Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
LEKO
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 januari 2009
Locatie: Bruinisse
Contacteer:

Shopfactory

10 januari 2009

Heeft er iemand ervaring met de software van shopfactory?
Graag zouden we in contact komen met mensen die ook met deze software werken.
We gebruiken dit prograama nu bijna 2 jaar en willen graag wat ervaringen uitwisselen.
Neem gerust contact met ons op.

Leen
 
michael34
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 januari 2009

oriëntatie software

28 januari 2009

hallo leen

Ik heb helaas nog niet echt ervaring met shopfactory, maar ben er wel veel over aan het lezen,
Ik zou graag over een tijdje ook webwinkel willen starten.

Misschien kan jij me vertellen welke versie jij hebt en wat je ervan vind?
Of het echt gebruiksvriendelijk is, en is er makkelijk een paypal of ideal in te intergreren?
hoor het graag.



Michael
 
Pascal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 januari 2009
Contacteer:

shopfactory pro 7 ervaringen

13 april 2009

Hoi Leen,

we zijn op dit moment bezig een webshop in te richten. We gebruiken hiervoor shopfactory pro 7.
Zijn op zicht best tevreden. Het aanpassen van de layout is enerzijds best eenvoudig, maar niet altijd even voorspelbaar wat er exact gaat gebeuren.

ben nu bezig de betaalmodule in te richten. 1 mei moeten we live zijn

groet,
Pascal
startende webshop met shopfactory

www.huisopstelten.net (1 mei 2009 live)
 
Marc
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 juli 2009

shopfactory ervaringen

27 juli 2009

Hoi Leen,

Ik ben Januari gestart met 2 webshops. De eerste gebouwd in Shopfactory V5, sinds deze maand de shop geheel vernieuwd in Shop Factory 8. Ook hebben we iDEAL in de webshop geintegreerd. Is gratis (muv kosten bank) in Shop Factory 8. Tevens veel goede SEO mogelijkheden.

Groeten,
Marc
www.feestartikelenlimburg.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dennis2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011

Re: Shopfactory

17 mei 2011

Hallo,

Momenteel werk ik al even met shopfactory.
De ervaring met het inrichten van de webwinkel en de layout is goed te doen.
Naar gelang je langer onderneemt met een webwinkel zul je merken dat belangrijke onderdelen die voorheen add-ons waren niet voorhanden zijn bij alle varianten, alleen de "Gold" versie
is wat beter voorzien, maar dan nog zul je ook van hun globecharge programma jaarlijkse abonnementen dienen af te nemen.
in minder dan een jaar komt een nieuwe versie uit waarbij je om bij te blijven weer een flink bedrag mag neer tellen.

De Seo (zoekmachine resultaten) die ze altijd flink promoten zijn maar van korte duur.
om een beetje te scoren weer in de zoekresultaten zul je toch weer een nieuwe versie aan moeten schaffen, een SEO partij die op bezoek is geweest, zei al "dit wordt zo weer wordt afgestraft!".
Dit blijkt wel uiteindelijk in de Google ANalytics.

Conclusie:

Al met al een gebruikervriendelijke Software pakket, met een gebruikersforum en ondersteuning.
Easyaddin welke in nederland de software verkoopt, is bijna onbereikbaar, reageren niet op mail en de helpdesk is vrijwel nooit bereikbaar.
De engelstalige ondersteuning is redelijk goed bereikbaar.
verwacht niet te veel van de SEO op langere termijn.
Let goed op wat er precies is inbegrepen bij een pakket en wat niet!
Ook zijn er evengoed de bijkomende kosten voor Ideal van u bank komen naast de "gratis ideal abonnement en blijkt een een globecharge account met de maandelijkse abokosten al snel noodzaak.

Er is geen ervaring met andere nedrlandstalige websoftware vandaar dat ik deze niet ga aanbevelen of afraden, omdat een vegeljking objectiever is naar mijn mening.
 
websmoker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 maart 2011

Re: Shopfactory

08 juli 2011

Dit is niet geheel terecht:
De betalingen bij Globecharge hebben erg veel voordelen, maar alleen als je daar intensief gebruik van maakt.
Als je bij een vergelijkbare aanbieder zit ( neem b.v. Ogone) dan is het laagste maand tarief ook al 30 Euro. en dat is wel even PER shop.
Als je een betalende overeenkomst hebt met Globecharge, mag je oneindige shops maken, MITS je de op de zelfde server zit ( lees IP adres).
Dat btekend dus heel simpel:
5 domein namen, zelfde server. 29.95 per maand gedeeld door 5...
Vertel het forum dan wie hier tegen op kan?



De opmering SEO is ook niet geheel juist.
Immers: de search engines veranderen hun systemen. Daarvoor kun je niet sf de schuld geven. En ook geen andere aanbieder in software.
Je vertelt er ook niet bij, hoevaak, wanneer, en hoe je de shop aan hebt gemeld.
De zoekresultaten hangen van meer factoren af, an niet alleen van de software die je gebruikt.

Voorbeeld:
Manipulatie van winkeliers, om in een hogere rang te komen, zijn thans aangepast door Google ( en met rede). De achtergrond van witte pagina's werd dusdanig volgepropt met zoekwoorden, dat de klanten er gek van werden.

Je moet dus eerst kijken naar de oorzaak van de SEO in het algemeen, en dan pas kijken waar je je voordeel mee kunt doen.
Ik sta met ALLE artikelen in de top 10, terwijl er duizenden aanbieders zijn.
Niet door sf alleen, maar wel omdat ze de mogelijkheden bieden razendsnel aanpassingen te realiseren.

En het is niet zo, dat als je eenmaal een shop hebt ( van welke aanbieder dan ook) dat je dan kunt gaan zitten afwachten tot er een bestelling langs komt, want die tijd is allang voorbij.

Als je een SF klant bent, en serieus, dan wil ik je best helpen om in de top 10 te komen. maar dan moet je er wel iets voor doen.
Even nog voor de goede orde en om enkele duidelijkheid te verschaffen:
WELKE software je ook gebruikt....je moet er zelf bovenop zitten, en er bij blijven.
Dat is de enige manier om suc6 te hebben.
Met andere woorden: Tijd investeren

Wij bieden via sf, 9 betaalopties wereldwijd ( de wereld houd niet op met alleen maar Ideal.) Deze hebben een afzonderlijk certificaat PER land ( voor o.a. Visa, Mastercard enz).
En de laatste nieuwe ellende van de banken/betaalplatformen is een Persoonlijk certificaat.
Je werkplek ( ook thuis) is dan op naam gecertificeerd.
Dat zal binnenkort voor alle ondernemers gelden.
Indien je dan NIET aan een aantal eissen voldoet, zal de bank geen enkele betaling, creditcard of wat dan ook meer doorvoeren.
En dan wil ik nog wel eens zien welke software je dan kunt (en mag) gebruiken.
Regeren is vooruitzien....
Wij verkopen via banken in landen die je niet eens op de kaart kunt vinden.
Tot nu toe is de software die ik zelf gebruik, daar in ruime mate in voorzien.
En dat is inderdaad sf
zo simpel is dat.
En ik geef toe dat er in alle service, waar dan ook, in alle bedrijven wel eens wat mis gaat.
Ook bij easy add in, en ook bij Globecharge.
Maar als de RABO plat ligt wegens een bot aanval, kun je geen enkele software leverancier de schuld geven....alhoewel ik dat in eerste instantie zelf ook wel deed hoor...ha ha.

Communiseer met ze....en je zal zien dat ze het oplossen...maar alleen als je klant bent, en als de vraag niet al tig keer op het forum staat te lezen.
Das toch niet zo gek?

Ik wil niemand voor de kop stoten hoor........maar duik 5 weken goed in de opties, en binnen 3 weken sta je in de top 10, maar dat bepaal JIJ door je inzet...en niet alleen de software.

groet u allen
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Shopfactory

08 juli 2011

@websmoker: voor zo'n uitvoerig betoog bestaat een treffende samenvatting. A fool with a tool is still a fool.

Klinkt overigens of je inmiddels toe bent aan zelfbouw of maatwerk, maar dat terzijde.
 
