Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Beau22
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 februari 2021

Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

10 februari 2021

Hallo mensen, ik ben naar dit forum gekomen voor wat advies. Op dit moment ben ik bezig met linkbuilden voor een headshop/smartshop, dus een winkel waar ze wietzaden etc verkopen. Neem zelf maar een kijkje; https://www.zamnesia.nl/ 

Na een korte tijd kwam ik er al achter dat het lastig is om krachtige links te zoeken die echt bij de niche van de webshop passen, daarom vraag ik me af of er alternatieve manieren zijn om zoon websites te vinden? Ook vraag ik me af of links van sites die minder relevant zijn, ook krachtig kunnen zijn? Zie dit artikel van concurrent als voorbeeld; https://www.oisterwijknieuws.nl/2020/06/rokersbenodigdheden-en-smartshop-producten-thuis-laten-bezorgen/

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën en adviezen, laat het aub horen!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

17 februari 2021

Nieuwssites zijn zeker goed voor je bekendheid en SEO. Vaak zijn de sites niet zo relevant -en dat is belangrijk voor linkbuilding - maar geeft Google ze wel autoriteit - en dat is net zo belangrijk. Webwinkelforum.nl heeft veel liever een mooie link op de site van de NOS.nl, dan op een zeer relevante e-commerceadviessite.  

Maar maak je er vooral niet al te druk om of een site voldoende waarde geeft. Linkbuilding is geen wetenschap waarbij je op zoek moet naar die ene ideale link die zowel relevantie, autoriteit, permanent en met voldoende kliks en bereik in de juiste doelgroep heeft. Want dan ben je eeuwig op zoek naar een link en vergeet je je eigen site. Zo belangrijk is linkbuilding nu ook weer niet. Linkjes naar je site komen vaak ook vanzelf en alle nette linkjes zijn meegenomen. Als die link dan ook wat relevantie of autoriteit heeft, is dat alleen maar een plus. En als je een keer een leuk interview voor de site van de lokale huis-aan-huisfolder kan krijgen is dat gewoon leuk om te doen en is dat linkje gewoon waardevol voor jou!
 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

31 maart 2021

Ik zou graag willen weten hoe best linkbuilding aan te pakken. In België bijvoorbeeld zijn er veel minder gastblog sites dan in Nederland. 
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

31 maart 2021

Ik zou graag willen weten hoe best linkbuilding aan te pakken. In België bijvoorbeeld zijn er veel minder gastblog sites dan in Nederland. 
Dat is juist gunstig want hierdoor heb je ook minder links nodig om de concurrentie te verslaan. Linkbuilding is trouwens lang niet altijd nodig hoor! Het kan helpen, maar goede content is veel belangrijker. Je kunt eens een lokale krant of nieuwssite proberen. Of kijk eens welke sites nu in de top-20 staan op zoektermen waar je op wil scoren. Kijk of je op die sites een linkje kunt krijgen of zoek uit waar die sites een link hebben en probeer er daar ook een te krijgen. 

Een andere manier is om te kijken met wie je allemaal samenwerkt. Misschien kun je eens een gastblog aanleveren bij je softwareleverancier, payment provider of leverancier van verpakkingsmateriaal? Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Beplatingswinkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 juni 2020
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

29 april 2021

Probeer informatief te zijn ook op je website.
Zorg dat er iets staat waar de lezer wat aan heeft, dan is de kans groter dat er sites naar jouw site een link willen sturen.

Je kunt ook sites in jouw niche benaderen om als kenner iets voor ze te schrijven, waar zij en hun lezers wat aan hebben.
 
bartjeboy
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 januari 2019
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

10 december 2021

Bekende naam in het wereldje, Zamnesia. En zo slecht komt Zamnesia niet uit de zoekresultaten hoor. Ondanks dat het backlinkprofiel grotendeels uit betaalde links van de indexpagina's van de verschillende startpagina's bestaat. 
Wie zoekt vindt mij op https://www.kaartenenatlassen.nl ;-)
 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Linkbuilding strategie voor "alternatieve" website

13 juni 2022

Ik zou graag willen weten hoe best linkbuilding aan te pakken. In België bijvoorbeeld zijn er veel minder gastblog sites dan in Nederland. 
Dat is juist gunstig want hierdoor heb je ook minder links nodig om de concurrentie te verslaan. Linkbuilding is trouwens lang niet altijd nodig hoor! Het kan helpen, maar goede content is veel belangrijker. Je kunt eens een lokale krant of nieuwssite proberen. Of kijk eens welke sites nu in de top-20 staan op zoektermen waar je op wil scoren. Kijk of je op die sites een linkje kunt krijgen of zoek uit waar die sites een link hebben en probeer er daar ook een te krijgen. 

Een andere manier is om te kijken met wie je allemaal samenwerkt. Misschien kun je eens een gastblog aanleveren bij je softwareleverancier, payment provider of leverancier van verpakkingsmateriaal? Succes!
Super erg bedankt voor je tips en informatie. Ik heb deze nu pas gezien. Ik probeer met gastblogs maar momenteel heb ik niet veel gevonden. Denk je dat linkbuilding ni zo belangrijk is? Het is soms erg vermoeiend en ik vraag me af of het wel nut heeft. Wat betreft lokale kranten ben ik momenteel aan het doen. Ik zie echt vanalles geschreven voer linkbuilding maar vraag me soms af hoe het me helpt. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht