Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
thom
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 juli 2019

SendCloud of MyParcel

25 juli 2019

Hallo,

Ik zit met een +- 100 zendingen per maand en heb wat op internet gekeken maar kom vooral uit bij SendCloud en MyParcel als verzend partijen met goede prijzen. 

Echter kan ik er niet goed uithalen wat nu het grote verschil is tussen deze twee partijen. Heeft iemand hier meer kennis en/of ervaring over?

Alvast bedankt!
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

30 juli 2019

Ik heb ervaring met beide partijen. Ik vind ze wel aan elkaar gewaagd. MyParcel is onderdeel van PostNL zelf, dus je kunt alleen kiezen voor PostNL.

Sendcloud heeft wat meer opties je kunt naast PostNL ook kiezen voor DHL. DHL is ongeveer 50 cent goedkoper dan PostNL via SendCloud.

PostNL via MyParcel is weer op zijn beurt ietsjes goedkoper dan via SendCloud, en heeft wat meer opties zoals leeftijdscontroles bij afleveren van goederen (handig voor alcoholcontrole bij wijn).

Via SendCloud kun je dan weer meerdere webshops tegelijk koppelen en ook allemaal aparte logo's en mails etc ervoor hanteren. Dat kan dan weer niet bij MyParcel. Je kunt dan bijv. pakketen van webshop A via PostNL laten versturen en van webshop B via DHL.

Support en ondersteuning is echt om het even, beide partijen goede ervaringen mee.
...
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: SendCloud of MyParcel

30 juli 2019

Via SendCloud kun je dan weer meerdere webshops tegelijk koppelen en ook allemaal aparte logo's en mails etc ervoor hanteren. Dat kan dan weer niet bij MyParcel.
Dit kan ook bij MyParcel!
Je kan meerdere webshops onderbrengen en per shop de instellingen aanpassen.

Gr. Mick
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

01 augustus 2019

Ik zit bij Myparcel. Persoonlijk vind ik Sendcloud er wat beter uitzien. Maar de doorslag om bij Myparcel is blijven is de verzendingen naar België voor 6,75. Dit was bij Sendcloud en ShopUnited (ook van PostNL) een stuk duurder.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: SendCloud of MyParcel

01 augustus 2019

Ik heb gekozen voor MyParcel, met de reden dat ik niet alleen met PostNL wil verzenden, maar ook met DPD. DPD bied namelijk verzekerd verzenden aan en de kwaliteit van leveren in het buitenland is met DPD hoger.

Helaas bieden ze nog geen DPD Brievenbuspakje aan, dan had waarschijnlijk 80% via DPD gelopen i.p.v. 20%.
 
jeffreys
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 juli 2015

Re: SendCloud of MyParcel

09 augustus 2019

Wij hebben goede ervaringen met MyParcel, maar dan gaat het vooral om het gemak van het portaal en de verzendtarieven. Een groot voordeel is dat je sinds enkele maanden ook direct digitale postzegels kan bestellen, mocht je ook wel eens briefpost versturen. SendCloud zit qua marketing wat beter in elkaar en handig dat je meerdere koeriers kan selecteren, maar het is logistiek bijna niet te doen om meerdere koeriers aan te bieden als je nog een redelijk verzendtijd wil aanbieden. 

Wij werken sinds vorige maand met volle tevredenheid met Fietskoeriers.nl. De tarieven zijn concurrerend, het is duurzaam (USP voor je klanten!), afhalen zit bij de prijs in en briefpost is een heel stuk goedkoper, je betaald namelijk dezelfde verzendprijs voor briefpost als via PostNL, maar de prijs is inclusief 21% btw ipv 0% BTW, zoals bij PostNL. Dat kan een flinke besparing opleveren bij veel briefpost zendingen. Ze leveren in ongeveer 30-40 plaatsen en in plaatsen waar ze niet fietsen gaat dat via hun partner DHL. Daar ben ik zelf wat minder te spreken over in vergelijking met PostNL, maar de leveringen gaan nu prima.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

10 augustus 2019

Ook hier goede ervaringen met Fietskoeriers. Enige puntje is dat de backend is wat mij betreft wat amateuristisch is, ook de mogelijkheden van de woocommerce plugin (als je een zending eenmaal geëxporteerd hebt is deze niet meer te annuleren. Kortom, als je een keer een foute zending aanklikt moet je ze mailen/bellen.

Maar verder erg tevreden over. Een kennis heeft een simpel tooltje gebouwd zodat ik een lijst van postcodes heb die ik importeer. Zo biedt ik fietskoerier-verzending enkel aan als mensen ook echt in fietskoerier-gebied wonen (en de rest via Myparcel). Alles via Fietskoeriers (met DHL) is in ons geval niet handig omdat we in buitengebied wonen, en bovendien vooral brievenbuspakjes gebruiken (en wel praktisch naast een postnl punt)

Als we eens een reactie van een klant krijgen over de fietskoeriers is dat altijd super positief. En ook de bezorging hebben we nooit problemen gehad, en ook de service in het contact is eigenlijk goed. Kortom, eh, wij zijn ook tevreden :) 
 
Mitchel Osseforth
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 januari 2020

Re: SendCloud of MyParcel

02 januari 2020

Ik werd zojuist gebeld door een geïnteresseerde klant die via dit topic bij ons terecht is gekomen.

Bedankt voor de complimenten Jeffrey en Chocoladeverkopers!
Mocht je 2020 willen beginnen met een stukje verduurzaming dan hoor ik het graag Thom :) 

Mitchel Osseforth - Fietskoeriers.nl
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: SendCloud of MyParcel

09 april 2020

DPD heeft inmiddels wel een brievenbuspakje ("parcelletter").
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: SendCloud of MyParcel

13 juni 2020

DPD heeft bijna wekelijks verbeteringen !
1. Zeer lage prijzen.
2. Afleveren thuis of bij een pickup parcelshop.
3. Nog lagere prijzen voor een pakket tot 1 kilo.
4. Alle pakketten zijn standaard verzekerd tot 520 Euro !
5. Brievenbuspakje tot 20 kilo !
6. Ophalen tot 18 pakketten per keer a 5,95 Euro.
7. Grote afmetingen (100x50x50 cm).
8. Korte bezorgtijden.
9. Chatten dagelijks tot 22.00 uur (Ma-Vr 8-22 uur, Za 9-22 uur, Zo 12-22 uur, NIET op feestdagen).
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SendCloud of MyParcel

30 juni 2020

Wij doen 4000+ zendingen per maand met sendcloud.

Myparcel is Postnl ONLY...... sendcloud heb je omdat je meer vervoerders aan kunt en makkelijk kunt wisselen met goede shop integratie. Voor alle vervoerders zit er bv. een servicepoint selector in die in checkout geintegreerd kan worden.

We hadden vroeger DHL parcel en DHL express. Elk met eigen systemen die ze beide compleet hebben vervangen (met alle kinderziekte van dien..... ramp). Sendcloud vangt dat allemaal voor je op.
Met een klik heb je even snel een extra vervoerder geactiveerd (kan soms handig zijn). Dat alleen scheelt al veel tijd. Nu nog steeds de DHL's, maar ook UPS. Fedex schijnt eraan te komen en we gaan testen met Budbee (dat kost nauwelijks moeite.....aanvinken en hij is er).

Alles gekoppeld vanuit je webshop. Label aanmelden kan ook zonder het te printen (dus niet op de factuur). Dan kun je er nog evt. fouten uit halen en ze dan pas printen. Hun pack&go oplossing is leuk voor kleine shops (vaste layout en je hebt een bril nodig, veel te kleine fonts), de geclaimde snelheidswinst is flink overdreven. Wij maken dus onze eigen labels: A4 met label sticker en pakbon op een vel (dat scheelt echt tijd.... gelijk orders verwerken en label zit al op de pakbon). Hun API is gewoon goed, daarmee haal je gewoon het label op en plak je het ergens in.

Verder is het gewoon een stabiel platform en ze blijven vernieuwen. Vaak goed en soms denken we......"al eens bij een klant wezen kijken !"
Eigen klanten portaal, retour portaal, verzendstatussen worden automatisch bijgewerkt vanuit de vervoerders, etc ....... 

Wij zijn er blij mee......
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: SendCloud of MyParcel

01 juli 2020

 Wij maken dus onze eigen labels: A4 met label sticker en pakbon op een vel (dat scheelt echt tijd.... gelijk orders verwerken en label zit al op de pakbon). 
Mag ik vragen waarmee je dat doet of hoe je dat doet?
Merk helaas dat hier wel eens labels verwisseld worden.
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SendCloud of MyParcel

01 juli 2020

Eigenlijk is het heel eenvoudig (je hebt wel wat IT kennis nodig.....).

De A4-tjes: labeltree.nl

De PDF maken we met PDFgeneratorAPI (tool om via een API heel makkelijk PDF's te maken) met erg goede editor (maar er zijn ook andere die dat kunnen).

Wij gebruiken Integromat (soort Zapier maar beter) om systemen te koppelen.
- Zodra we een label printen (alleen de printopdracht is genoeg, je hoeft ze niet te printen) in Sendcloud stuurt Sendcloud een trigger (zg webhook) naar Integromat
- integromat haalt dan de order uit Shopfactory en het label uit sendcloud
- die info gaat dan naar PDFgeneratorAPI en die maakt er een pdf van op basis van de template die je daar hebt aangemaakt
- vervolgens printen we die met cloud printing (google of andere), opslaan in cloud drive kan ook
- Daarna updaten we shopfactory (verzendstatus en tracking info bij de order).

Scheelt erg veel tijd en geen fouten meer. In de ochtend liggen ze allemaal klaar om gelijk verwerkt te worden.

In pricipe kun je met tools als Integromat zowat alles koppelen (zolang je maar goede API's hebt).
 
simonacampo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 juli 2020

Re: SendCloud of MyParcel

02 juli 2020

Hey allemaal, leuk om te lezen wat er over ons product wordt gezegd en hoe jullie het vergelijken. Ik werk bij Sendcloud als product manager en ik ben altijd opzoek hoe we ons product kunnen verbeteren. Ik wil ingaan op @prettig "Vaak goed en soms denken we......"al eens bij een klant wezen kijken !", we doen regelmatig klant bezoeken en zoeken altijd shops die een kijkje in de keuken willen geven met een kritische mening (houden we van). We komen graag bij je langst om te zien welke vernieuwingen wel goed zijn en welke niet :D.

Daarnaast, hebben we een beta community waar we mee sparren over nieuwe features of feedback over bestaande. Omdat dit forum redelijk anoniem is, kun je als je geinteresseerd
bent en wilt meepraten over de nieuwste features, een mailtje sturen naar ux@sendcloud.com met je webshop naam.

Nog een laatste ding, voor de niet technische mensen die wel makkelijk willen printen. In Sendcloud kun je een Print client downloaden zodat in plaats van een PDF openen in je browser als je een label maakt, je meteen een label print. Als je A4 papier gebruikt, zorgt hij automatisch dat er vier labels op een vel komen. Ook als je half gebruikte vellen hebt kun je aangeven op welk van de vier vlakken je het label wilt. Als je meer vrijheid wilt hebben zoals @prettig, kun je inderdaad je eigen oplossing bovenop onze API bouwen (ben benieuwd wat je miste).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

02 juli 2020

Allemaal leuk en aardig, maar voor een kleine webwinkel met niet zo heel veel pakketten is het abonnementsgeld dat SendCloud per maand vraagt, een flinke drempel en voor mij een reden om bij MyParcel te blijven, waar er geen abonnementskosten zijn en alleen per zending wordt afgerekend.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

02 juli 2020

Met het bovenstaande inderdaad mee eens. Het is te prijzig voor een kleine webwinkel.

Het printen van een Pakbon en Label op 1 vel heb ik nog niet geprobeerd. Maar met Glabels (gratis) is dat zeker mogelijk in combinatie met een script geheel automatisch. Het zelf in beheer hebben hiervan vergroot de mogelijkheden maar kost ook tijd en geen support.

Zelf download ik het csv bestand van Bol.com. Met een klik op de knop genereer deze een pakbon met barcode van het ordernummer (snap niet dat Bol dat zelf niet doet). Uit de kleine label printer komen dan kleine labels met een scanbaar ordernummer, aantal, product en SKU. Dan pak ik het product en scan de barcode en 1=pakket 2 = brievenbuszending etc.. Na de keuze gaat de autoklicker en script  aan de slag. Deze voert de handmatige klikken uit  en komen de pakbon en label eruit (bij brievenbus wordt de pakbon op een A6 label gedrukt).
Voordeel alles in eigen beheer, nadeel bij een verandering moeten er dingen worden aangepast.

Overigens voor een script om automatisch pakbonnen en labels te printen is niet veel nodig. Het script kijk elke paar seconden of er een bestand is die een bepaalde tekst bevat bijv *pakbon* en *label* en voert daarna de print uit. De windows programma's werken echt bagger die slaan bestanden over (Dropit) en kosten een vermogen Foldermill = 460 euro en slaat ook bestanden over.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SendCloud of MyParcel

02 juli 2020

Hey allemaal, leuk om te lezen wat er over ons product wordt gezegd en hoe jullie het vergelijken. Ik werk bij Sendcloud als product manager en ik ben altijd opzoek hoe we ons product kunnen verbeteren. Ik wil ingaan op @prettig "Vaak goed en soms denken we......"al eens bij een klant wezen kijken !", we doen regelmatig klant bezoeken en zoeken altijd shops die een kijkje in de keuken willen geven met een kritische mening (houden we van). We komen graag bij je langst om te zien welke vernieuwingen wel goed zijn en welke niet :D.

Daarnaast, hebben we een beta community waar we mee sparren over nieuwe features of feedback over bestaande. Omdat dit forum redelijk anoniem is, kun je als je geinteresseerd
bent en wilt meepraten over de nieuwste features, een mailtje sturen naar ux@sendcloud.com met je webshop naam.

Nog een laatste ding, voor de niet technische mensen die wel makkelijk willen printen. In Sendcloud kun je een Print client downloaden zodat in plaats van een PDF openen in je browser als je een label maakt, je meteen een label print. Als je A4 papier gebruikt, zorgt hij automatisch dat er vier labels op een vel komen. Ook als je half gebruikte vellen hebt kun je aangeven op welk van de vier vlakken je het label wilt. Als je meer vrijheid wilt hebben zoals @prettig, kun je inderdaad je eigen oplossing bovenop onze API bouwen (ben benieuwd wat je miste).
Allemaal leuk.......we zijn lid van de BETA cummunity (al tijdje). Nog nooit een discussie gehad, nog nooit gesproken met andere klanten..... er is geen intern forum, dus welke community ? (of mis ik iets ?) Geen gebruiksdag, geen forum...... is er dus niet.

Jullie bedenken/verzamelen en laten af en toe (middels een enquete) klanten dingen beoordelen. En dan gaat er weer iets live waarvan wij inderdaad denken: "al eens bij de klant geweest !?".
Wij willen sparren met andere grote klanten, ideeen uitwisselen en dan aangeven aan Sendcloud wat slim is, nu is het andersom.

Pack en Go is al een jaar onbruikbaar (niet leesbare pakbonnen, geen templates, scanner en extra pc nodig op locatie, te traag).
Onze oplossing is vele malen sneller en goedkoper en voor jullie heel makkelijk te bouwen, ken nu al Sendcloud klanten (via onze e-commerce community) die het ook willen.
We kunnen nu gelijk gaan pakken (ligt al klaar), een leesbaar document met het label erop. Picken, pakken en label erop en klaar. Onze backoffice is ook gelijk bijgewerkt (juiste verzendstatus en tracking info erin gezet en de klant heeft al een email ontvangen. Scheelt uren per dag. Maar goed onze oplossing en wellicht vinden andere het niks.

De API set is gewoon goed (mis weinig en wat ik mis hebben we doorgegeven). En dat is een grote plus. En er komt een nieuwe versie aan (wanneer .....had er al moeten zijn!?).
Toevoegen van nieuwe verzendmethodes (bij bestaande vervoerders) is een ramp, duurt een eeuwigheid (dat zou in v3 opgelost worden, maar die komt er maar niet...... loopt flink uit). 
Dat kost omzet. We willen bv. met DHL Express economy naar servicepunten versturen, kan niet terwijl DHL Express dat gewoon kan (weet van DHL dat meerdere grote klanten dit willen, maar doen ze niks mee).

De servicepoint selector in de checkout voor alle vervoerders die dat aanbieden is weer prima. Scheelt veel tijd en is extra service en ook extra omzet.

De print client is handig maar gebruiken we nu niet meer ivm onze eigen oplossing.

Julie zijn inderdaad een keer langs geweest en ze luisteren inderdaad.

Over de kosten van sendcloud kan ik kort zijn, gewoon niet duur. We hebben er al heel veel geld mee bespaard. We werken met meerdere vervoerders en nu zit alles op een plek, ideaal.

Ik snap wel dat kleinere shops er wat meer moeite mee hebben (kosten), maar zodra je groeit is het uiterst makkelijk (we hebben de DHL ellende meegemaakt met telkens nieuwe systemen..... geen last meer van). Tevens uiterst stabiel, zelden dat het eruit ligt (en vaak is het dan de vervoerder die problemen heeft). Support geeft ook vrij rap antwoord.

Maar we zien het wel meer: men bedenkt iets zonder het goed te bespreken met volume klanten. 
Bill Gates heeft het ooit mooi verwoord: 
"Your most unhappy customers are your greatest source of learning."
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

03 juli 2020

Over de kosten van sendcloud kan ik kort zijn, gewoon niet duur. We hebben er al heel veel geld mee bespaard. We werken met meerdere vervoerders en nu zit alles op een plek, ideaal.
En dat is het verschil. Wil je alleen met PostNL vesturen dan denk ik dat je bij MyParcel beter / goedkoper af bent. Wil je een andere of verschillende vervoerders dan SendCloud.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SendCloud of MyParcel

03 juli 2020

De vraag over het BETA forum maar eens uitgezet bij het Sendcloud management, benieuwd of die weten wat het is .......:D
 
simonacampo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 juli 2020

Re: SendCloud of MyParcel

06 juli 2020

@BertB Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de gratis versie van Sendcloud (Essential plan). Gemiddeld genomen is het Small shop plan aantrekkelijk vanaf 100 shipments per maand. Afhankelijk van hoeveel je verstuurd, kan het een drempel zijn zeker als je alleen met PostNL wilt versturen. Wij geloven in een multi carrier platform, zo ben je minder afhankelijk van een vervoerder als zij bijv problemen ervaren en kun je een combinatie van vervoerders kiezen die aansluit op de type verzending of voorkeur van je klant.

@prettig Op het moment is de beta community nog in de vorm van 1 op 1 communicatie tussen klant en Sendcloud. We hebben mensen in deze groep van beta community ook gevraagd wat hun voorkeur heeft qua communicatie, daarop is het huidige communicatieplan gebaseerd. We zien wel de potentie in de vorm die jij beschrijft. De plannen om er echt een forum van te maken waardoor shops met elkaar kunnen praten wordt hard aan gewerkt. Ik spreek daar deze week nog een collega over die dit project leidt.

Pack & Go is vorige week een nieuwe versie van live gegaan. Aan de voorkant zie je dat weinig is veranderd, maar hij zou sneller moeten zijn en klaar om makkelijker twist en tweaks door te voeren, het werkte nog een oud frontend framework. Op de kort - mid termijn willen we een onderzoek starten hoe we Pack&Go nog een niveau hoger kunnen tillen. Door de bezoeken aan klanten waaronder die aan jou, is daar al een hele hoop inzicht in waar we je heel dankbaar voor zijn!

Qua API zijn er twee ontwikkelingen. Een is een carrier SDK die voor 80% af is en is al succesvol gebruikt om nu Budbee en Trunkrs in te bouwen (afgelopen weken live gegaan) en we zijn al bezig met de derde en vierde carrier via deze SDK. 

Tweede is het plan voor een API v3. Hier verwacht ik van dat we volgend jaar aan werken. Door het toegenomen volume door Corana hebben we hogere prioriteit gegeven aan de stabiliteit van het platform om ook de december maand aan te kunnen (dit volume x2) en het platform altijd stabiel is. 

Fijn dat je in ieder geval de API, servicepoint selector, support en stabiliteit van ons platform als goed ervaart. De andere punten zoals hierboven beschreven zijn we zeker van op de hoogte door klanten feedback en dus actief mee bezig om te verbeteren. Ik ben zelf deel van het management, dus ik ben benieuwd of je vraag bij mij terecht komt, maar dan weet je in ieder geval het antwoord al ;).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

06 juli 2020

Ik heb enige tijd geleden contact gehad met SendCloud over een koppeling met brievenbuspakje internationaal (6440) van PostNL.(die MyParcel merkwaardig genoeg niet heeft)  In de aanbieding die ik daarop kreeg van SendCloud waren abonnementskosten opgenomen. Als ik de koppeling met 6440 ook in het gratis pakket kon krijgen, dan was SendCloud mogelijk interessant.
 
simonacampo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 juli 2020

Re: SendCloud of MyParcel

06 juli 2020

Ik heb enige tijd geleden contact gehad met SendCloud over een koppeling met brievenbuspakje internationaal (6440) van PostNL.(die MyParcel merkwaardig genoeg niet heeft)  In de aanbieding die ik daarop kreeg van SendCloud waren abonnementskosten opgenomen. Als ik de koppeling met 6440 ook in het gratis pakket kon krijgen, dan was SendCloud mogelijk interessant.
Dankje BertB, dan snap ik hem. We hebben geen eigen onderhandelde prijzen voor die specifieke methode. Je kunt gebruik maken van die methode door je eigen contract te onderhandelen met PostNL en die in te laden bij Sendcloud, daarvoor heb je inderdaad een abonnement nodig. Ik zal intern in ieder geval een notitie maken dat er vraag is naar prijzen voor deze methode zonder dat je je eigen contract hoeft te gebruiken (en dus geen abonnement).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

06 juli 2020

Dank je Simona, ik ben benieuwd!
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: SendCloud of MyParcel

06 juli 2020

@BertB Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de gratis versie van Sendcloud (Essential plan). Gemiddeld genomen is het Small shop plan aantrekkelijk vanaf 100 shipments per maand. Afhankelijk van hoeveel je verstuurd, kan het een drempel zijn zeker als je alleen met PostNL wilt versturen. Wij geloven in een multi carrier platform, zo ben je minder afhankelijk van een vervoerder als zij bijv problemen ervaren en kun je een combinatie van vervoerders kiezen die aansluit op de type verzending of voorkeur van je klant.
Helaas ben ik overgestapt van Sendcloud naar Myparcel, en dat om drie redenen.

1: De staffels waar jullie eerst mee werkten gebruiken jullie niet meer. Hierdoor is het financieel niet meer aantrekkelijk geworden om Sendcloud te gebruiken. Daarnaast het het Small abonnement pas voordeliger bij 150+ shipments per maand, bij voornamelijk NL pakketten. Een NL pakket zou met 150+ shipments per maand €5,45 kosten bij MyParcel.
2: Het is ook niet gecommuniceerd met bestaande klanten, dat de abonnementsvormen zijn gewijzigd. Hier moest ik helaas zelf achterkomen.
3: DPD Parcelletter is helaas nog steeds niet geïmplementeerd, terwijl dit een perfecte oplossing is voor brievenbuszendingen in de EU.

Ook ik ben een voorstander van een multi -carrier oplossing, alleen is het voor kleinere ondernemers al lastig genoeg om op te boksen tegen de grote partijen met de lage verzendtarieven die hun hanteren. Hierdoor zou ik als kleinere ondernemer eerder kiezen voor lagere tarieven bij een tussenpersoon, dan voor hogere tarieven. De opties bij MyParcel zijn voor de rest hetzelfde bij Sendcloud.

Pack & Go zitten namelijk bij het Small abonnement niet inbegrepen. Alhoewel ik dit buiten beschouwing heb gelaten in mijn eigen situatie, omdat ik zelf software heb ontwikkeld om eenvoudig en snel de pakketten de deur uit te krijgen.
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SendCloud of MyParcel

16 juli 2020

@BertB Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de gratis versie van Sendcloud (Essential plan). Gemiddeld genomen is het Small shop plan aantrekkelijk vanaf 100 shipments per maand. Afhankelijk van hoeveel je verstuurd, kan het een drempel zijn zeker als je alleen met PostNL wilt versturen. Wij geloven in een multi carrier platform, zo ben je minder afhankelijk van een vervoerder als zij bijv problemen ervaren en kun je een combinatie van vervoerders kiezen die aansluit op de type verzending of voorkeur van je klant.

@prettig Op het moment is de beta community nog in de vorm van 1 op 1 communicatie tussen klant en Sendcloud. We hebben mensen in deze groep van beta community ook gevraagd wat hun voorkeur heeft qua communicatie, daarop is het huidige communicatieplan gebaseerd. We zien wel de potentie in de vorm die jij beschrijft. De plannen om er echt een forum van te maken waardoor shops met elkaar kunnen praten wordt hard aan gewerkt. Ik spreek daar deze week nog een collega over die dit project leidt.

Pack & Go is vorige week een nieuwe versie van live gegaan. Aan de voorkant zie je dat weinig is veranderd, maar hij zou sneller moeten zijn en klaar om makkelijker twist en tweaks door te voeren, het werkte nog een oud frontend framework. Op de kort - mid termijn willen we een onderzoek starten hoe we Pack&Go nog een niveau hoger kunnen tillen. Door de bezoeken aan klanten waaronder die aan jou, is daar al een hele hoop inzicht in waar we je heel dankbaar voor zijn!

Qua API zijn er twee ontwikkelingen. Een is een carrier SDK die voor 80% af is en is al succesvol gebruikt om nu Budbee en Trunkrs in te bouwen (afgelopen weken live gegaan) en we zijn al bezig met de derde en vierde carrier via deze SDK. 

Tweede is het plan voor een API v3. Hier verwacht ik van dat we volgend jaar aan werken. Door het toegenomen volume door Corana hebben we hogere prioriteit gegeven aan de stabiliteit van het platform om ook de december maand aan te kunnen (dit volume x2) en het platform altijd stabiel is. 

Fijn dat je in ieder geval de API, servicepoint selector, support en stabiliteit van ons platform als goed ervaart. De andere punten zoals hierboven beschreven zijn we zeker van op de hoogte door klanten feedback en dus actief mee bezig om te verbeteren. Ik ben zelf deel van het management, dus ik ben benieuwd of je vraag bij mij terecht komt, maar dan weet je in ieder geval het antwoord al ;).
Simona, een klanten forum is echt zinvol (willen graag leren van anderen).

Blij dat de nieuwe carrier SDK bijna af is, zal flinke stap zijn.
API v3 graag, maar heel eerlijk het meeste kan nu ook al. 

Pack&Go .....is leuk voor kleine shop (maar scheelt dan weer heel weinig met gewoon even label printen). Maar grotere aantallen, meerdere locaties. Gewoon te traag en te beperkt.
Maar dankzij jullie webhook en API is dat opgelost (eigen pick-lijst en printen via cloudprinting). Iedereen kan nu overal orders verwerken en ze komen op locatie uit de printer als pick-lijst met geintegreerd label. Ook nog te produceren producten (hebben wij) gaan alvast naar productie, de rest kan al gepakt worden. Gewoon een full time medewerker bespaart (en extra efficientie bij de productie).

Tip: API integraties zijn niet meer zo moeilijk met tools als Integromat en Zapier "knoop" je systemen vrij eenvoudig aan elkaar. Je hoeft ze niet meer te laten bouwen voor veel geld. Onze pick-lijst oplossing was in een week klaar en getest (meeste werk was het juiste papier vinden ....). We hebben wel IT kennis, maar programeren hoeft echt niet meer.

Ik snap de drempel wel voor kleine shops, maar zodra je groter wordt en efficienter wilt werken met meerdere vervoerders: Sendcloud is dan uitstekend. Zeker als het gekoppeld is aan je shop.

We zijn heel kritisch, maar ook eerlijk: gewoon goed, stabiel en al veel geld mee bespaart. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht