01 december 2021
Paypal is een vervelende en dure partij om zaken mee te doen maar helaas voor ons een onontkoombare...
70% van onze omzet komt van buiten NL.
Vooral Duitse klanten zijn gewend om met Paypal te kunnen betalen.
In totaal wordt +/- 30% van de omzet met Paypal betaald...
Toch breng ik de klant 2% kosten daarvoor in rekening (alle andere betaalopties zijn gratis). Dit om de drempel toch wat hoger te leggen en de klant te bewegen om credit card, Maestro, Bancontact , Giropay of overschrijving te gebruiken (die in verhouding veel minder kosten met zich meebrengen).
De Paypal commissie kan bij bepaalde gebieden en valuta conversies al snel oplopen tot 6%.
"Leuk" als een klant zich 5 minuten na het plaatsen en betalen van een >1000 euro order bedenkt en de order weer annuleert...
Mag je terugbetalen en de commissie ben je kwijt...
Bij een retour ben je de commissie EN de originele verzendkosten kwijt.
Gelukkig (knock knock ff afkloppen) gebeurd dat zeer weinig maar doet toch elke keer wel een beetje pijn.
No guts no glory!