Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GWDD
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 januari 2023

Ervaringen met DPD

19 januari 2023

Beste allen, ik ben nieuw hier, maar ik heb een vraag. 
Wie heeft er ervaring met DPD?

Ik verzend al aantal jaar met DHL.  Opzich prima tevreden, behalve de toeslagen. Die zijn echt schrikbarend hoog. (ik verstuur wat grotere pakketten in wikkelfolie en niet in dozen en daar krijg je toeslagen voor.)
Dus overweeg ik over te gaan naar DPD. 
Alleen als ik Google op reviews, kom ik echt heel veel bagger tegen. Negatieve reacties van klanten over bezorgen etc. 
Nu weet ik dat dit reviews bij andere verzenders ook niet mals zijn, maar het viel me bij DPD wel op. 

Zijn er hier die verzenden met DPD en wat zijn de ervaringen?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Ervaringen met DPD

20 januari 2023

Mijn ervaringen met DPD zijn redelijk. Zowel positief als negatief. Als ik zelf moet kiezen, kies ik voor PostNL. Maar ook bij DHL moet er veel verbeterd worden. De hoeveelheid keren dat de bel gaat, er een pakket aan de deur ligt en geen busje te bekennen is, is schrikbarend. Ook de klachtafhandeling bij DHL is slecht. Dit kan alleen via hun website en dan kan het pakket vervolgens niet gevonden worden. PostNL is wel aan de dure kant. 

Ik zit zelf ook te twijfelen om met DPD te verzenden en vraag mij ook af hoe legitiem mijn ervaringen zijn. Vanuit mijn ervaring bij het werken bij een grote fulfilment partij, werd DPD vooral ingezet voor de zware en lompe pakketten. Dit maakt het voor de chauffeurs erg lastig natuurlijk. Ook zit er hier niet echt een ophaalpunt waar ik pakketten tot laat kan inleveren bij DPD. 

Ik zal het topic ook volgen, ik ben ook wel benieuwd. Misschien is het beste idee om even marktonderzoek te doen bij je klanten. 
 
Gebruikersavatar
Rubenb
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 september 2015
Contacteer:

Re: Ervaringen met DPD

25 januari 2023

DPD zou ik nooit doen, alleen internationaal. PostNL is naar onze ervaring het beste.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Ervaringen met DPD

26 januari 2023

DPD zou ik nooit doen, alleen internationaal. PostNL is naar onze ervaring het beste.
Wat zijn de redenen? 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Ervaringen met DPD

13 februari 2023

DPD pakketten kan je het beste laten afhalen. Dat is gratis als je minimaal een paar honderd pakketten per maand verstuurt. Bij een DPD parcelshop kunnen de pakketten namelijk ook al 's ochtends opgehaald worden. Als je de pakketten inlevert bij een DPD parcelshop, dan kan je wel een iets lager pakkettarief krijgen.

DPD gaat wat minder netjes om met pakketten dan PostNL. Voor kwetsbare producten is PostNL beter. DPD afhalers gooien pakketten vaak gewoon in hun bus, ook zware dozen printpapier op dozen met "breekbaar" tape erop. Ik heb hier weleens een klacht over ingediend, maar dat helpt weinig. Bij mijn producten gaat het meestal goed, maar het vermissingspercentage is ook wat hoger dan bij PostNL.
 
bupole
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2023

Re: Ervaringen met DPD

26 september 2023

Ik wil vragen of u tijdens het indienen van een klacht feedback of ondersteuning heeft ontvangen?
drift boss
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Ervaringen met DPD

08 oktober 2023

De pakketten van DPD zijn standaard verzekerd, dus vermiste pakketten worden vergoed. Het duurt alleen wel een paar weken, want alle communicatie verloopt via Sendcloud als je via Sendcloud met DPD verstuurt.

Klagen over beschadigde pakketten heeft niet altijd zin. DPD verwijst dan naar hun voorwaarden, waarin staat dat een pakket een val moet kunnen overleven. Het gevolg hiervan is dat afhalers van DPD de pakketten gewoon in hun bus gooien en geen moeite doen om beschadiging van de pakketten te voorkomen.