Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
URG2021
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 juni 2022
Contacteer:

Verbeteren conversie webshop

21 juni 2022

Hi allemaal, 

Ik ben zo te zien niet de enige die op dit forum worstelt met dit onderwerp, maar de conversies op mijn webshop vallen wat tegen. 

We maken 3D stadskaarten van steden in Nederland waarbij de gebouwen in 3D verrijzen zodat we onze klanten kunnen betoveren met de details van elke stad. 
Om de conversies op te krikken heb ik al een aantal dingen geprobeerd zoals het geven van korting (via de nieuwsbrief) en aanbieden van gratis samples. 

De leads krijg ik voornamelijk binnen via advertenties op Instagram, Facebook en Google.
Mochten jullie nog tips specifiek voor mijn webshop hebben dan hoor ik die graag!

Groet,  
https://urbanrescape.nl/ - 3D stadskaarten van Nederland
 
Nilssky
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 juni 2022
Contacteer:

Re: Verbeteren conversie webshop

28 juni 2022

Wat een ontzettend leuk concept! 

Allereerst ziet de website er goed uit. Ik denk denk dat met een paar kleine verbeteringen er al een groot verschil kan worden gemaakt. Ook kan je overwegen om meer in te zetten op een organische strategie in plaats van bezoekers trekken via advertenties. Zo wordt de website ook beter gevonden op google. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verbeteren conversie webshop

31 oktober 2022

Mooi product!

Hoeveel bezoekers heb je?

Wat doe je om bezoekers te krijgen naast de advertenties op Instagram, Facebook en Google?
En waarmee probeer je mensen te laten klikken in de adverentie?

Wat is precies je doelgroep?

Door bovenstaande te beantwoorden kan je een plan maken om te proberen juist deze mensen te overtuigen om jouw producten te bestellen.

Wat mij betreft een mooi product, maar je moet maar net weten dat dit bestaat, of maar net iets dergelijks willen.
Probeer concreet te maken wanneer je dit product zou moeten willen bestellen. Richt daar enkele landingspagina's op in en benoem daarin de eigenschappen en voordelen van het product. Wellicht ook een pagina voor zakelijke cadeaus/ relatiegeschenken, kaartenliefhebbers, gemeenteraadsleden... Verschillende groepen mensen hebben een andere benadering nodig.

Laat op de homepage of landingspagina ook producten (en prijzen) zien. Of geef een vanaf prijs. Nu heb je geen idee of dit niet veel te duur voor je is.


Vraagje: waarom noem je het in het menu 3d wanddecoratie en elders 3d stadsplattegronden? Prima om verschillende benamingen te gebruiken voor bijv. SEO doeleinden, maar nu is juist die in het menu erg vaag. Zeker zonder subcategorieën.
 
rickvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 november 2022
Contacteer:

Re: Verbeteren conversie webshop

28 november 2022

Om de conversies op te krikken heb ik al een aantal dingen geprobeerd zoals het geven van korting (via de nieuwsbrief) en aanbieden van gratis samples. 
Mooi product! Ik neem inderdaad aan dat het grootste deel van je bezoekers komt om te kijken hoe mooi het product wel niet is. Ik weet niet hoe je nu de conversie meet: iedere bezoeker naar aankoop of meet je over een langere periode van 1e bezoek tot aankoop eventueel tot aan aankoop via een ander device?
Wat ik mij zomaar voor kan stellen: adverteren op Linkedin, met name Amsterdamse Zuid-as weergeven en deze specifiek targetten bij bedrijven daar - en die conversie eens meten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht