Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
abe
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 april 2013

Klant onkend briefje op de deur.

10 maart 2023

Klant besteld een product en betaald achteraf via Billink. Track en trace zegt dat het keurig is bezorgd, maar klant stuurt mij dezelfde avond laat een email dat hij niets heeft ontvangen en heeft het ook al gevraagd bij zijn buren. Onderzoek bij Postnl, waarop bezorger aangeeft dat er een briefje op de deur hing met het verzoek het achter huis te leggen. (klant heeft nadien ook aangeven dat hij weg was, dus het zou aannemelijk kunnen zijn) Klant dit medegedeeld, waarop die weer zegt dat er bij de buren niet ligt en hij niets heeft ontvangen. Over het briefje op de deur zegt die helemaal niets, dus denk ik klopt het dus dat er een briefje op de deur zit. Pas als ik daar naar vraag ontkend hij dat hij een briefje op de deur had en dat de poort op slot zat. Nu zit ik dus in een tweestrijd, waarbij Billink de betaling gewoon laat doorgaan want die vinden een track en trace die zegt bezorgt voldoende.

Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor de verzending, maar wat als klanten nu zelf briefjes op de deur doen en vragen het ergens anders neer te leggen? Het lijkt mij dat het dan hun eigen verantwoordelijkheid is, maar nu zal ik zeker moeten bewijzen dat er een briefje op zijn deur zat.? Het gebeurd wel vaker dat mensen briefjes op de deur doen met instructies.
 
Gebruikersavatar
Rubenb
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 september 2015
Contacteer:

Re: Klant onkend briefje op de deur.

11 maart 2023

Was het een duur product?
 
TomvdH
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 maart 2021

Re: Klant onkend briefje op de deur.

29 maart 2023

Helaas ervaar ik dit soort grappen steeds vaker.
Op bol.com is dit nog velen malen erger.
Daar retourneren ze zelfs het 2e pakket zodat ze hun aankoopbedrag ook nog eens terugkrijgen.

Je gevoel zegt dat het niet klopt en ik maak dan ook regelmatig mee dat ze het 1e pakket retourneren en mijn oude verzendlabel laten zitten. (Daardoor weet ik dus zeker dat ze de boel belazeren)
Zelfs in directe kring ken ik mensen die dit gewoon normaal vinden om te doen.

Dus het enige wat je kan doen is accepteren dat het gebeurd en deze kosten doorberekenen in je prijs.
 
Gebruikersavatar
MartijnvdBeek
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 augustus 2013
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Klant onkend briefje op de deur.

01 april 2023

Inmiddels hier ook aan de orde van de dag. Dit was nooit en is sinds het afschaffen van de handtekening bij post.nl steeds vaker het geval. Te vaak! 

Onze ervaring is dat het vaker aan de post ligt dan aan de klant. Meestal erkent Post.nl de fout en keert dan een vergoeding uit. Die vergoeding is op kilo prijs en levert je financieel niets op. Bijvoorbeeld een order van 300 euro verkoopwaarde is dan 13 euro waard. Met de tijd, frustratie en de papierwinkel die nodig is van Post.nl sta je volledig in de kou. Plus de goederen die nooit meer boven water komen kost het je gewoon veel geld. Bij Post.nl krijg je een antwoord van risico bij het vak en jammer dan, moet je maar niet ondernemen. We werken overigens niet met platvormen als Bol.

Als ons gevoel zegt dat de klant ons bedriegt, acteren we hierop. En meestal is het zoals @TomvdH zegt: Dus het enige wat je kan doen is accepteren dat het gebeurd en deze kosten doorberekenen in je prijs. Niet teveel energie geven, hoe beroerd het ook is. 
Alles loopt op rolletjes... Bekijk onze handige wielen op: https://www.zwenkwielen.net
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht