Internet marketing bestaat uit verschillende disciplines die samenkomen tot één consistent geheel. Het is onrealistisch dat één persoon al deze kennis en ervaring heeft. Daarom werken vaak meerdere specialisten samen om tot een zo goed mogelijk eindresultaat te komen. Je hoeft bij het inhuren van een internet marketing bureau niet zelf het project management te doen. Dit is bij werken met freelancers en werknemers vaak wel het geval. Verder heeft een bureau licenties voor professionele software voor specifieke taken, zoals technische analyses of nieuwe links opzoeken. Als je deze zelf gaat aanschaffen en leren kennen voor de paar keer dat je het nodig hebt ben je veel duurder uit.
Wat je eigenlijk zou moeten zeggen als marketing buro is :
Aan de hand van de klant zijn data uit bijvoorbeeld analytics kunnen wij met onze specialisten en professionele software technische analyses maken en een rendement genereren van bijv 20 tot 50%.
Je zou er zelfs nog een foutmarge van een paar procent in kunnen verwerken.
Afrekenen doe je dan wanneer het resultaat bereikt is.
Maar helaas ben ik ook dat
marketingbureau nog niet tegengekomen.
Wat er gebeurt is je betaald ergens voor en moet maar hopen dat het goed komt, that's it.
Ik vergelijk het met een stratenmaker die een opdracht krijgt om 200 m2 te bestraten in 1 dag en krijgt daar €1000 voor.
Aan het eind van de dag ligt er 75 m2 bestrating en de beste man gaat naar huis en is klaar met de opdracht en heeft €1000 verdient.
Het werk kwam niet af omdat er heel veel factoren tegen zaten ,druk op de weg, stenen werden laat geleverd, het heeft nog een uurtje geregend, band van de kruiwagen was lek.
Natuurlijk allemaal geen reden om je werk niet af te maken maar bij marketing kom je hier mee weg!
Dit is veelal de reden dat mensen sceptisch zijn tegenover marketing.