Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
boomhanger
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2019
Contacteer:

productie fout?

12 mei 2019

Hallo, ik heb een product laten maken in China, een soort kunststof haak, en heb er via mijn webshop inmiddels 800 van verkocht. Helaas is het in Singapore iemand gelukt om er een te breken en deze persoon heeft er een foto van geplaatst op facebook. Dat was een ramp voor mijn business, de verkoop is ongeveer gestagneerd. 
Dat is jammer omdat dat de enige melding was van een gebroken haak tot nu toe...
Nu ben ik bezig een nieuwe partij te laten fabriceren van materiaal dat 2 keer zo sterk is. 
Nu weet ik niet zo goed hoe ik de marketing zal doen, zodra de lading binnen is. Facebook gaf bij de start een enorme boost aan de verkoop.
Ik wil graag iedereen laten weten dat er nu sterkere haken zijn. Moet ik dan aanbieden dat ze gratis hun oude kunnen inruilen? Met de verzendkosten wereldwijd ben ik meteen failliet...
Moet ik de resellers die nu met "rest" partijen zitten nieuwe sturen? Gratis, of met korting? Hoe zit het in dat geval met de verzendkosten?

Hoop op een paar tips.
mvg,
Sander
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: productie fout?

14 mei 2019

Het is nogal wat dat er door 1 negatieve reactie de handel stagneert. Weet je zeker dat dit de enige reden is voor de teruglopende verkoop? Normaal gesproken mag 1 klacht ook al is het met foto geen reden zijn. Heb je dit wil adequaat opgepakt?
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: productie fout?

14 mei 2019

ik zou er persoonlijk een V2 of 'Deluxe' versie van maken. De oude voorraad wegwerken voor de normale prijs, en de nieuwe voor een kleine toeslag. Is de oude voorraad eenmaal op dan kun je de nieuwe omlaag prijzen.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: productie fout?

16 december 2019

Nou dat heeft ie gedaan. "Heavy duty" heet het. :) Succes met de verkoop gewenst.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.