Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rcn_mr
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 april 2021

Bekend merk verkopen

12 april 2021

Hallo allemaal, uit het niets kwam er een vraag in me op die ik maar niet kan beantwoorden. Stel een schoenenwinkel wilt Adidas schoenen verkopen, hoe komen zij dan aan die adidas schoenen? Benaderen ze dan de fabriek en kunnen ze een schoen dan zakelijk voor een paar tientjes inkopen en voor 100 verkopen? Of bijvoorbeeld bij Siemens, een keukenbedrijf wilt a merk ovens en koelkasten aanbieden, waar kopen zij hun apparatuur dan in? Benaderen ze gewoon siemens en vragen ze of ze hun producten mogen verkopen en toegang te krijgen tot hun leverancier/fabriek/groothandel?
Ik ben hier heel erg benieuwd naar.
Groetjes
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bekend merk verkopen

13 april 2021

Meestal verkoopt de fabrikant niet direct aan retailers maar zitten hier distributeurs/groothandels tussen die zorgen voor de logistiek van fabriek naar de winkels. Als je goed zoekt, kun je die groothandels/distributeurs soms zelf ook vinden. Lukt dat niet, dan kun je inderdaad even informeren bij de fabrikant welke groothandel/distributeur je moet hebben in jouw land/segment.

Dit is trouwens maar één manier hoe retailers werken. Vaak hebben die helemaal geen merkvoorkeur. Ze kopen in via beurzen of komen direct in contact met een groothandel. Zie ook dit artikel hoe je in contact komt met groothandels of leveranciers.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht