Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Gaat weer lekker bij PostNL...

03 februari 2021

Uit contact met MyParcel begreep ik dat er vorige week maandag en dinsdag een dermate groot aanbod aan pakketten was dat een groot gedeelte "op een zijspoor" is gezet voor verwerking later.
Zag zojuist dat enkele pakjes van vorige week maandag (9 kalenderdagen geleden) dan eindelijk vandaag afgeleverd gaan worden (althans volgens de tracking... dus zeker nog geen garantie).
9 dagen  waarvan 7 werkdagen voor een pakje binnen NL...
Ongelooflijk :evil:

Als ze bij PostNL nu 9 dagen nodig hebben om de piek van "na het weekend" te verwerken, gaan ze dus dadelijk steeds meer achterstand oplopen.

Edit; een bypass lijkt het verzenden op de andere dagen van de week te zijn. Die zendingen (dus woensdag t/m vrijdag) zijn vorige week wel door PostNL verwerkt (met slechts geringe vertraging).
Pakjes van woensdag werden donderdag en vrijdag bezorgd terwijl de pakjes van twee dagen eerder nog altijd niet op bestemming zijn.
No guts no glory!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

05 februari 2021

Uit mn metingen van Bol.com is alles op tijd bezorgd. Ik hou een tijd aan van 48 uur maar verstuurd wel dagelijks.
Lever je ze zelf in en is dit dan wel op een businesspunt? Of worden ze afgehaald. Bij afhalen lees ik meerdere verhalen over vertraging.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

05 februari 2021

Ik lever ze altijd zelf in bij een Primera.
No guts no glory!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

05 februari 2021

Ook dat kan een businesspunt zijn. Als je bij een gewoon punt komt en de bestelbus zit vol dan blijft de rest liggen tot de volgende dag. Als je pech hebt zetten ze nieuwe pakketten bovenop jou zendingen en blijven ze weer liggen. Bij een businesspunt tenminste waar ik kom wordt er gewoon een extra auto gestuurd als het niet mee kan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

05 februari 2021

Ik denk dat die bus bij "mijn" Primera nog niet op het einde van zijn route zit, want er is hier nog nooit een rolcontainer blijven staan omdat de bus vol zat.

Maar ik begreep dus deze week van MyParcel dat ik beslist niet de enige was en er vele duizenden pakketten van vorige week maandag en dinsdag nog niet gesorteerd waren.
No guts no glory!
 
paula9
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 augustus 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

19 februari 2021

Slecht hoor, gelukkig mij nog niet overkomen! 
 
icefuclaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 augustus 2023

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

08 augustus 2023

Ik denk dat die bus bij "mijn" Primera nog niet op het einde van zijn route zit, want er is hier nog nooit een rolcontainer blijven staan omdat de bus vol zat.

Maar ik begreep dus deze week van MyParcel dat ik beslist niet de enige was en er vele duizenden pakketten van vorige week maandag en dinsdag nog niet gesorteerd waren.
Deze situatie is nog steeds aan de gang. Kunnen we een klacht indienen?
free games
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

15 augustus 2023

Inderdaad is er nog steeds niets verbeterd bij PostNL.
Je kunt klachten indienen tot je een ons weegt... maakt helemaal niets uit.
Enige optie is andere vervoerder kiezen...
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor UPS. Is duurder en ook daar gaat niet altijd alles zo als het hoort (krijg af en toe klachten dat de tracking vermeld "niemand thuis getroffen" terwijl de klant de hele dag thuis zat te wachten op de levering), maar in ieder geval heeeeeel veel beter dan bij PostNL.
De verzendkosten zijn dus wel wat opgelopen maar het spaart aan de andere kant heel veel tijd (dus geld) met afhandelen vragen / klachten van klanten over waar hun pakje blijft...
No guts no glory!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

16 augustus 2023

Voor een kleine toeslag verstuur ik via MyParcel (PostNL netwerk) alle pakketten verzekerd en dat gaat eigenlijk altijd goed en meestal ook de volgende werkdag bezorgd. Bij brievenbuszendingen zonder T&T gaat het nogal eens niet zo soepel tegenwoordig: laatst kwam een zending 3 1/2 week later pas aan. (maar hij kwam toch aan zullen we maar zeggen!)
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

16 augustus 2023

Ik verstuur altijd mijn pakketten (>100 pakjes per maand) via MyParcel / PostNL verzekerd, met handtekening voor ontvangst en alleen afleveren op huisadres...
Daarvan komt een groot deel (+/- 50%) te laat / wordt zonder handtekening achtergelaten / bij buren verderop in de straat achtergelaten / tracking onjuist of onduidelijk enz enz....
En ik zeik niet over één dag vertraging. Met name het laatste jaar zijn er met enige regelmaat pakketten meer dan een week onderweg geweest... binnen NL!!!
PostNL beloofd al jaaaaaaren beterschap en telkens weet men te melden dat "nu alle problemen worden aangepakt" maar het enige wat ik daarvan merk is een extra toeslag tijdens de feestmaanden...

En verzekeren via Myparcel / PostNL? Je krijgt hooguit de inkoopprijs vergoed zonder enige verdere bijkomende inkoopkosten (invoerrechten, transport enz). En dan heb ik het nog niet over de trage afhandeling van claims ("helaas meneer, het is heel erg druk momenteel"; dit smoesje hoor ik al meer dan drie jaar) en de tijd die ik daar in moet steken (communicatie met MyParcel en de klant)
Kost mij ALTIJD geld.
Ik heb het 8 jaar aangezien met MyParcel / PostNL waarvan de laatste 4 jaar met sterk toenemende onvrede. Begin dit jaar voor het overgrote deel van de zendingen overgestapt op UPS. Alleen de "niet-waardevolle" zendingen gaan nog via PostNL (en daarmee zie ik dus nog steeds veel mis gaan).
No guts no glory!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Ik zit op 50/100 pakketten per maand via MyParcel en circa 100 brievenbuszendingen via PostNL maar ik heb die ervaringen van Hansi1959 zeker niet in die mate. Dat een claim even duurt kan ik ook begrijpen en dat je de inkoopprijs vergoed krijgt (of een percentage van de verkoopprijs wanneer de inkoop diffuus was) vind ik redelijk, al was het alleen maar omdat je ook hebt betaald voor het verzekeren van de inkoopprijs en niet de verkoopprijs.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

 hebt betaald voor het verzekeren van de inkoopprijs en niet de verkoopprijs.
Daar kom je ook pas achteraf achter... er wordt in de teksten bijna uitsluitend gesproken over "verzekerd verzenden". Dat hier eigenlijk hoort te staan "slechts inkoopprijs verzekerd verzenden" wordt niet echt goed gecommuniceerd.
Ik zou heel graag meer betalen om de verkoopprijs gedekt te hebben maar die optie is er niet bij MyParcel / PostNL
Bij UPS is dat wel mogelijk. Nu eenmaal gehad dat een zending (verkoop bijna 1500 euro) bij UPS is vermist (nou ja; pakje op stoep achtergelaten... klant zegt niets ontvangen te hebben...) en dat is relatief vlot en naar tevredenheid afgehandeld. Daar heb ik dus behalve een half uurtje werk verder geen schade door geleden.
Dat lijkt me ook het uitgangspunt van een verzekering....

Bij PostNL partner Hermes in Duitsland werden over een langere periode met regelmaat pakjes gemanipuleerd (van onderzijde opengemaakt, artikelen ontvreemd maar alle verpakkingen weer terug in doos en doos primitief dichtgevouwen en vervolgens zo bij de klant aangeboden). Het gebeurde soms zo vaak (een keer zelfs 6 van 10 pakketten in 1 week tijd) dat ik contact heb gezocht met mijn accountmanager bij MyParcel die beloofde extra onderzoek te laten doen door Hermes naar de situatie (er was heel vaak één bepaald distributiepunt in Duitsland bij betrokken) maar nooit meer iets van gehoord en het bleef gebeuren. Zelfs nog onze verpakking aangepast naar anonieme doos en tape omdat ik het idee kreeg dat onze (relatief gemakkelijk herkenbare) zendingen eruit gepikt werden, maar dat maakte nauwelijks verschil. Overgestapt naar UPS begin dit jaar en daarna ( een dikke 600 pakketten verder) slechts 1x een serieus incident gehad... (wat dus naar tevredenheid is opgelost).

Maar zal er nu over ophouden want vertrouwen in enige verbetering bij PostNL is er niet meer. Soms moet je ophouden met klachten indienen en conclusies trekken... Al veel teveel negatieve energie in gestoken :evil:
No guts no glory!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Ja dat zijn heel verschillende ervaringen. Een Franse leverancier van mij gebruikt gewapende tape met bedrijfsnaam-opdruk: vermoedelijk maak je fraude en diefstal zo iets moeilijker. Inzicht geven in de (dure) aard van de verpakking in de vorm van tape met reclame lijkt mij inderdaad niet aan te bevelen. Meer dan een inkoopprijs verlangen bij een verzekering likt mij overdreven: je hebt tenslotte ook niet meer betaald voor het betreffende artikel.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Meer dan een inkoopprijs verlangen bij een verzekering likt mij overdreven: je hebt tenslotte ook niet meer betaald voor het betreffende artikel.
Als je even terug leest zie je dat er heel wat meer kosten gemaakt worden naast de kale inkoopprijs...
Ik importeer 95% van mijn handelswaar van buiten de EU dat is gemiddeld 10% invoerrechten en en nog eens +/- 10% aan verzendkosten en valutaconversie.
En dat wordt allemaal niet vergoed = schade minimaal zo'n 20% (nog even afgezien van de tijd die je erin moet steken om e.e.a. opgelost te krijgen).
No guts no glory!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Krijg je al die inklaringskosten (bedoel je niet feitelijk de btw: die heb je al verrekend toch) en verzendkosten en valutaconversie-kosten bij UPS dan wel vergoed bij een claim? Ik neem aan dat je al die dure dingen niet per stuk vanuit een niet-EU land haalt, maar in een partij. Lijkt mij nogal lastig (en tijdrovend) om dat allemaal per claim aan te tonen.
Ik heb met PostNL/MyParcel kennelijk tot nog toe meer geluk (minder pech!) gehad dan u.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

bij UPS dan wel vergoed bij een claim?
Kreeg in het bovengenoemde geval de volledige verkoopwaarde van de factuur vergoed. Daarmee is voor mij alle directe financiële schade afgedekt en mijn marge behouden (artikel was niet meer leverbaar en dus klant terugbetaald). Daarvoor betaal je bij UPS wel een flinke toeslag voor het verzekeren...

En uiteraard heb ik het niet over BTW maar alleen over invoerrechten, inklaringskosten, verzendkosten (vrij prijzig want 90% komt uit de USA) en de valutakosten.
Via Myparcel gemakkelijk 20% foetsie ondanks verzekering... (nog niet gesproken over de tijd die er in gaat zitten en de slechte ervaring van de klant... moeilijk in geld uit te drukken...)
No guts no glory!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Dat betekent eigenlijk marge op een niet geleverd artikel: ik begrijp wel dat UPS daarvoor een flinke premie vraagt!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gaat weer lekker bij PostNL...

17 augustus 2023

Ik krijg wel eens iets geleverd met UPS, (dat gaat prima en snel) maar zelf verzend ik nooit iets met ze. Ze hebben wel ooit een verkeerde factuur gestuurd voor een levering van een UPS klant aan weer een andere klant van UPS, mij allemaal volkomen onbekend en gefactureerd op een adres waar ik al geruime tijd niet meer was gevestigd. Ze hadden mij daarvoor keurig een klantnummer toebedeeld, dat wel. Daar kwam ik pas achter toen ze een advocaat op mijn dak stuurden om 400€ in te vorderen. Een advocaat overtuigen van zijn/haar ongelijk is zo simpel nog niet, maar na een mailtje of drie vier heb ik uiteindelijk niets meer gehoord, ook geen excuses trouwens.
UPS gaat daarom voor mij door als de club die zijn administratie niet persé altijd helemaal op orde heeft en ik zou daarom ook niet direct met ze in zee gaan.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht