Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
isabella
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 mei 2012
Contacteer:

wat zijn de voor- en nadelen van 1 site of 2 verschillende sites

06 oktober 2015

Op mijn huidige site verkoop ik geboortekaartjes mevrouwmoos.com. Nu wil ik mijn assortiment iuitbreiden met trouwkaarten. Is het handiger om een nieuwe site te maken voor de trouwkaarten of een categorie toevoegen aan de huidige site.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com
 
Trigger & Spark
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2015

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

07 oktober 2015

Een andere website zou ik pas overwegen als het product zo verschillend is dat het onlogisch zou worden om op dezelfde website te zetten, maar trouwkaarten en geboortekaarten vind ik prima samen gaan. Zou een ander verhaal zijn als het bijvoorbeeld geboortekaarten en kruiwagens zouden zijn om maar een voorbeeld te noemen.

De nadelen van twee webshops is dat het dubbel werk is. Dubbel proberen hoog te komen in Google, dubbel complete webshop inrichten en in dit geval onnodig.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

07 oktober 2015

Ik zie eigenlijk wel voordelen in beide producten in dezelfde webshop. Trouwen en kinderen krijgen is toch iets wat, vooral bij jonge mensen, met enige regelmaat dicht bij elkaar ligt. Waarom zou je dan de marketing doen om eerst je trouwkaarten aan de man te brengen, om vervolgens later weer marketing nodig te hebben om je geboortekaartjes te verkopen aan diezelfde klant? Ze kunnen veel beter op voorhand al weten dat ze die ook bij je kunnen bestellen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

07 oktober 2015

Zolang je ongeveer dezelfde doelgroep voor ogen hebt voor beide producten, zou het geen probleem moeten zijn om dit te combineren. Het moet bijvoorbeeld dus niet zo zijn dat de trouwkaarten sjiek en duur zijn, terwijl de geboortekaarten er goedkoop uitzien en ook voor een paar centen te krijgen zijn. Dat zou bezoekers en klanten kunnen afschrikken.


Zoals in het antwoord hierboven wordt aangegeven, kunnen de producten elkaar zelfs versterken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

07 oktober 2015

Coolbleu heeft voor heel veel producten een apparte shop/domein en ik zie er ook wel wat meer waarde in.

Maar geboorte of trouwkaarten zijn kaarten en daar zou ik niet losse shops voor hanteren.
Daarnaast kan een klant bijvoorbeeld denken ik bestel meteen wat trouwkaarten want binnenkort trouwen en mensen in de familie.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

07 oktober 2015

Daarnaast kan een klant bijvoorbeeld denken ik bestel meteen wat trouwkaarten want binnenkort trouwen en mensen in de familie.
Je weet niet wat er verkocht wordt zeker? :wink:
 
smartphone24
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 september 2015
Locatie: nieuwegein
Contacteer:

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

09 oktober 2015

Ik zal de knoop maar doorhakken. Jouw categorie is "kaarten". Hou dit absoluut op 1 webshop. Websites zoals coolblue kunnen het zich permitteren om meerdere websites te gebruiken voor hun producten. Een klein bedrijfje zoals dit nog niet. Naast de SEO voordelen vallen deze 2 producten binnen 1 categorie. Maak er gewoon een aparte productpagina voor.
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

29 oktober 2015

En? Ga je de trouwkaarten toe te voegen aan jouw webwinkel?
 
michelh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 november 2021
Contacteer:

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillende si

26 november 2021

IK heb ook 2 webshops waar ik geboortekaartjes aanbied. geboortekaartjes en MyCards, het blijft lastig om te kiezen of dit slim is of dat je beter het apart aan kunt bieden.
1 website voor geboorte en de ander voor trouwkaarten.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 26 november 2021, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link weggehaald
Hierbenik Geboortekaartjes https://hierbenik.nl
 
Gebruikersavatar
timfresen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 december 2021
Contacteer:

Re: wat zijn de voor- en nadelen van 1 site of 2 verschillende sites

07 december 2021

Ik ben het eens met Smartphone 24. Waarom in dit stadium al kosten dubbel maken? Het lijkt me in dit stadium belangrijker voldoende aanloop te krijgen op de shop en na eventuele groei te overwegen om te scheiden.

Het is wel slim om eventuele advertenties te scheiden. Specifieke acties en advertenties voor trouwkaarten (niet in alle maanden van het jaar wordt evenveel getrouwd) en aparte voor geboortekaarten. Een Instagram kanaal en Facebook pagina zou ik combineren voor beide producten.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht