Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
gedupeerdemarketeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2022

Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

30 mei 2022

Recentelijk heb ik me ingeschreven voor Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro. Kreeg 50 EUR gratis tegoed dus ik dacht uitproberen kan geen kwaad. Op zich ben ik er wel over te spreken want de ROI is (was) goed (niet denderend maar goed)

Nu ben ik een aantal maanden verder en heb ik een (groot) probleem (en is de ROI volledig weggevaagd):

Ik ben er van overtuigd dat er klikfraude op mijn advertenties word gepleegd omdat er zeer inconsistent klikgedrag op mijn advertenties te zien is. De ene dag zoals het begon heb ik 5 tot 10 kliks en de andere dag zijn het er honderden (als ik mijn budget niet limiteer zijn het er waarschijnlijk duizenden). Op mijn Google Analytics account zie ik dat er op die 'drukke dagen' 's nachts bezoekers vanuit vreemde landen (China, Rusland, etc) vanuit Marktplaats op mijn website terecht komen. Op de rustige dagen zijn het Nederlandse bezoekers en daar komen ook soms orders uit naar voren. De bezoekersaantallen stroken met de aantal kliks in mijn marktplaats paneel. Ik heb aangegeven bij Marktplaats wat er aan de hand is en ze zouden dit onderzoeken. Nu zeggen ze dat de kliks niet fraudulent zijn en hebben ze de facturen van duizenden euro's odmat ik die weigerde te betalen doorgezet naar een incassobureau. Ik wilde eigenlijk niet betalen maar heb dat kort geleden wel gedaan. Maar ik ben er van overtuigd dat ik door Marktplaats ben opgelicht doordat ze mij extreem hoge rekeningen hebben gestuurd voor kliks waar ik niks aan heb gehad en die naar mijn mening overduidelijk fraudulent / nep zijn...

Weet iemand wat ik hier kan tegen kan doen? Zijn er meer mensen die gedupeerd zijn? Ik vond hier wel wat mensen die klikfraude op Google hebben meegemaakt. Mogelijk dat zij dit hebben opgelost met Google en ik deze manier kan toepassen op mijn probleem? Maar ik kon geen oplossingen vinden.
 
MKC
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 juli 2022
Contacteer:

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

07 juli 2022

Jammer dat er geen reacties zijn geplaatst.
Heb je iets aan je probleem kunnen doen?
 
rednas
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 oktober 2013

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

07 juli 2022

Vervelend om te horen.

Bij al dit soort "pay per click" modellen zijn er bots die je een hoop geld kosten. Doelbewust geprogrammeerd of niet.

Ik zou bij Admarkt wegblijven, dat geld kun je beter stoppen in een goede Google ads campagne die gestuurd wordt op conversie(waarde).
 
themen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 juli 2022
Contacteer:

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

24 juli 2022

Nog enige updates hierover, nog dit verholpen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.