Het ging erom dat iemand zei dat er geen behoefte was om een lange uitleg te schrijven, en dat hoeft dus ook niet. :P
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht