Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mirritje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 februari 2022

Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

16 februari 2022

Hoi! Ik ben aan het overwegen om een webshop te starten. Ik vroeg me af of je ergens spullen (zoals dameskleding, woonaccessoires of sieraden) kan inkopen zonder dat je kvk geregistreerd bent. Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.

Groetjes,
Mirjam
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

16 februari 2022

De meeste groothandels accepteren geen particulieren. (Zonder KVK)

Daarnaast vraag ik mij ook af waarom je dit zou willen? Want als bedrijf zijnde, kan je de BTW terugvorderen, als particulier zijnde niet. Ook moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je belasting over je winst betaal.

Er zijn echter wel mogelijkheden om eventuele aanloopkosten in je administratie op te nemen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

16 februari 2022

In toevoeging op Danny zijn reactie, je kan als particulier op zich prima spullen kopen bij gewone winkels. Er zijn best wat webshops begonnen met simpelweg producten bij de Action te kopen om ze vervolgens op bol.com aan te bieden. Om te kopen bij de Action heb je geen KVK nodig. (Om te verkopen op Bol.com natuurlijk wel, maar daar ging de vraag natuurlijk niet over.)
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

16 februari 2022

Nee, je kunt meestal geen spullen inkopen zonder kvk registratie. Leveranciers willen meestal een KvK-inschrijving zien, maar zoals Wouter aangeeft kun je vaak wel spullen vinden die je kunt verkopen, soms zelfs door simpelweg je garage of zolder op te ruimen. Maar houd er wel rekening mee dat je voor het beginnen van een webshop meestal ook al een KvK-inschrijving nodig hebt. Leveranciers willen vaak ook een KvK-inschrijving zien om zeker te zijn dat ze niet hun andere afnemers in de weg zitten door zelf aan consumenten te verkopen. 

Wat houd je tegen om je in te schrijven bij de KvK? Het kost eenmalig 50 euro en uitschrijven is eenvoudig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

16 februari 2022

Wie wil ondernemen moet dat volgens de regels doen en daarmee aan de zelfde verplichtingen als collegae en concurrenten. Wie dat niet wil moet gewoon als particulier blijven aanklooien op Marktplaats, hetgeen overigens niet betekent dat je de winst niet als inkomen hoeft op te geven bij ons aller Belastingdienst.
 
Yugioh94
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 maart 2023
Contacteer:

Re: Kan je spullen inkopen zonder kvk registratie?

03 maart 2023

Het is over het algemeen ook een kleine moeite om in te schrijven bij KVK. Ik zou dat dus adviseren, dan weet je direct dat je een goede start maakt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht