Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
thetankgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2012

Paypal kosten - doorberekenen?

20 september 2021

Goedemiddag iedereen,

Net zoals zovelen van ons hebben wij PayPal aan staan. Het valt ons de laatste tijd op dat de kosten voor deze betaalmethode behoorlijk hoog zijn. Zover ik kan zien valt daar niets over te onderhandelen met PayPal (toch?). Maar berekenen jullie dit door, en zo ja, hoeveel berekenen jullie voor deze betaalmethode qua fee?
We bieden sowieso veel andere betaalmethodes aan zonder fee.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

20 september 2021

De kosten van PayPal zijn fors, maar wat het erger maakt is dat deze kosten ook niet meer worden geretourneerd wanneer je een klant moet terugbetalen. Voor de meeste landen is er wel een alternatief voor paypal voorhanden. Ik heb PayPal uitgezet voor landen als NL en BE: daar wordt de meeste omzet behaald en zijn meer dan genoeg voordeliger alternatieven beschikbaar als iDeal en Bancontact etc.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

21 september 2021

Zover ik kan zien valt daar niets over te onderhandelen met PayPal (toch?). Maar berekenen jullie dit door, en zo ja, hoeveel berekenen jullie voor deze betaalmethode qua fee?
Volgens mij zijn die niet te onderhandelen. Vroeger heb ik ooit staffels gehad waarbij ik korting kreeg bij een x-aantal betalingen per maand. Omdat de meeste betalingen niet via PayPal verliepen was die korting al snel weer weg. Volgens mij bieden ze die ook niet meer aan. Een overzicht van de kosten: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/merchant-fees
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

21 september 2021

PayPal kosten mag je doorberekenen, maar PayPal ondersteunt dit zelf niet. Het is daarom alleen mogelijk met plugins van andere bedrijven. Daardoor is het niet met elke webshop software gemakkelijk om kosten door te berekenen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

15 oktober 2021

Paypal is heel handig natuurlijk maar heel vervelend wat betreft hun regels. WIj hebben geen paypal
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

01 december 2021

Paypal is een vervelende en dure partij om zaken mee te doen maar helaas voor ons een onontkoombare...
70% van onze omzet komt van buiten NL.
Vooral Duitse klanten zijn gewend om met Paypal te kunnen betalen.
In totaal wordt +/- 30% van de omzet met Paypal betaald...
Toch breng ik de klant 2% kosten daarvoor in rekening (alle andere betaalopties zijn gratis). Dit om de drempel toch wat hoger te leggen en de klant te bewegen om credit card, Maestro, Bancontact , Giropay of overschrijving te gebruiken (die in verhouding veel minder kosten met zich meebrengen).

De Paypal commissie kan bij bepaalde gebieden en valuta conversies al snel oplopen tot 6%.
"Leuk" als een klant zich 5 minuten na het plaatsen en betalen van een >1000 euro order bedenkt en de order weer annuleert...
Mag je terugbetalen en de commissie ben je kwijt...
Bij een retour ben je de commissie EN de originele verzendkosten kwijt.

Gelukkig (knock knock ff afkloppen) gebeurd dat zeer weinig maar doet toch elke keer wel een beetje pijn.
No guts no glory!
 
minhaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 juli 2023

Re: Paypal kosten - doorberekenen?

27 juli 2023

Ik gebruik PayPal helemaal niet. Onhandig en duur.