Dennis2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011

Re: Shopfactory

08 juli 2011

Tja lang verhaal op 1 ervaring

Ik ben ondertussen en stuk verder met SF en lig ook al lng te knoeien met het importeren van de bestanden naar Google shopping en andere vergelijkingssites.
Echter nog niet geslaagd de csv en xml bestanden blijken totaal niet meer aan de richtlijnen te voldoen en zitten bovendien boordevol fouten, detailpaginalinks blijken subpagina links te zijn.

de opmerking over globecharge is niet zo zeer gericht op de prijs want achteraf gezien blijkt dit een goede dienst tegen een gunstige prijs, echter op de voorpagina werd en word nu nog de indruk gewekt voor beginners dat ideal gratis is, terwijl daar de account voor nodig is!

het gebruik van meerdere shops is wel waar, echter bij een nieuwe shop wil je ook de gekoppelde websitenaam hebben staan en gescheiden mailadressen.
en dat kan weer niet.

Op het Seo verhaal geef ik SF niet de schuld, ik geef alleen aan dat mensen daar op lange termijn geen hoge verwachtingen van moeten krijgen, u begrijpt dat de ervaring is gedeeld naar mensen die zich orienteren op het gebied van webwinkels.
U zelf geeft als promo al aan: verbeter u seo en schaf SF 9 aan...

De helpdesk heb ik niet meer gebruikt, je belt krijgt een knulletje aan de telefoon die nooit geen antwoord weet en zegt dat je wordt terug gebeld.
Dat is al zeker 12 keer gebeurt en nooit wat terug gehoord!
Maar goed, ik begrijp dat u als Shopfactory graag u eigen product positiever ziet staan.
Het importeren van de producten naar google, en shopping channels is van groot belang en dat is helaas niet op orde. toen SF7 gekocht werd was dat al snel een probleem en bij 8 nog steeds.
 
websmoker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 maart 2011

Re: Shopfactory

08 juli 2011

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet van sf, maar gebruiker.
Ik ben ondertussen en stuk verder met SF en lig ook al lng te knoeien met het importeren van de bestanden naar Google shopping en andere vergelijkingssites.
Echter nog niet geslaagd de csv en xml bestanden blijken totaal niet meer aan de richtlijnen te voldoen en zitten bovendien boordevol fouten, detailpaginalinks blijken subpagina links te zijn.
Ik denk dat als je dit rechtstreeks op het forum in de groep gooit, dat er wellicht een goede oplossing voor is, want ik ken Engelse ondernemers die dit al hebben opgelost. Het probleem zit hierbij in een aantal kleine onhebbelijkheden in windows office, verschil tussen 2000,2003 en 2007. Als je er een officiele klacht/opmerking van maakt ( niet via easy addin, maar support via de shop zelf) daar zeker een opvolging van komt.


de opmerking over globecharge is niet zo zeer gericht op de prijs want achteraf gezien blijkt dit een goede dienst tegen een gunstige prijs, echter op de voorpagina werd en word nu nog de indruk gewekt voor beginners dat ideal gratis is, terwijl daar de account voor nodig is!
Volgens mij is dit niet juist: alleen ideal is gratis, en de server wordt daar bij Easy addin op ingesteld, maar...zodra je meer wenst loopt dit via de geldende overeenkomst.
het gebruik van meerdere shops is wel waar, echter bij een nieuwe shop wil je ook de gekoppelde websitenaam hebben staan en gescheiden mailadressen.
en dat kan weer niet.
Niet juist: een server die je huurt bij de provider, kan een ruimte bevatten van b.v 1000 mb en worden opgedeeld in een map of folder.
De domein naam wordt daar naar verwezen via een koppeling. Omdat het van 1 server afkomt heb je dus slechts 1 GC overeenkomst nodig, en het aantal email adressen kun je aanmaken zoveel als je wil. Stel dat je een eigen server hebt, werkt dit ook zo...het is niets anders dan een schijf. Maar zodra je op verschillende servers werkt, vervalt ook de overeenkomst met GC en zul je er meerdere nodig hebben.

