foto's maken van artikelen

1
Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en nu zit ik met de vraag hoe je het beste je te verkopen artikelen op foto vast kunt leggen en zodanig bewerken dat je echt alleen het artikel ziet met een volledig (bijvoorbeeld) witte achtergrond.

Zijn er foto bewerkingsprogramma's die dat makkelijk kunnen?
Ik heb zelf een spiegelreflex camera maar geen foto studio ofzoiets.

Welk programma kan dit en hoe gaat dat in z'n werk?
Of zijn er andere handige tips?

2
Om te beginnen zou ik dat met een digitale camera doen, voorzover die spiegelreflexcamera, geen digitale camera is.

Je kan inderdaad de foto's bewerken, door er een witte achtergrond achter te maken met bijvoorbeeld PaintShop Pro of Adobe Photo Elements.
Dit zijn op zich best prijzige pakketten om aan te schaffen.
Het is als je een bedrijf hebt, niet aan te raden met gekraakte versies aan de gang te gaan. De kans dat je controle krijgt is groot.

Een goedkopere en handige oplossing is denk ik, om een mobile studio en een paar lampen aan te schaffen.
Ligt natuurlijk wel aan hoe groot jou producten zijn.
Zo'n mobile fotostudio is een vierkante opvouwbare box, die licht doorlaat.
Er zit een witte achtergrond in en wanneer je drie lampen op die box richt (links, rechts en boven) heb je geen schaduw effecten op je foto.
Die boxen zijn relatief goedkoop, die lampen hoeft ook niet duur te zijn.

Een leuke en goedkope oplossing voor foto's van kleine producten.

3
Mijn spiegelreflex camera is digitaal dus dat is geen probleem.

Zo'n mobile foto studio heb ik pas geleden zien staan in een gamma of Karwei krantje en lijkt inderdaad een goedkope mooie oplossing te zijn, alleen dat ding was 40x40x40cm en is dan alleen geschikt voor kleine producten. Voor een aantal producten dus niet geschikt voor mij.

Ik kreeg op een ander forum ook een handige tip die ik inmiddels heb uitgeprobeerd.
Je moet een ZWARTE (jawel een zwarte) ondoorzichtige doek nemen en die over een stoel leggen in een L vorm en dan foto's nemen van je producten.

Daarna in een foto bewerkingsprogramma zwart omzetten naar wit en het resultaat mag er zijn!

De reden dat de doek zwart moet zijn en geen wit is dat bij wit er allerlei slagschaduws zichtbaar zijn.

Ik maak gebruik van Adobe fotoshop elements 5.0
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Kwam net een online dienst tegen die er ook interessant uitziet?

Het vrijstaand maken van beelden bij Mister Clipping is vaak goedkoper dan het zelf doen. De kosten van het vrijstaand maken van beelden varieert van € 0,95 voor het vrijstaand maken van een eenvoudig object (vierkante doos) tot € 7,- voor het vrijstaand maken van een complex object (fiets of een persoon). De gemiddelde prijs van een beeld bij Mister Clipping bedraagt € 3,- (complexiteit 3). Voor deze € 3,-is één van onze medewerkers tot 20 minuten bezig met het vrijstaand maken van een beeld.

Mister Clipping verwijdert sinds 2005 achtergronden uit digitale beelden voor de grafische sector, webshopbouwers en eindgebruikers. De beelden worden handmatig vrijstaand gemaakt met behulp van paden en maskers, in het beeldbewerkingsprogramma Photoshop, voor het gebruik in folders, catalogi, leaflets en op webshops. Speciaal voor online gebruik levert Mister Clipping de beelden op verzoek ook gerezised, gecropped en gecentreerd aan. Onder de klanten van Mister Clipping mogen we verschillende grote Nederlandse, Duitse en Amerikaanse DTP studio's, reclamebureau's, uitgevers en eindgebruikers rekenen.

Met behulp van een gebruiksvriendelijke online applicatie ( www.misterclipping.com ) is het eenvoudig beelden bij Mister Clipping te laten bewerken. Beelden kunnen in de applicatie snel en eenvoudig worden geüpload. Binnen 15 minuten ontvangt u een offerte, en binnen 1-24 uur na betaling worden de beelden aangeleverd zonder achtergrond en met clipping pad.

Alle werkzaamheden die gepaard gaan met het vrijstaand maken van beelden, zoals het toevoegen specificaties op job niveau, het toevoegen van specificaties op plaatjes niveau, beelden controleren en beelden downloaden, worden door gebruik van de applicatie vereenvoudigd. Op alle vrijstaand gemaakte beelden is bovendien een 100% kwaliteitsgarantie van toepassing. Beelden die niet goed zijn bewerkt worden kosteloos en met spoed nogmaals vrijstaand gemaakt.

Na het aanmaken van een account (gratis) kan de kwaliteit van de beelden en de applicatie kosteloos ter waarde van € 9,95 worden getest.

6
Klinkt inderdaad interessant!
Ik ben zelf namelijk best veel tijd kwijt om artikelen mooi te presenteren op m'n webshop. Vaak met wisselende resultaten.

7
Wil niet direct voor eigen parochie preken, maar toch is het beter om de fotografie van webwinkel producten uit te besteden aan een fotograaf. Wel kritisch zijn op kwaliteit en prijs. Zelf doen is een optie, maar doe het dan ook goed, dus de producten scherp, fris en duidelijk fotograferen. Slaag je daar niet in dan haal je minder omzet uit je winkel. Mensen haken af omdat ze het niet vertrouwen. Wij fotograferen zowel 3D (ronddraaiende producten) en packhots. Vooral bij het aanbieden van meerdere producten kunnen wij een goede prijs voor u maken, en de fotografie is snel terugverdiend. Laat ons eens een gratis proefopname maken, vrijblijvend, aan u dan de keus of u verder met ons wilt. Het proberen waard ! We zijn te bereiken via onze website. :D
[b]3dwebfotografie[/b] [i]veelzijdig de beste[/i]

8
De foto's op je site zien er goed uit maar het is wel jammer dat je gelijk 3 oude topics moet kicken om reclame te maken..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

9
A. Loomans schreef:De foto's op je site zien er goed uit maar het is wel jammer dat je gelijk 3 oude topics moet kicken om reclame te maken..
Misschien, maar oude topics mogen weer herleven. Zeker de topic >Links< moet toch steeds weer ververst worden. Bovendien is de eerste insteek niet direct gericht op reclame, alhoewel dat nooit weg is, maar ook om mensen te helpen. Ook als ik niets aan ze kan verdienen wil ik ze wel degelijk helpen om hun fotografie te verbeteren. Veel zijn kleine ondernemers of particulieren, niet direct mijn doelgroep, maar ik wil ze wel van gratis van advies dienen. Grotere webwinkels zijn altijd welkom en daar wil ik graag voor werken, en gezien de prijzen die normaal voor dit soort fotografie gevraagd worden, heb ik het idee dat ik ze daar ook mee help.
[b]3dwebfotografie[/b] [i]veelzijdig de beste[/i]

11
Met een boxje ben je er niet, moet ook licht bij en een camera en kennis van zaken. Dat eerste wil nog wel, dat laatste niet en dat is vaak zichtbaar bij de trieste resultaten op de shops. Voor amateurgebruik prima, heb je echt een serieuze webwinkel en wil je omzet genereren dan zal je toch moet zorgen voor professionele, goede en duidelijke fotografie die aanspreekt. Dat gaat met een dergelijk gek lichttentje echt nooit lukken, die dingen verdwijnen na verloop van tijd allemaal op zolder. Liggen dan bij de biertaps, sapcentrifuges en de elekctrische broodmessen.
[b]3dwebfotografie[/b] [i]veelzijdig de beste[/i]

12
Denk dat de meeste webshops niet het budget hebben om een fotograaf in te huren.
De gemiddelde webshop is nog altijd low budget + veel enthousiasme.

13
Ja, maar van goede foto's moet ik het wel gaan hebben. Ik wil een website met veel en EXCELLENTE foto's. Dus ik wil zeker wel eens verder kijken naar andere mogelijkheden.
Want als ik de foto's maak, is het drama.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

14
Mieke, levert jouw groothandel geen foto's aan? Of bestel je alleen een half-fabrikaat die je zelf bewerkt?

15
Misschien is dit iets? http://www.fotografie.nl/jobcenter.php? ... DgodZkIlsw

Kan je een oproep plaatsen voor een fotograaf voor webshopfoto's.
Zou je ook kunnen doen op een forum voor fotografen, misschien scheelt het een stuk in kosten.

Je kan trouwens ook een achtergronddoek gebruiken. Zijn er ook in kleuren, ook met opdruk. Je hangt hem op met een buis. Je hebt ze in verschillende breedtes. Is in ieder geval een stuk groter dan 40x40.

17
Mieke , ging jij ook in met houten speelgoed beginnen?
Dan zijn we al met drie :-)

18
Miran schreef:Misschien is dit iets? http://www.fotografie.nl/jobcenter.php? ... DgodZkIlsw

Kan je een oproep plaatsen voor een fotograaf voor webshopfoto's.
Zou je ook kunnen doen op een forum voor fotografen, misschien scheelt het een stuk in kosten.

Je kan trouwens ook een achtergronddoek gebruiken. Zijn er ook in kleuren, ook met opdruk. Je hangt hem op met een buis. Je hebt ze in verschillende breedtes. Is in ieder geval een stuk groter dan 40x40.
Blijf je hangen in goedwillende amateurs, die misschien goedkoop zijn maar fotografie afleveren waar je niks aan hebt. Professionele fotografen doen niet mee aan wedstrijdjes van wie het goedkoopste is die krijgt de klus. Zijn vaak ook aanvragen van mensen die niets te besteden hebben. Tijdverspilling om daar aan mee toe doen. Als je site voldoende oplevert en je wilt extra verkoop genereren zal je echt uit dat amateurisme moeten stappen. Slecht gefotografeerde producten geven de site een onbetrouwbaar aanzien.
[b]3dwebfotografie[/b] [i]veelzijdig de beste[/i]

20
Nou dan kan ik je vertellen( helaas heb je het nu juist de verkeerde te pakken) :x
mijn partner is zo'n fotograaf ik citeer: "waar je niks aan hebt".
En hij maakt by the way foto's waar bedrijven en artiesten graag gebruik van maken, zeker omdat ze zoooooooo slecht zijn?!

Ga mij niet vertellen dat professionele fotografen ook nooit een beginneling oftewel een amateur fotograaf zijn geweest..... :roll:
Dus ze worden met een camera in de hand geboren...tuurlijk... :lol:

En de mensen die zoals jij zegt aanvragen doen omdat ze niks te besteden hebben, zijn ook hardwerkende mensen, waar jij blijkbaar geen respect voor hebt. Iedereen heeft recht op een kans.

Je hebt het over amateurisme...kijk even naar je eigen berichten hier op het forum.....
Jij hebt jezelf nogal hoog zitten blijkbaar.

En jouw online bedrijfje is pas sinds vorig jaar november geregistreerd, dus ik vraag me af of je zelf wel zo ervaren bent als je zegt.
Je kan natuurlijk ook gestart zijn zonder online te gaan dat geef ik toe maar:

geen portfolio op je site te bekennen.........

Maar je hebt mij persoonlijk in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik niet voor jouw bedrijf moet kiezen, bedankt daarvoor :D

Groetjes Miran

21
Al eens nagedacht over 360 graden productfotografie?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

22
Miran schreef:Nou dan kan ik je vertellen( helaas heb je het nu juist de verkeerde te pakken) :x
mijn partner is zo'n fotograaf ik citeer: "waar je niks aan hebt".
En hij maakt by the way foto's waar bedrijven en artiesten graag gebruik van maken, zeker omdat ze zoooooooo slecht zijn?!

Ga mij niet vertellen dat professionele fotografen ook nooit een beginneling oftewel een amateur fotograaf zijn geweest..... :roll:
Dus ze worden met een camera in de hand geboren...tuurlijk... :lol:

En de mensen die zoals jij zegt aanvragen doen omdat ze niks te besteden hebben, zijn ook hardwerkende mensen, waar jij blijkbaar geen respect voor hebt. Iedereen heeft recht op een kans.

Je hebt het over amateurisme...kijk even naar je eigen berichten hier op het forum.....
Jij hebt jezelf nogal hoog zitten blijkbaar.

En jouw online bedrijfje is pas sinds vorig jaar november geregistreerd, dus ik vraag me af of je zelf wel zo ervaren bent als je zegt.
Je kan natuurlijk ook gestart zijn zonder online te gaan dat geef ik toe maar:

geen portfolio op je site te bekennen.........

Maar je hebt mij persoonlijk in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik niet voor jou bedrijf moet kiezen, bedankt daarvoor :D

Groetjes Miran
Amen!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

24
Meesleepbeest schreef:Anders ook interessante prijzen voor packshots Mr. Bruinsma.
Dankjewel, we doen ons best het een beetje interessant te houden voor de webwinkeliers.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

25
veke schreef:Mieke , ging jij ook in met houten speelgoed beginnen?
Dan zijn we al met drie :-)
Hahahaha, nee. Máár wat jij doet, vind ik wel interessant. Als ik succes heb met mijn idee, wil ik wel uitbreiden die kant op. Oooit....
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: foto's maken van artikelen

26
Ik wil niet opscheppen hoor (val je toch mee door de mand) maar wij kunnen witte produkten heel erg mooi met een witte achtergrond fotograferen, ook in 360graden animaties.(Donkere uiteraard ook) Neem maar eens de proef op de som. En de prijs is zeer concurrerend, de kwaliteit trouwens ook.
Wou het eerst niet omdat wij niet van spammerij houden, toch maar hieronder een link omdat je anders nooit komt te weten of wij wel zo goed zijn haha


http://www.3dwebfotografie.nl
[b]3dwebfotografie[/b] [i]veelzijdig de beste[/i]

Re: foto's maken van artikelen

27
Een amateur/hobby fotograaf kan zoveel passie hebben voor fotografie dat die soms beter fotografeert dan een professioneel. Dat is wel bewezen op fotografen/amateurs en hobbyfotografen forums.

Echter kan je volgens mij het niet opgegeven als kostenpost(?), van een amateur/hobby fotograaf zal je denk ik geen factuur incl. BTW krijgen. Als je dus regelmatig foto's laat maken wordt het volgens mij een aardige kostenpost die je toch wel zou willen aftrekken(BTW) als je gemiddeld ± 2.50 per foto zou betalen?

Fotografie is een geweldige hobby, maar tevens voor sommige ook een serieus beroep.
Hobby of beroep zegt niks over de kwaliteit van de foto, ook iemand die zich uit geeft als beroeps fotograaf kan slecht materiaal leveren omdat deze geen goed inzicht,passie,kennis bezit.
Iedere hobby fotograaf kan zich bij KvK inschrijven als zijnde beroeps fotograaf.
Dat is het zelfde als dat een webwinkeltje gehouden op een zoldertje een bedrijf is!

Een fotograaf(hobby/beroeps matig) die 20 min bezig is een foto/artikel vrijstaand te maken heeft in mijn ogen het artikel niet goed gefotografeerd! Want je kunt artikelen direct vrijstaand fotograferen in een echte product studio(nee dat zijn niet die lichttentjes bij de gamma ect)

Re: foto's maken van artikelen

28
moncherry schreef: Echter kan je volgens mij het niet opgegeven als kostenpost(?)
Je kunt het gewoon opgeven. Net zoals je een laptop op marktplaats kan kopen voor de zaak, kan je ook fotos van een particulier kopen. Vraag wel een bonnetje en zorg dat je het de belastingdienst kan bewijzen (overmaken, rekeningafschrift bewaren etc). Er zit geen BTW op.

Het wordt wel link als je veel koopt zonder BTW omdat je dan verkapt loondienst biedt maar dat is een ander probleem die pas na wat langere tijd of bij hogere bedragen ontstaat.

Belastingtechnisch is het meestal geen probleem. Het kan juridisch (aansprakelijkheid etc.) een probleem opleveren als die persoon bijv voor jou op pad gaat en tijdens die dag gebeurt er wat. Het zou kunnen dat zijn verzekering dit niet dekt. De meeste zakelijke verzekeringen dekken dit wel maar dit zou je het beste even kunnen navragen als het vaker voorkomt.
Nu op mijn weblogs:

Re: foto's maken van artikelen

29
Driedee schreef:Ik wil niet opscheppen hoor (val je toch mee door de mand) maar wij kunnen witte produkten heel erg mooi met een witte achtergrond fotograferen, ook in 360graden animaties.(Donkere uiteraard ook) Neem maar eens de proef op de som. En de prijs is zeer concurrerend, de kwaliteit trouwens ook.
Wou het eerst niet omdat wij niet van spammerij houden, toch maar hieronder een link omdat je anders nooit komt te weten of wij wel zo goed zijn haha
Las concurrerend dus ging eens een kijkje nemen.
Keek naar de tarieven en zag als ik het toch goed zag: minimaal 30-50 euro per product. Dan moet je toch al serieus weinig producten hebben, want wie heeft er nu niet snel 100 producten en wie heeft er voor 1 product zo'n winstmarges.
Ik denk dat ik dan toch maar zou gaan voor het principe dat de klant 4 foto's of 6 foto's ziet van alle zijden.

Dit principe lijkt me heel geslaagd en professioneel als je bevoorbeeld een fabrikant bent van een productlijn of luxeproducten zoals juwelen verkoopt maar toch niet voor een gewone normale webwinkel met honderden tot duizenden producten.
mijnmedi

Re: foto's maken van artikelen

30
Het vrijstaand maken van foto's besteed je natuurlijk liever uit want het is vaak een vervelende en tijdrovende klus. Wij doen het goed en spotgoedkoop.

<knip>reclame</knip>
Laatst gewijzigd door eentje op 25 januari 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spammerdespam