Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

16 mei 2023

Zojuist een email gekregen van DHL. Ziet er allemaal officieel uit en ook het emailadres is van DHL zelf.  
Is dit iets nieuws? Ik kan er niks over vinden.
Ik koop al jaren wereldwijd in en DHL, UPS, Fedex etc hebben altijd gewoon zelf de inklaring gedaan zonder enige invloed van mijn kant.

Geef toestemming met een machtiging
 
Beste relatie,
Vanwege de Europese douanewetgeving is een Power of Attorney (PoA), oftewel een volmacht, vereist bij het aangeven van zendingen van en naar de Europese Unie.
Wat is een volmacht?
Een volmacht PoA is een schriftelijke machtiging om vertegenwoordigd te worden door een douane-expediteur. De douane-expediteur handelt in de naam van jouw bedrijf, op het gebied van douaneaangiftes/inklaren voor import en export.
Een machtiging zorgt ervoor dat DHL Express in staat is om voor onze klanten op te treden bij het indienen van douaneaangiftes en om alle bijkomende douane gerelateerde handelingen uit te voeren volgens douanewetgeving.
Stuur de volgende documenten als antwoord op deze email:
·       Ingevuld en ondertekend exemplaar van PoA (bijgevoegd)
·       Actueel uittreksel KvK van jouw onderneming
Zorg ervoor dat in het uittreksel van de Kamer van Koophandel (KvK) de ondertekenaar als bevoegd wordt vermeld. Na het selecteren van onderstaande button kom je in de vertrouwde omgeving van onze partner OneSpan. In deze omgeving kun je het PoA document veilig tekenen en je KvK uittreksel uploaden.
Wat is mijn voordeel?
Door machtiging te geven aan DHL Express met de PoA, dragen wij zorg voor jouw douane aangiften. Snel, veilig en eenvoudig. Zonder de PoA kan DHL Express jouw zending niet inklaren en dien je zelf de inklaring te regelen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

17 mei 2023

Heb je een klantnummer bij DHL? Ik zou ze bellen met de vraag of dit geen oplichterstruuk is.
 
meneerbart70
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 juni 2023

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

05 juni 2023

Ik heb hetzelfde bericht ontvangen. Heb het formulier (uiteraard) niet ingevuld, maar wel een reactie naar het verzendadres gestuurd. Het hele concept zei/zegt me niks nl. Hier kwam een e-mail op terug met tamelijk wat taalfouten en andere vaagheden. Met het ingevulde en getekende formulier i.c.m. uittreksel KvK geef je nogal wat uit handen: de bevoegdheid om namens jou contracten te tekenen (en dus niet alleen een douanepapiertje). In verkeerde handen kan zoiets een catastrofe opleveren. Ik heb daarom het zekere voor het onzekere genomen en niks ingevuld.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

07 juni 2023

**
Bedankt voor je reactie. Het is wel een officieel DHL emailadres en ik heb ze na een 2e herinnering ook maar gemaild. Als automatische reactie staat er nog een kleine FAQ.
Q: Om welke zending gaat deze e-mail?
A: Het verzoek voor de PoA is niet uitgestuurd naar aanleiding van een zending maar omdat uw bedrijf een account heeft in ons douane aangiftesysteem. Als u als bedrijf zendingen importeert of exporteert dient u een PoA aan te leveren om gebruik te kunnen blijven maken van onze diensten.

Q: Waarom moet ik een Power of attorney geven/ondertekenen?
A: De Nederlandse douane verwacht dat alle zendingen met Nederlandse partijen in de toekomst onder directe vertegenwoordiging worden ingeklaard als de zending niet door de importeur zelf wordt ingeklaard. In dit geval klaart DHL EXPRESS Nederland uw zendingen in waardoor wij genoodzaakt zijn een PoA bij u op te vragen zodat wij in naam van uw bedrijf de inklaring kunnen doen.  Doordat uw bedrijf tot op heden nog geen PoA heeft aangeleverd heeft u het verzoek ontvangen om als nog één te ondertekenen.

Het aparte is dat geen enkele andere verzender dit (nog?) vraagt en ik nergens iets van een nieuwsartikel kan vinden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PeterN
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juli 2023

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

18 juli 2023

Ik kreeg ook deze mails en heb gebeld met iemand van DHL.nl
Deze mevr. was wel handig want op mijn vraag of dat poa.nl@dhl.com een adres van DHL is ging ze zoeken in haar mail.
Het resultaat is dat dit GEEN mailadres van DHL is.
Lijkt phising dus.
Ik doe niks. Ja, waarschuwen dat dit niet klopt.
Het is ook vreemd dat er om gegevens gevraagd wordt terwijl je geen zaken met hen doet.
NIET REAGEREN dus.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

19 juli 2023

Ik kreeg ook deze mails en heb gebeld met iemand van DHL.nl
Deze mevr. was wel handig want op mijn vraag of dat poa.nl@dhl.com een adres van DHL is ging ze zoeken in haar mail.
Het resultaat is dat dit GEEN mailadres van DHL is.
Lijkt phising dus.
Ik doe niks. Ja, waarschuwen dat dit niet klopt.
Het is ook vreemd dat er om gegevens gevraagd wordt terwijl je geen zaken met hen doet.
NIET REAGEREN dus.
Het is geen phishing. Het emailadres staat gewoon op de website van DHL.
https://www.dhlexpress.nl/nl/helpdesk/d ... ijzigingen
Ik heb het nog niet gedaan, maar het zal wel meevallen. Ik krijg voorlopig niks met DHL binnen dus ik wacht het nog even af en kijk wat UPS, Fedex etc doet.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: DHL Power of Attorney machtiging voor inklaren

20 juli 2023

Vorige week nog iets binnengekregen uit een Aziatisch land, waarvan de naam begint met een C. Met Fedex. Niets vernomen over een POA.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht