Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kluiven
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

02 januari 2023

Hallo Allemaal!

Wellicht ben ik niet de eerste die dit probleem tegenkomt, maar ik kom er zelf niet uit:

Voor mijn artikelen te verzenden gebruik ik van die zelfklevende labels voor mijn laserprinter. Hiervan zitten er 4 op een blaadje.

Ik verzend onder andere via Bol.com en als ik daar een veelvoud van 4 bestellingen afdruk is het allemaal prima, maar soms komt het voor dat je met een oneven aantal bestellingen uitkomt. Die kan ik dan wel printen, maar de afdruk wil altijd beginnen in de hoek linksonder. Als ik maar eens een enkel label wil uitdraaien loop ik dus telkens tegen het probleem aan dat ik maar 2 labels van de 4 nuttig kan gebruiken. 

Ik verzend ook via MyParcel en tot vorig jaar kon je daar simpelweg je Bol.com labels importeren, maar daar vragen ze nu 25 Euro per maand voor. Via de MyParcel dashboard kun je namelijk wel je beginlabel kiezen zodat je altijd optimaal je stickervellen kunt benutten.

Heeft er iemand wellicht een handige optie om wel het startlabel te kunnen kiezen in deze situatie? 

Vast bedankt voor de tips!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

02 januari 2023

Vraagt MyParcel daar 25€ p.m. voor of BOL?
Doet een 4XL Dymo zo'n klus niet veel handiger dan een laserprinter met A4 vellen?
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

02 januari 2023

Koop een labelprinter die A6 labels kan printen. Probleem opgelost.
Is denk ik mijn beste aankoop voor op kantoor geweest de afgelopen jaren!
 
Kluiven
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

03 januari 2023

Vraagt MyParcel daar 25€ p.m. voor of BOL?
Doet een 4XL Dymo zo'n klus niet veel handiger dan een laserprinter met A4 vellen?
MP vraagt dat bedrag idd.. Nooit bij stilgestaan dat ik daar ook labelprinters voor kon gebruiken, had toch mijn laserprinter staan voor facturen etc. dus nam aan dat dat ook de beste oplossing was voor verzendlabels. Toch eens informeren! Is zo'n Dymo de meest gebruiksvriendelijke? 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

03 januari 2023

Ik heb in het verleden een Zebra Printer versleten, maar sinds een jaar of zeven een DYMO 4XL die het nog steeds probleemloos doet, al heb ik geen enorme aantallen per dag. WhiteLabel etiketten kosten weinig (origineel DYMO is erg prijzig) en ook de investering in een 4XL valt nogal mee. Ik gebruik naast de 4XL ook een LW 450 voor de etiketten op de brievenbuszendingen. Tot Zover deze STER spot!
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

07 januari 2023

Keuze tussen de Dymo 4XL of een Zebra printer zoals de GK420d hangt af van de aantallen die je doet.  De zebra printers zijn duurder maar de prijs van de labels is lager,  Je betaald minder per rol en er zitten er meer op.  300 voor de Zebra en 220 voor de 4XL.
Zelf gebruik ik al jaren zonder problemen de Zebra printers.
 
Matthijspo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 augustus 2016

Re: Zelf kiezen waar verzendlabel geprint wordt?

12 maart 2023

Ik neem aan dat je Myparcel gebruikt voor het genereren van digitale postzegels? Of verzend je ook met andere vervoerders?
Bij andere vervoerders kun je namelijk ook kijken naar andere platforms zoals Sandy of Sendcloud.
Die hebben dacht ik ook een gratis account optie.

Wat betreft de verzendlabels;
Ik heb ook jaren op de wel bekende stickervellen geprint, deze kocht ik groot in en waren daardoor voordelig maar niet heel praktisch in gebruik.
Lees dit artikel even door wanneer je de keuze tussen de Dymo 4XL of GK420D wilt maken: boxstuff.nl/dymo-4xl-vs-zebra-gk420/
Mogelijk helpt dit je iets verder.