Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Creaclip
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 februari 2011

Financiering voor de voorraad

19 april 2023

Op dit moment heb ik mijn financiering bij Floryn lopen.
Echter is de rente hier vrij hoog.
Zijn er andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een private investor die leningen voor de voorraad verstrekken?
En waar vind ik deze?

Door de groei en uitstaande crediteuren is het op dit moment noodzakelijk om vreemd vermogen aan te trekken.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Financiering

19 april 2023

Je kan bij Mollie geld lenen als je Mollie gebruikt voor het ontvangen van betalingen. Ik weet niet wat hun rente is.
 
Creaclip
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 februari 2011

Re: Financiering

20 april 2023

Klopt via Capital kan dit.
Ik heb een aanvraag ingediend.
Maar wellicht zijn er nog andere opties?

Mijn ervaring is dat banken tegenwoordig huiverig zijn om een krediet te verstrekken.
Waar ik bij de een eenvoudig 25k leen, wil ABN AMRO via NEW 10 nog geen 10K verstrekken.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Financiering

12 mei 2023

Op dit moment heb ik mijn financiering bij Floryn lopen. Echter is de rente hier vrij hoog.
Ik dacht dat Floryn eigenlijk best prima rentes had. Wat ervaar jij als hoog? Voor kleinere leningen zijn er verschillende aanbieders (Swishfund/Qeld/Bridgefund) maar ik had het idee dat New10 en Floryn daarbij wel tot de goedkopere opties behoorden.

Een private investeerder die voorraad financiert moet uit je eigen netwerk komen. Er zijn weinig investeerders die in onbekende e-commercebedrijven investeren en als ze dat toch doen is dat meestal omdat ze echt een mega rendement verwachten. Dat is niet vergelijkbaar met de rentes van online financiers.  
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht