Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tjeu
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 oktober 2021

Betrouwbare en betaalbare verzending buiten Europa (USA)

06 oktober 2021

Hallo allen,

Tot nu toe gebruikte ik PostNL voor mijn pakketten buiten Europa.  Maar ik begin een beetje wanhopig te worden met PostNL. Van de 3 pakketten die ik onlangs heb verstuurd zijn er 2 spoorloos verdwenen. Het verliezen van een pakket is voor mijn een forse financiële aderlating omdat de producten een hoge verkoopwaarde hebben en PostNL bovendien alleen wil betalen voor de inkoopwaarde van de producten. Omdat ik tweedehands producten verkoop kan ik niet simpel het product opnieuw naar de klant sturen. Ik wil dolgraag overstappen naar UPS maar daar lijken de tarieven bijna drie keer zo hoog te zijn. Waar ik bij PostNL rond de 50 euro betaal lijk ik bij UPS al gauw 125 -175 euro kwijt te zijn voor een pakket naar de USA. Heeft iemand tips wat betreft een tussenweg of heeft iemand een idee hoe ik bij UPS goedkopere tarieven kan bedingen? Mijn pakketten zijn vaak tussen de 2-7 kg en zijn gemiddeld 60x40x40 cm.  Alle tips welkom!

Groeten,
Matthieu
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Betrouwbare en betaalbare verzending buiten Europa (USA)

06 oktober 2021

Ik dacht dat PostNL bij zoekraken van pakketten ook wel 70% van de verkoopwaarde vergoedde wanneer de inkoopwaarde niet bekend is of onevenredig laag. Via mijn PostNL of een handmatig aangeleverd pakket kun je kiezen voor een hogere verzekerde waarde (Via myParcel is dat vaak maar 200€ voor sommige landen)
Overigens verstuur ik al jaren incidenteel pakketten via PostNL en myParcel naar de VS, Canada, Australië etc, en er is er nog nooit eentje zoekgeraakt. Het gaat meestal wel heeeeeel traag: het record is zes maanden voor een zending naar Zuid Afrika, die per abuis op een schip was terecht gekomen in plaats van in een vliegtuig.Meestal is het pakket er binnen 1-2 weken, al kan het soms ook nog wat langer bij de desbetreffende Douane liggen wachten.
Uit kostenoogpunt is PostNL meestal de enige keuze. Je kunt de voors en tegens natuurlijk ook met je klant bespreken en hem/haar tegen meerprijs FedEx etc. laten kiezen, dan is het binnen een paar dagen aan de overkant!