Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lucyluba
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 november 2021

Webshop "uitbesteden" input gevraagd

13 november 2021

Hoi allen,
 
Ik ben op zoek naar input over het volgende.
 
Wij hebben een goed lopend verkoopkanaal op bol.com waar we producten verkopen van ons eigen merk (nu circa 5 jaar). Al eerder zijn we een webshop gestart waar we onze eigen producten verkopen, maar dit is nooit echt goed van de grond gekomen vanwege gebrek aan expertise en tijd.
 
Nu spelen we al een tijd met de gedachte om een deel van onze producten af te splitsen onder een nieuw merk onder te brengen en daar een nieuwe webshop voor te beginnen. Daarvoor zouden we iemand aan willen trekken die dit onderdeel voor ons in kan vullen (shop bouwen, beheer en marketing etc.), maar vinden we het lastig om hierin een goede werkvorm in te vinden die voor beide partijen eerlijk en interessant is.
 
Natuurlijk zouden we hiervoor iemand kunnen aannemen, maar dat zien we niet direct zitten. We zouden graag met iemand een werkvorm vinden waarbij beide partijen gebaat zijn bij een goed lopende webshop. Je zou eigenaarschap natuurlijk kunnen verdelen, maar dat heeft overduidelijk ook zn nadelen.
Een alternatief zou kunnen zijn een afspraak over de winstverdeling van de gedane verkopen.
 
Hoe denken jullie als webshopeigenaren hierover. Wat zijn volgens jullie ons en de andere partij de voor en nadelen en wat is er haalbaar? Wat zouden jullie zelf belangrijk vinden? Ik ben benieuwd naar jullie input alle input is welkom.
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop "uitbesteden" input gevraagd

14 november 2021

Je kunt dropshipping overwegen. Daarbij kan iemand ondernemen op basis van jouw aanbod.

Als je echt eigenaar wilt zijn van het bol.com account dan vind ik het persoonlijk toch het meest logisch als je iemand een arbeidscontract aanbiedt en op de loonlijst zet. Eventueel kun je daarbij wel ook een kleine kwartaalbonus afspreken. Komt de omzet boven een vooraf bepaald bedrag dan bied je een vooraf besproken bonusbedrag.
 
Lucyluba
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 november 2021

Re: Webshop "uitbesteden" input gevraagd

15 november 2021

Hoi Dirkjan,

Bedankt voor je input. Dropshippen is inderdaad een optie, niet direct mijn voorkeur maar ik ga er eens over nadenken. Heb je ook nog advies aan hoe je een goede dropshipper zou kunnen vinden?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop "uitbesteden" input gevraagd

16 november 2021

Misschien kun je een keertje met een andere dropshipping-leverancier een kop koffie drinken om de voor- en nadelen, en wijze van promotie, te bespreken. Wat voor artikelen verkoop je en zoek je dropshippers voor? 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht