Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bedelsetjes.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 augustus 2022

Wel kijken niet kopen

01 augustus 2022

Beste,

Wij zijn onlangs een webshop begonnen www.bedelsetjes.nl
Helaas net als vele voor ons hebben we regelmatig bezoekers ongeveer 50 tot 100 per dag maar geen verkopen. 
We hebben ook al behoorlijk geinvesteerd in SEO, google ads, bol.com, facebook, instagram.
Toch lijkt het alsof mensen bovenal heel blij zijn met hoe mooi en functioneel de webshop is. 
Doen we iets verkeerd? Missen we iets? Is het product te select? We zijn dit nu wel met meer producten aan het uitbreiden. 

Ik hoor graag jullie open en eerlijk advies.

Dank
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wel kijken niet kopen

05 augustus 2022

50 tot 100 bezoekers per dag is helemaal niets natuurlijk. Maar als ongeveer 2% koopt dan zou je dus wel 1 a 2 bestellingen moeten hebben.
De website is erg mooi, mijn complimenten! Wellicht de prijzen te hoog? Geen flauw idee, nooit gezocht op dit product en misschien is het ook maar een kleine markt?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wel kijken niet kopen

27 september 2022

Wat doe je tot nog toe om bezoekers te trekken?

Probeer duidelijker te vermelden waarom mensen bij jou zouden willen bestellen (wat vervolgens in een oogopslag duidelijk wordt gemaakt).
Wees duidelijk: wat zijn de verzendkosten? Wat is de levertijd? Probeer dit niet te "verstoppen" in een langere tekst over bezorgen en retourneren, maar zet het er gewoon duidelijk bij.

Overigens lijkt het lettertype vrij onrustig, vooral bij koppen en in langere teksten. Duidelijkere koppen maken het wellicht ook beter leesbaar.

Ook valt op dat de andere categorieen (niet bedelsetjes) wel heel weinig (of geen) producten hebben.

Een keurmerk zou je meer betrouwbaarheid kunnen geven.


En onderstaand rijtje in je footer schrikt af, alsof er vooral allemaal kleine lettertjes zijn. Voeg ook Over ons toe op die plek en laat bijvoorbeeld reviews of best verkochte producten zien, of een link naar een goede infopagina. Probeer enkele items te combineren op een pagina, zodat je niet allemaal formele termen hier hebt staan. Succes!
 
Yugioh94
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 maart 2023
Contacteer:

Re: Wel kijken niet kopen

03 maart 2023

Helaas kom ik niet op de website. Zijn jullie nog actief of gestopt?

100 bezoekers per dag vind ik voor een startende website niet slecht. Kijk eens goed in search console op wat voor pagina's je bezoekers binnen komen en probeer die te optimaliseren. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.