Op het Seo verhaal geef ik SF niet de schuld, ik geef alleen aan dat mensen daar op lange termijn geen hoge verwachtingen van moeten krijgen, u begrijpt dat de ervaring is gedeeld naar mensen die zich orienteren op het gebied van webwinkels.
U zelf geeft als promo al aan: verbeter u seo en schaf SF 9 aan...
Het verschil tussen versie 8 en 9 is nihil in mijn optie, en het moet lukken met versie 8.
Ik sta gegarandeerd binnen de top 25 met meerdere webshops. Daar zijn meerdere redenen voor, maar die kan ik niet uitleggen hier, want dat kost mijn ranking...lol
MAAR ZOLANG JE VAN DE CONCURRENT zijn keywords ( waar hij lange tijd mee bezig is geweest om hoog te komen) kunt wegkapen of kopen, denk ik dat je vooral moet kijken naar de manier waarop de zoekmachine geld verdient.
De helpdesk heb ik niet meer gebruikt, je belt krijgt een knulletje aan de telefoon die nooit geen antwoord weet en zegt dat je wordt terug gebeld.
Dat is al zeker 12 keer gebeurt en nooit wat terug gehoord!
Helemaal mee eens, daar zou erg veel verbetering moeten komen.
Maar dan nog is er een forum, waar honderden mensen elkaar helpen.

Maar goed, ik begrijp dat u als Shopfactory graag u eigen product positiever ziet staan.
Het importeren van de producten naar google, en shopping channels is van groot belang en dat is helaas niet op orde. toen SF7 gekocht werd was dat al snel een probleem en bij 8 nog steeds.
Ik ben niet van sf, en ik ben het met je eens dat hier erg veel te halen valt.
Er zijn gebruikers die dit hebben opgelost, en heeft inderdaad veel eigen investering in tijd gekost
Voorzover ik weet hebben ze de database eerts ge-exporteerd om te kijken waar en hoe de cellen en koppelingen werden opgebouwd en die hebben ze aangepast aan de database import van Google ( die kun je ook eerst exporteren).
De benamingen komen dan wellicht niet overeen, maar de cellen misschien wel?

Ik ben een stevige gebruiker, en zit met mijn tabakswaren in een verdomhoekje....ik moet dus heel goed kijken hoe ik met de wet, en met verschillende douane om moet gaan. Een op maat shop past daar gewoon niet in.
Heb ook al diverse keren met de Staat der Nederlanden jarenlang geprocedeerd. Een van de nadelen van sf is dat als je b.v. 10 shops hebt, en de database laat verwijzen naar de zelfde foto voor alle 10 shops, dit in de versies van nu bijna niet te doen is.
Echter: sf laat wel toe dat je veilige scripts implimenteert. Ik heb er zelf een paar geschreven, waardoor de map MEDIA volkomen is uitgeschakeld.
Zo kun je alle extra html eenvoudig in de shop plaatsen.

Maar, als je eerst iets op internet steelt, en daarna IN de shop plakt als HTML of script, loopt de hele zaak plat. Je moet dus wel weten wat je doet...maar het kan dus wel. he he
Dit vinden ze niet leuk denk ik..lol

Kijk, ik ben heel eerlijk in advies: Een gemiddelde winkel die iets wil starten kan met sf goed uit de voeten, mits er tijd en energie in wordt gestoken.
Dat is in mijn optie voor alle webshops het geval, ongeacht welke software.
En als je echt dingen niet vinden kan, of ergens mee zit, dan geef ik je de garantie dat op het forum voldoende kennis zit om het op te lossen. Je moet alleen even de moeite nemen om te posten...thats all
En ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat ik ook vaak de haren uit me hoofd heb getrokken hoor. Maar ze luisteren wel..

Ik wens iedereen veel suc6 met welke software dan ook, en als je iets wil weten over sf, en nog niet op het forum zit, kun je altijd ff mailen.

websmoker
 
Dennis2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011

Re: Shopfactory

09 juli 2011

Ten eerste ging ik daarvan uit vanwege de zin: Wij bieden via sf, 9 betaalopties wereldwijd ( de wereld houd niet op met alleen maar Ideal.)

Nu begrijp ik vamuit de shop gezien.

De XML problemen bij google ebay etc zijn al veelvuldig aangekaart
Bij SF zit een uitgebreid forum voor alle versie's en voor alle landen daarin vind je meer teleurstellingen terug. ook de engelstalige helpdesk kreeg het probleem niet opgelost.
vele malen mee gemaild uiteindelijk werd het stil.....
Het vervelende is bij 4500 artikelen die ook nog eens wekelijks veranderen niet haalbaar zijn om aan te passen.
zowel Ciao shopping als google shopping geeft aan dat de feed niet goed gekeurd is vanwege links die niet goed zijn, ze gaan naar de subcategorie pagina's ipv naar de detailpagina's.

Het antwoord van de server begrijp in niet, ik kan met een 2de shop geen andere naam krijgen op de facturen/mails. in het account van GC vul je de bedrijfsnaam/websitenaam in.
Deze staat dus vast.

Nu heb ik tevens gesprekken gehad met enkele partijen om de marketing gefaseerd uit te besteden, daarin wordt ik door meerdere partijen geadviseerd om over te gaan naar magento
Zijn er mensen die dit ook of toch niet vinden?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Shopfactory

09 juli 2011

Overgaan op een andere software omdat een marketingpartij niet met jou software overweg kan is natuurlijk 'BS' .

Die software is jou toko, jou winkel. Denk daar goed om... Bij een stenen winkel ga je toch ook niet verhuizen omdat een marketingpartij zegt dat de gevel van dat andere pand mooier staat in de brochures?

SF is verder wel redelijke software voor een webwinkel... maar heeft z'n beperkingen. Kan je met datgene wat jij verkoopt leven met die beperkingen dan heb je geen enkele reden (behalve misschien een financiële) om over te stappen naar iets anders.

Heb je voor je webwinkel functionaliteiten nodig die niet in SF te vinden zijn dan moet je omkijken naar software die dat wel kan. Maar ook daarbij geldt: Het is jou toko, jij moet er centjes mee verdienen, jij moet je prettig voelen bij de software niet die marketingjongens die alleen maar dingen napraten en zelf nog nooit een webshop hebben opgezet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
websmoker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 maart 2011

Re: Shopfactory

09 juli 2011

Helemaal mee eens.

Ik ken geen andere software die geen beperkingen heeft.

gr
Websmoker
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: Shopfactory

26 juli 2011

ik werk nu ongeveer half jaartje met shopfactory, Ik had gekozen voor hun, omdat ik in die tijd
helemaal geen ervaring had met webshop bouwen, en dit kwam me zeer gebruiksvriendelijk over.
tevens heeft het veel mogelijk heden en samenwerkingen met velen grote partijen.

Het gebruiksvriendelijk is zeker waar je hebt je shop in een paar tellen online
en hij is makkelijk te onderhouden.

maar na al weer wat verder te zijn loop ik tegen 2 dingen aan.

-je zit vast aan wat hun je bieden als het er niet is dan kan het niet
en moet je maar hopen dat ze het in de volgende versie er bij stoppen.

- de lay-outs die ze bieden zijn veelte standaard, je ziet gelijk dat het
om een biedmeer.nl shopfectory of mijnwebwinkel enz.. gaat.
dit is ook niet zo makkelijk aan te passen.

Ik ben me zelf nu aan het oriënteren op magento, omdat je daar alle mogelijk heden mee hebt en on eindig in mee kan groeien aanpassen en verbeteren. en je dan niet van een bedrijf afhankelijk bent.

alleen zie ik nog een beetje tegen de techniek en de kennis op want die heb ik nog niet,
maar dat word me nieuwe uitdaging :D
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
websmoker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 maart 2011

Re: Shopfactory

26 juli 2011

Je kunt alle breedte maten, kleiren, teksten enz. aanpassen.
Dat kost tijd
wat betreft het zelfde uiterlijk...dat is een kwestie van smaak.
ik mag geen reclame maken, maar kijk eens naar http://www.cigarwebshop.com
de gehele bovenkant is niet standaard.
Er zit zelfs een bewegende gif in (iets wat iegenlijk niet eens kan.
Als je samen met deze software. ook nog kennis hebt van html, en schrijven/aanpassen...dan kom je een stuk verder.
Maar er blijft altijd een deel basis...uiteraard.
Wil je dat niet, dan zul je iets handmatig moeten laten maken.
Vergeet niet dat elke software voor of nadelen heeft.
De betaal systemen die wij gebruiken zijn erg goed, en veilig.
Ook daar moet je goed naar kijken.
Nogmaals: elke shop heeft tijd, investering ( in uren) en ervaring nodig.

SF geeft je zelfs de optie om er eigen html in te zetten...als je maar niet lukraak iets van het netje plukt en plakt...want dan loopt alles vast.

Tip:
pak eens uit de standaard versie een voorbeeld bovenkant (meestal een jpg, gif of bitmap) en ga daar eens mee aan de slag. Neem de maat over en plak er iets in. Zet deze dan IN de software ( overschrijven van de voorbeeld jpg) en kijk dan eens of je daar mee verder komt.
En wat betreft je opmerking om het er in een volgende versie bij te zetten:
Tijden veranderen...de vragen van klanten en gebruikers ook. In de laatste versie zit erg veel nieuws, maar ik gebruik ze niet eens ( Twitter, Yahoo of Facebook koppelingen)

In de OUDE versie 8 kun je met het grootste gemak een link naar je eigen facebook plaatsen..maar wat ik al schreef: extra kennis van html of wat je wil gebruiken / manipuleren, helpt erg goed.
Je zult met Margenta, of SF, of elke andere Mijn Winkel software steeds aanlopen tegen voordelen / nadelen t.o.v elkaar..of t.o.v je wensen.
 
Feestbord
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 augustus 2011
Contacteer:

Google shopping in Shopfactory (V8)

15 augustus 2011

Hoi,

Was het al iemand gelukt met google shopping, ik kom er ook nog niet uit.
Ik begreep dat met de salesmanager iets mogelijk was, helaas is me dat niet gelukt.

Groeten
Frank

PS Ik heb goede ervaring met Shopfactory. Redelijk snel op een bug rapport, en ook
is het forum een heel handig medium
 
shopfactory
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 augustus 2010
Contacteer:

Re: Shopfactory

23 augustus 2011

Was het al iemand gelukt met google shopping, ik kom er ook nog niet uit.
Ik begreep dat met de salesmanager iets mogelijk was, helaas is me dat niet gelukt.
Hoi Frank,

Dat kun je doen met de Marketeer module van versie V9, hier zit een Google shopping export functie in. Heb je hulp nodig dan zal de support je hier verder bij helpen
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: Shopfactory

24 augustus 2011

Was het al iemand gelukt met google shopping, ik kom er ook nog niet uit.
Ik begreep dat met de salesmanager iets mogelijk was, helaas is me dat niet gelukt.
Hoi Frank,

Dat kun je doen met de Marketeer module van versie V9, hier zit een Google shopping export functie in. Heb je hulp nodig dan zal de support je hier verder bij helpen
Is deze marketeer functie ook te gebruiken in de standaard versie of heb je hier voor
de Gold versie nodig???
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
CSS
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 maart 2011

Re: Shopfactory

10 december 2011

Ik werk nu een klein half jaar met SF en heb een hele drukke webwinkel, mijn ervaring is dat in de eerste instantie het allemaal te mooi is om waar te zijn, je hebt al snel een leuke layout opgezet en alles werkt. Maar dan loop je tegen allerlei problemen op als je meer wilt.

Voorraadbeheer: SF en Globecharge is automatisch, DAT GAAT NOGAL EENS MIS! dan heb je spullen in je winkel die je niet meer hebt.


Salesmanager is primitief en je kunt er niets anders mee dan aan en af melden van bestellingen, en de synchronisatie met Globecharge is niet volledig waardoor al je afgehandelde orders overschreven worden, dus je moet alleen met globecharge werken. Of je bestellingen via Salesmanger en import van email, daar gaat ook nogal eens iets mis. Soms komt een mail gewoon niet binnen terwijl er wel een besteling staat (globecharge)
Ook de bulkmail in salesmanager werkt niet. Fout op fout op fout en je kunt niet meer als 100 verzenden dus je moet proberen een knip te maken per 100 mails, dat gaat gewoon niet.

Over marketeer maar niet te spreken, "Onzin ding", je documenten die je hieruit produceert voor Ebay of Google shop zijn niet goed, die werken niet. Bij SF hadden ze de brutaliteit om mij te vragen dit bij Ebay op te lossen, terwijl ik van Ebay superdocumenten gekregen had aan welke voorwaarden het script moest doen om te kunnen importeren, daar wilde ze niet eens naar kijken bij SF..DUH!

Laatste desillusie, vertalen naar andere talen is een aanfluiting. je moet producten handmatig vertalen in een module die absoluut niet geschikt is voor meer dan 20 producten. Duurt ongeveer 2 uur om een pagina te vertalen met zo'n 20 producten, regelmatig heb je iets vertaald en dan is het weer verdwenen als je uit de pagina gaat, en dan doe ik alleen nog maar copy/past, als echt aan het vertalen slaat ben je wat langer bezig dan 2 uur. Vervolgens wil je het controleren in een voorvertoning, dat duurt ongeveer 35 minuten.

Dit zijn alleen nog maar de grotere problemen...al die kleine ergenissen als het niet kunnen updaten naar een verbeterde versie, omdat je winkel daar niet tegen kan en scriptfouten geeft, of dat ineens productkortingen niet meer werken..ik heb de shop al eens helemaal opnieuw gebouwd van 0...is achteraf zonde van de tijd geweest want na enkele weken komen dezelfde problemen weer opzetten.

Ik ga op zoek naar iets anders, dit is een hele dure les geweest.
 
icd
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 januari 2012
Contacteer:

Re: Shopfactory

17 februari 2012

Ik heb Shopfactory 9.

Een tip is af en toe een backup te maken van je shop, dus een 2e bestand en die naar kopie te vernoemen. mocht er dan een scriptfout optreden, dan kan je het laatste kopiebestand gebruiken en daarmee verder gaan.

Ik ben zeker tevreden met shopfactory.
Voor mij werkt het goed. Echt goede webshopsoftware om mee te beginnen.

Nadeel wat ik persoonlijk vind van shopfactory is geen mogelijkheid voor revieuw's op produkt, en nog een paar kleine dingetjes. daar tegenover staat weer het gemak van de software.

ik ben blij dat ik shopfactory heb gekozen tot nu toe
 
SEOshop
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 november 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Shopfactory

20 februari 2012

Waarom zou je überhaupt met een Windows programma dat je dient te installeren vanaf een CD een webwinkel maken? Dit is zeer ouderwets. Als je bijv. een winkel hebt en ook thuis werkt dan dien je een backup te maken van je wijzigingen om op een andere plek te werken. Ik zou u willen aanbevelen om met een platform te werken dat gehost wordt.
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com
 
SEOshop
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 november 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Shopfactory

20 februari 2012

Overigens heb ik zojuist een artikel gepubliceerd:
http://www.webwinkelsoftware.nl/webwink ... -checklist

De top 100 dingen die belangrijk zijn bij de keuze van webwinkel software pakket
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com
 
shopfactory
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 augustus 2010
Contacteer:

Re: Shopfactory

23 februari 2012

Waarom zou je überhaupt met een Windows programma dat je dient te installeren vanaf een CD een webwinkel maken? Dit is zeer ouderwets. Als je bijv. een winkel hebt en ook thuis werkt dan dien je een backup te maken van je wijzigingen om op een andere plek te werken. Ik zou u willen aanbevelen om met een platform te werken dat gehost wordt.
Beste SEOshop,

Bedankt voor je reactie maar uiteraard zijn wij het niet met je eens.

Er zijn grote voordelen aan het werken met een Windows programma. Kijk maar eens naar een video hierover op http://www.youtube.com/watch?v=6BvsW4ZlI-A.
Daarnaast kun je met een Windows programma zonder dat je programmeerervaring hebt enorm veel zaken aan je design instellen wat vaak bij online programma's niet gaat. In onze software hebben de klanten meer dan een miljoen verschillende mogelijkheden om tot een uniek design te komen en binnen elke mogelijkheid dan nog de optie om kleuren, afbeeldingen, lettertypes etc aan te passen. Dit is iets wat in de online programma's vaak bij lange na niet gehaald wordt.

Overigens is het beslist niet nodig om een backup te moeten maken als je vanaf meerdere locaties aan je shop wilt werken. Hier zijn diverse opties voor om er voor te zorgen dat je altijd de meest actuele shop tot je beschikking hebt. Wij raden vaak het gratis (tot 2Gb) te gebruiken programma Dropbox http://www.dropbox.com aan. Met dit programma maak je op alle PC's een speciale Dropbox map aan, als je de shop(s) die je maakt in die map plaatst wordt deze op alle aangesloten PC's synchroon gehouden, plus dat je altijd een real-time backup van je bestanden hebt voor het geval het misgaat.
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com
 
boekenventje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2014

Re: Shopfactory

26 april 2020

Hallo, Ik werk met SF Pro 7 maar op een 62 bit versie van windows (10) werkt dit programma niet meer, weet iemand hoe ik mijn versie 7 weer aan de praat krijg? Dank bij voorbaat. 
PS. Op mijn laptop  die een 32 bit versie is werkt deze versie wel.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Shopfactory

26 april 2020

En op een 64bit versie van Windhoos10 :D
 
boekenventje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2014

Re: Shopfactory

27 april 2020

Sorry op 64 bit besturingssysteem.
 
boekenventje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2014

Re: Shopfactory

29 april 2020

Problemen opgelost, mijn versie 8 pro werkt terug (32 bit systeem). Als ik jullie reacties op het programma lees dan kan ik niets anders schrijven dat SF een webshop programma is waar heel gemakkelijk mee te werken is en de leercurve heel klein is wat je heel weinig bij andere programmas hebt. Ik werk er al +/- 15 jaar mee heb een paar upgrades gedaan en de winkel werkt prima.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Shopfactory

29 april 2020

Dan is het interessant, met welke andere programma's je dan een steilere leercurve hebt ervaren?
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: Shopfactory

25 juni 2020

Kleine Update over Shopfactory is wel op z'n plaatst.
Inmiddels is het versie 14.5 en ze hebben flinke stappen gemaakt de laatste jaren.

Wij verwerken z'n 4000+ orders per maand met Shopfactory. De Shop zelf kan veel mee (omdat je zelf HTML erin kunt zetten kun je veel extra zaken regelen). Maar ook daar zijn nog wel wat verbeterpuntjes (maar zijn allemaal kleine dingen). Uitgebreid productreviewsysteem komt er aan (inclusief alle juiste structured data), wij hebben dat al draaien (omdat dat via HMTL gewoon kan).

Maar de kracht zit hem momenteel in de backoffice: veel betaalproviders (en je kun er meerdere actief zetten), orderverwerking is erg handig, heel veel koppelingen. Wij gebruiken Sendcloud (labels komen automatisch in Sendcloud), Zapier koppeling (Integromat kan ook). We lopen zelden vast. Die backoffice is cloud based, de Shop genereer je lokaal (er is ook een cloud versie die al ver af is). We hebben ook al eens naar andere platformen gekeken maar Shopfactory biedt erg veel en is erg flexibel.

Leervurve is laag, maar zodra je ingewikkelde dingen wilt gaan doen is het toch veel uitzoeken (maar ja dat is bij elke shop zo). Redelijk actieve gebruikersgroep met aardig wat kennis.
Omdat het een commercieel product is mag je ervan uitgaan dat al je koppelingen ook blijven werken.
 
ONE
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 september 2021

Re: Shopfactory

15 september 2021

WInkel werkt prima, maar de klantenservice is slecht. Duurt dagen voordat je geholpen wordt aangezien het kantoor in Australië zit.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: Shopfactory

22 augustus 2022

Er is al zo'n 20 jaar (!) een Nederlandse vertegenwoordiger van Shopfactory.
Vragen via een vragenformulier worden binnen een dag beantwoord.
Johan: "Mocht je verder nog vragen hebben over ShopFactory dan helpen wij je graag,"

"