Hulp bij een retour

1
Klant heeft een product gekocht gekocht op de website, heeft aangegeven te annuleren. Geen probleem voor mij. Maar nu zijn de 14 dagen voorbij. En heb ik mijn product nog niet terug ontvangen. Wel wilt hij ze geld terug en dat ik dan daarna mijn product kan ophalen. Dit werkt toch niet zo! Hij draait de rollen om? Ik moet het kunnen beoordelen?

Is hij nu zijn recht kwijt nu hij het niet terug gestuurd heeft ? Kan ik hem aan de koop houden ?

Re: Hulp bij een retour

2
Bedoel je met “annuleren” dat de klant het product al ontvangen had en gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht? Hij moet dat binnen 14 melden en vervolgens heeft hij 14 de tijd om het terug te sturen, stuurt hij het niet terug dan moet hij natuurlijk betalen.

Wat heb je in de algemene voorwaarden staan van jouw webshop? Heeft hij die voorwaarden goedgekeurd toen hij bestelde?
Ruben

www.bollie.co | https://bollie.co/bol-com_klantenservice_uitbesteden/

Re: Hulp bij een retour

3
Bedankt voor je reactie , inderdaad ja het product is afgeleverd en meneer heeft binnen 2 dagen aangegeven gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht. De 14 dagen zijn nu verstreken na het aangeven.

Alleen wilt meneer eerst zijn geld terug en dat ik dan zelf maar mijn product moet ophalen ..

Hij dreigt nu met juridische stappen.

Mag ik hem nu aan de koop houden. Heeft meneer dus geen recht meer ?

Re: Hulp bij een retour

4
Het herroepingsrecht is vrij helder, de consument moet eerst het bestelde product bij jou afgeleverd hebben of kunnen aantonen dat hij ze teruggestuurd heeft, voordat jij het geld terug hoeft te storten. 

Als de klant inderdaad dreigt met juridische stappen dan kan je hem vragen zijn jurist even artikel 230r lid 4 van burgelijk wetboek 6 te lezen, om jullie beiden tijd, geld en moeite te besparen:

Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hulp bij een retour

6
Heel erg bedankt , en omdat het dus op deze manier gaat ben ik de klant ook wel een beetje zat aan het worden. Kan ik hem nu ook aan de koop houden nu de 14 dagen verstreken zijn als hij zich ineens bedenkt en het binnenkort toch terug zend

Re: Hulp bij een retour

9
Ik zou hem toch nog een optie geven om het binnen 14 dagen retour te sturen. Misschien was de klant niet goed op de hoogte van de regels. Mocht er toch werk van gemaakt worden dan zal een rechter uw extra inzet zeker waarderen in uw voordeel.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl