Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
FrankenLuna
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 december 2021

Naam voor onze honden webshop

27 december 2021

Hallo allemaal,

Mijn naam is Frank, ambitieuze man van 30 jaar jong.

Vanaf mijn 16e tot mijn 22e altijd producten verkocht, weliswaar via marktplaats: Maar het handelen en onderhandelen heb ik altijd leuk gevonden. De producten waren veelal kleding e.d.

Vanaf mijn 22e full time gaan werken en is het verkopen op een wat lager pitje terecht gekomen.

Nu ben ik 30 en begint de drang om een eigen webshop te beginnen steeds meer, ook weer via marktplaats. Echter trekt het publiek mij op mp niet, onderhandelen over 5€ minder is niet meer mijn ding.

De branche waarin ik mijn webshop wil gaan beginnen, is honden producten. Dit ivm mijn passie voor honden (wij hebben zelf een Australian Shepherd), de spullen die ik nu al op marktplaats verkoop.

De producten die wij willen gaan verkopen zijn niet enkel en alleen botjes, manden, speeltjes. Maar ook producten die op het moment nog niet zo bekend zijn om te gebruiken bij honden, maar waar iedereen op verjaardagen wel over zegt “dat is erg handig/leuk, dat ga ik ook aanschaffen” en nog niet op elke dieren speciaalzaak te koop is.

Omdat de producten nog niet zo gek veel gebruikt worden voor honden, zullen wij ook filmpjes e.d. Gaan maken voor de klant.

Doelgroep: Alle honden liefhebbers,

Wij willen staan voor kwaliteit en goede/snelle service, wij gaan bijvoorbeeld niet iets verkopen waar wij niet achter staan of ook niet aan onze eigen hond zouden geven.

Speeltjes moeten dus niet na 3 happen kapot kunnen gaan. Botjes moeten van kwaliteit zijn, geen restant of dunne stukken, die ik zelf ook niet wil ontvangen. (maar wel ontvang waar we nu wel met zijn alle bestellen ;-))


Lang verhaal kort, wij zijn nog opzoek naar een leuke doeltreffende naam voor onze webshop/onderneming.

In eerste instantie focussen wij ons op de honden doelgroep NL/BE, wellicht ooit breder: Maar dat is nu niet de intentie, maar zeg nooit..nooit.

Het liefst een niet al te lange, pakkende, leuke, vriendelijke naam.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor onze honden webshop

27 december 2021

Als je twijfelt over Nederland denk je dus al snel aan een Engelstalige naam? Wat denk je van superhappydogs.nl, happywaggytails.nl of wagyourtailshop.nl?
 
FrankenLuna
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 december 2021

Re: Naam voor onze honden webshop

27 december 2021

Als je twijfelt over Nederland denk je dus al snel aan een Engelstalige naam? Wat denk je van superhappydogs.nl, happywaggytails.nl of wagyourtailshop.nl?
Engels zou inderdaad meteen toekomstgericht zijn en heeft dus een lichte voorkeur.

Leuke invalshoek qua namen. Ik had zelf nog niet aan “staart” gedacht, wel aan bijvoorbeeld pootjes.

Mocht je nog meer leuke ideeën hebben, graag!

Het is sowieso van belang dat de “klant” een link kan leggen tussen wat wij aanbieden en dus de “hond” of in jouw voorbeeld zegt “staart” al vrij veel. (En zou in de toekomst ook voor meer diersoorten kunnen gelden)
 
MKC
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 juli 2022
Contacteer:

Re: Naam voor onze honden webshop

05 juli 2022

Ik ben benieuwd wat het is geworden...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht