Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
shop89
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 januari 2022

Webshop ter overname - Kleding & accessoires 9 jaar orderhistorie

10 januari 2022

9 jaar geleden ben ik deze (fashion) webshop gestart.(op 24 jarige leeftijd) Ieder jaar is de omzet verdubbeld met de piek  recentelijk in 2021. 
De afgelopen 12 maanden is de omzet 334.000 excl geweest.
Wat ik merk is dat mijn focus wat meer op het gezinsleven is komen te liggen, en daarbij zijn mijn ambities om het bedrijf verder te laten groeien, en / of personeel aan te sturen, verminderd. 
Ik zoek daarom een commercieel en ambitieus persoon aan wie ik het stokje kan overdragen. 
Ik run het bedrijf zelfstandig (met stagiaires of soms een inpakhulp)

geen leveranciers of andere contracten.

De webshop is gebouwd via een geheel eigen software/backoffice programma. Waarbij alles op maat gemaakt en super gebruiksvriendelijk, met veel extra opties en maatwerk. 

Wij hebben een groot social media bereik: 
Instagram 27.500
Facebook: 23.000
Nieuwsbriefleden: 38.000

De webshop heeft een laag risico, dat wil zeggen dat er veel op order wordt ingekocht, om de voorraad zo laag mogelijk te houden. Met een marge van 2.5/2.7. Een valkuil hierbij is dat de levertijden wat langer zijn.(gemiddeld 7 werkdagen). Wil je echter de webshop op een meer traditionele manier runnen, (inkoop cash & carry of andere met andere leveranciers werken) dan is dat ook zeker mogelijk. 
Wij hebben namelijk geen contracten met andere bedrijven of leveranciers. Je bent dus vrij om het bedrijf verder te vormen en in te spelen op kansen. 

Ik ben ervan overtuigd dat er een mooie mogelijkheid ligt om dit bedrijf verder te laten groeien, of stabiel te laten draaien met goede inkomsten.
 
Clicious
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2022

Re: Webshop ter overname - Kleding & accessoires 9 jaar orderhistorie

19 februari 2022

Hi!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor kleding en accessoires het gaat. Kun je mij wat meer informatie geven?
Hoeveel kleding en accessoires sla je nu op? Helemaal niets?
 
BoecNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 februari 2022

Re: Webshop ter overname - Kleding & accessoires 9 jaar orderhistorie

21 februari 2022

Voor de verkoop van een webshop van deze omvang kan je bijvoorbeeld ads op overnameplaatsen plaatsen. google deze maar. 

Verder kan je direct concurrenten benaderen of ze interesse hebben om jouw shop over te nemen. Synergie kan in 1 voorraad, minder administratieve handelingen of gebruik van elkaars social media-accounts liggen.

Succes!
 
Kiaravlb13
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 september 2022

Re: Webshop ter overname - Kleding & accessoires 9 jaar orderhistorie

07 september 2022

Beste @Shop89

hoe kan ik met jou in contact komen voor meer informatie ivm de overname?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht