Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Marctukker
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 juli 2021

Graag feedback voor beginnende shop

11 juli 2021

Ik heb een webshop en zijn startende. Hebben google Ads en Social media Ads. Veel bezoekers maar haken allemaal af.

Hoe kan het groeien en waarom haken mensen af? Hoop dat er mensen zijn die willen helpen en eens kritisch naar mijn pagina willen kijk.

Dit is onze shop:. https://www.mxlnutrition.nl
 
Gootsteenstop
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 februari 2020

Re: Graag feedback voor beginnende shop

12 juli 2021

Ik heb even snel gekeken en hier een aantal aandachtspunten. 
  • Het lijkt er op dat je producten allemaal in de aanbieding zijn? Dat roept een dropship-achtig gevoel op waarbij mensen afhaken.
  • Op je productpagina's is niet duidelijk wat de verzendkosten zijn. Klanten klikken niet een ander balkje of linkje open om te dat te bekijken. (Die gaan gelijk weg, omdat de kans dan groot is dat je hoge verzendkosten rekent) 
  • Je productpagina's laden traag. Ik denk dat de resolutie van je productfoto's te groot zijn. (Downscalen, googlen waarom dat belangrijk is)
  • Weinig klantbeoordelingen. Wordt veel waarde aan gehecht bij die supplementen. Mijn advies is een beoordelingsplatform als trustpilot te gebruiken, Google reviews wordt in Nederland niet al te veel waarde aan toegekend.
  • "Availability: In stock" opeens Engels op een volledig Nederlandse product pagina? Staat beetje vreemd.
  • Je gebruikt een redelijk Nederlands "Afwijkend template". Hoe minder het lijkt op bol.com / coolblue hoe meer wantrouwen er is.
  • Heb je verder gekeken op welke trefwoorden je een hoge bounce rate hebt? 
  • Daarbij is de concurrentie moordend bij die supplementen. Lage conversie & daardoor lage marge van nieuwe klanten. Hoog % terugkerende klanten (Als het goed is). Het is een echte "merk/brand" markt wat dus inhoud dat je geld verbrand de eerste 3 jaar voordat je überhaupt een euro gaat verdienen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht