Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

19 januari 2012

Ik vind dat je dat heel netjes maar ook goed recht voor zn raap hebt verwoord :D
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

06 februari 2012

Even 2 roerige weken doorlopen IVM bouwcrisis-ontslagregeling en even minder online & met de shop bezig geweest.

NU weer verder ! :)

Zoals je kon lezen zijn we wel met derden in gesprek geweest om een stukje bedrijfsblindheid te voorkomen en om te sparren.
Uiteindelijk met Eline Walda in gesprek geraakt welke onze sparring partner is voor nu.
Wel vind ik dat je bij dit soort mensen erg veel zelf moet vertellen en aan het woord ben; je komt er dan uiteindelijk wel.

Waar ik nu echt een klap op moet geven is de one-liner waarin we willen uitstralen:
- professioneel
- vertrouwd
- samen spelen
- regionaal sterk
- ouderwets speelplezier
- fantasie prikkelen
- jarenlang speelplezier

Wat er nu staat is er bijna:
TimsSpeelgoedboerderij; voor tijdloos speelgoed, vertrouwd en dichtbij.

Ik mis de fun-factor er nog in; iets pakkend om het woord tijdloos voor in te kunnen ruilen. Hopelijk hebben jullie leuke inspiratie ! :D

Tenslotte wat betreft mezelf; ik zie voorlopig geen account-managing rol in de bouw-branche gebeuren.
Zodoende besloten om weer terug naar m'n roots te gaan. Ik heb gesprekken lopen als commercieel communicatieadviseur en een gesprek als marketing development engineer in de voedsel branche; of wat dichterbij de branche of wat verderweg van de landbouw, maar eten moeten we allemaal.
 
Paulhout
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 oktober 2011
Locatie: Noordwijkerhout
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

06 februari 2012

Tims Speelgoedboerderij, daar staat het beste speelgoed op de eerste rij !
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

06 februari 2012

volgens mij kun je in dit forum niet je bericht editten?

Anyway; we hebben de site ook nu een behoorlijke face-lift gegeven en onze 'Tim' een stuk enthousiaster in beeld.
We hebben dan ook een achtergronddoek gekocht van 3X3 en in onze poolkamer opgehangen. De tafel staat dan nu voorlopig in een hoekje maar we hebben nu tenminste de ruimte voor foto's te maken.
Wel nog behoorlijk met het licht aan het stoeien geweest om geen donkere vlekken te hebben. Totaal nu iets van 1300W maar het werkt! En daar gaat het om :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

06 februari 2012

Je hebt wel nog een schrijffout op je homepage :P
gecontrolleerd , moet met 1 L .
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

06 februari 2012

Ik vind de foto van Tim een heel stuk leuker, maar nog steeds wel erg groot en prominent.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

07 februari 2012

Ik vind de foto van Tim perfect. Goede plaats, juiste uitstraling en de grootte is juist prima om op te vallen. Ik vind de neiging om door te gaan op de site, zeker ook door de foto, meer aanwezig dan op vele andere speelgoedsites.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; nu volop doorontwikkelen.

15 februari 2012

We zijn nog aan het stoeien met de one-liner, mogelijkheden:
Timsspeelgoedboerderij (tsb) , vertrouwd en dichtbij.
tsb, voor speelgoed dat boeit.
tsb, een wereld vol speelgoed.
tsb, voor ontdekken en doen.

ik hoop dat jullie nog even fijn meedenken :-)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 februari 2012

2e of 4e genieten mijn voorkeur....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 februari 2012

Zeker niet deze: "vertrouwd en dichtbij", het is een webshop dus "dichtbij" heeft geen meerwaarde. En "vertrouwd" ook niet echt een meerwaarde voor een nieuwe klant.
Was dat niet de slogan van 1 van je zakenvrienden? :-)
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 februari 2012

Zeker niet deze: "vertrouwd en dichtbij", het is een webshop dus "dichtbij" heeft geen meerwaarde. En "vertrouwd" ook niet echt een meerwaarde voor een nieuwe klant.
Was dat niet de slogan van 1 van je zakenvrienden? :-)
:D

Nou, in samenspraak met mij was die eruit gekomen ja. Maar vrouwlief vindt ' em helemaal en 3X nix.

Zodoende enkele andere bedacht en diegene met speelgoed dat boeit scoort momenteel het beste.

Maar meer inspraak is uiteraard mogelijk.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 februari 2012

Dan zou ik zeggen huur je vrouw in... want ze heeft helemaal gelijk... vertrouwen moet je winnen en nooit van jezelf roepen dat werkt alleen averechts... Marketing 101
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 februari 2012

Iets met de nadruk op leren?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 februari 2012

Andere volgorde:

Speelgoed dat boeit? Timsspeelgoedboerderij

Wat het laatst gezegd wordt blijft het langst hangen.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 februari 2012

Misschien kan je TIM nog op een betere manier gaan gebruiken.
Kijk eens op deze site hoe ze het gedaan hebben.

http://www.beregoedspeelgoed.be/
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Kennis van dit forum om onze site te verbeteren; resultaat 1

14 maart 2012

Zoals eerder al een keer benoemd ben ik helemaal happy met dit forum en probeer lekker actief mee te doen.
Ook heb ik veel geleerd en ben ik dit aan het verwerken geweest in een eigen landingspage.
Doel is om de huidige categorie indeling in stand te laten (links) voor diegene die al weten wat ze willen en op de homepage een andere manier produkten te presenteren.
Wel met de grote buttons maar dan gaat boerderij gerelateerd onder 1 button en kom je uit op de pagina http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/bo ... lgoed-hout

Deze staat nog niet live maar moet dit vandaag wel worden.

Doelen:
- mensen helpen kopen door voldoende info te geven.
- beter scoren in zoekmachines.

Hoe:
- image's en ALT teksten juist in te zetten.
- eerst een SEO tabel invullen en dan pas teksten gaan schrijven.
- SEO tabel gevuld met de steekwoorden van Adwords-zoekert
- teksten zo opmaken dat de SEO kreten op verschillende manieren terug komen.
- aantrekkelijk schrijven voor de doelgroep.
- links de juiste naam meegeven.

TODO:
- zal ik deze pagina actief gaan promoten of toch de hoofdpagina?
- uitvragen / onderzoeken hoe onze doelgroep dit 'leest'.

En jullie mening dan?
Laatst gewijzigd door eentje op 14 maart 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag 1 topic per shop, heb berichten samengevoegd.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Kennis van dit forum om onze site te verbeteren; resulta

14 maart 2012

De vraag is waarom je een andere pagina wil aanmaken, om beter gevonden te worden op het woord "boerderij".
Want je verkoopt toch ook andere dingen dan boerderij speelgoed.

En 729 woorden is ook een grote lap tekst, daardoor ook maar 1.23 % het woord "boerderij".
Misschien is het % genoeg voor een niche markt als "boerderij speelgoed"?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Kennis van dit forum om onze site te verbeteren; resulta

14 maart 2012

De vraag is waarom je een andere pagina wil aanmaken, om beter gevonden te worden op het woord "boerderij".
Want je verkoopt toch ook andere dingen dan boerderij speelgoed.

En 729 woorden is ook een grote lap tekst, daardoor ook maar 1.23 % het woord "boerderij".
Misschien is het % genoeg voor een niche markt als "boerderij speelgoed"?
eentje, excuus dan.

Het waarom; uit klantonderzoek, Analytics getallen en willen excelleren in een niche.
Mensen snappen te vaak de produktnamen niet terwijl ze wel zoeken op de kenmerken van de produkten. Ik wil dan op een andere manier mensen helpen zoeken.
Zodoende ook aan het testen met een andere zoekfunctie.

Vrij vertaald zeg veke dan: indien ik op deze woord combinatie meer gevonden wil worden dan deze woord combinatie vaker herhalen dus?
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Kennis van dit forum om onze site te verbeteren; resulta

14 maart 2012

Vrij vertaald zeg veke dan: indien ik op deze woord combinatie meer gevonden wil worden dan deze woord combinatie vaker herhalen dus?
Zoals in een ander topic was aangehaald: het buitensporig veel gebruiken van een zoekwoord werkt nadelig.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Jan, ik denk dat sommigen van ons het omkeren. Om het ietwat overdreven maar duidelijk te zeggen:

• direct landen op de productpagina is het beste;
• landen op een overzichtspagina voor één rubriek/categorie is tweede keuze;
• de homepage is de derde rang.

Veel werk steken in de tweede rang kan dus nadelig zijn voor de eerste rang: je productpagina's. Om bij het voorbeeld van Veke te blijven: als je boerderijen verkoopt, wil je dat bezoekers bij voorkeur op de productpagina's van die boerderijen landen. En dan liefst ook de meest aantrekkelijke boerderijen, maar dat kan een Google voor individuele gebruikers al vrij aardig zelf uitvogelen. Pas als je geen boerderijen verkoopt maar aan boerderijen verwant speelgoed, wordt de overzichtspagina kritiek.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Kennis van dit forum om onze site te verbeteren; resulta

14 maart 2012

Vrij vertaald zeg veke dan: indien ik op deze woord combinatie meer gevonden wil worden dan deze woord combinatie vaker herhalen dus?
Zoals in een ander topic was aangehaald: het buitensporig veel gebruiken van een zoekwoord werkt nadelig.
Maar wat is buitensporig, hij komt nog niet aan de 1.5%
buitensporig is meer dan 8%
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Veel werk steken in de tweede rang kan dus nadelig zijn voor de eerste rang: je productpagina's.
Dit is waar, maar veel overzichtpagina's maken met omschrijvingen en uitleg zorgt uiteindelijk voor extra bezoekers die niets (meer) kosten. Nu kost het even tijd, maar dat gaat jaren profijt opleveren met weinig onderhoud. Nadeel is dat er ook mensen komen die niets willen kopen, maar dat maakt niet uit. Ze gaan misschien zelfs linken naar zulke pagina's en dan ga je steeds meer winnen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Veel werk steken in de tweede rang kan dus nadelig zijn voor de eerste rang: je productpagina's.
Dit is waar, maar veel overzichtpagina's maken met omschrijvingen en uitleg zorgt uiteindelijk voor extra bezoekers die niets (meer) kosten. Nu kost het even tijd, maar dat gaat jaren profijt opleveren met weinig onderhoud.
Dat is inderdaad óók waar, maar dan vooral als "rots in de branding" bij een veranderend assortiment. De overzichtspagina wordt dan een betrouwbare uitvalsbasis van een productcategorie, voor zoekmachines én bezoekers, terwijl de productpagina's eronder frequent veranderen.
Nadeel is dat er ook mensen komen die niets willen kopen, maar dat maakt niet uit. Ze gaan misschien zelfs linken naar zulke pagina's en dan ga je steeds meer winnen.
Als je verder kijkt dan de neus van Google Analytics lang is, zie je in je sitestatistieken dat het eerder een voordeel is. "Kijken en kijken maar niet kopen" draagt namelijk ook bij aan je autoriteit.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Heerlijk, wat discussie.

Maar ons probleem is dus dat mensen de merknamen niet (her)kennen.
Na wat uitleg online of hier in de winkel live dan is men super enthoursiast.

Uit Analytics blijkt dat veel mensen binnen komen op 'boerderij' & 'speelgoed' maar hun produkt niet kunnen vinden omdat ze de merknaam niet herkennen.

Een ander punt is dat men moeite heeft om de juiste speelgoed categorieën (denk aan schaalgrootte) en combinaties te ontdekken.

Dus dan helpen we ze kopen.
(doet Ward ook sterk door zijn klanten op 2 manieren te laten zoeken)

Dit door een landingspagina; een tweede rang pagina zoals PaulG het benoemd. Dit moet groeien, een verfrissende bron zijn voor klanten die het leuk vinden om hier iets mee te gaan doen.

Wat mij tenslotte ook opvalt is dat er volgens overlevering en uit eigen onderzoek er inderdaad weinig concollega's zijn die dit wel zo uitgebreid uitleggen.

Doel bereikt: extra info; extra service, klantgericht zijn en dus anders durven zijn dan anderen.

Dit concept hanteren we dan voor zowel boerderij speelgoed als paarden speelgoed.

Het reguliere houten speelgoed is wel een vechtmarkt, vooral hetgeen wat we zelf uit Duitsland halen scoort want dat is weinig leverbaar in NL

/Jan out; nog wat buiten opruimen want vandaag de Alhambra gewassen & gepoetst. ( tot overmaat van ramp sloeg m'n poetsmachine op hol :shock: Ik zit dus ook vol witte stippen nu :) )
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Maar ons probleem is dus dat mensen de merknamen niet (her)kennen.
Na wat uitleg online of hier in de winkel live dan is men super enthoursiast.

Uit Analytics blijkt dat veel mensen binnen komen op 'boerderij' & 'speelgoed' maar hun produkt niet kunnen vinden omdat ze de merknaam niet herkennen.

Een ander punt is dat men moeite heeft om de juiste speelgoed categorieën (denk aan schaalgrootte) en combinaties te ontdekken.

Dus dan helpen we ze kopen.
(doet Ward ook sterk door zijn klanten op 2 manieren te laten zoeken)

Dit door een landingspagina; een tweede rang pagina zoals PaulG het benoemd. Dit moet groeien, een verfrissende bron zijn voor klanten die het leuk vinden om hier iets mee te gaan doen.

Wat mij tenslotte ook opvalt is dat er volgens overlevering en uit eigen onderzoek er inderdaad weinig concollega's zijn die dit wel zo uitgebreid uitleggen.
Je spant het paard achter de wagen door iets te willen gaan uitleggen dat bezoekers niet begrijpen. Dat werkt veelal niet omdat (a) niet iedereen de tijd neemt om die uitleg tot zich te nemen, (b) niet iedereen die uitleg begrijpt en (c) er slechts een fractie van die uitleg blijft hangen.

Iemand die zoekt op boerderij of speelgoed, landt bijvoorbeeld in je categorie KidsGlobe Farming. Die categorie is vervolgens verdeeld in vier schaalgrootten kidsglobefarming 1:16, Kidsflobefarming 1:24, Kidsglobefarming 1:32 en Kidsglobefarming 1:87. Ga er maar aan staan als iemand die boerderijspeelgoed zoekt...

Je dénkt dat je dus moet gaan uitleggen wat KidsGlobe Farming is. En vervolgens denk je dat het zinvol is om ook uit te leggen hoe het met al die schalen precies zit. Dát werkt niet, of hooguit voor een handvol verstokte volhouders. En dat is bijna een klassieke marketingvergissing: je denkt vanuit het product (wat is het en wat kan het), niet vanuit de klant (ik wil ...). Ik ken je ondertussen goed genoeg om te weten dat je dat niet beoogt, maar het is wel het resultaat dat je totnogtoe hebt.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

je spant het paard achter de wagen
die staan op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/paarden-speelgoed ;)
landt bijvoorbeeld in je categorie KidsGlobe Farming.
dat is inderdaad te complex voor een leek en wil ik juist eenvoudiger maken. Eenvoudiger door meer uitleg.
Op eerder genoemde pagina (in ontwikkeling) zijn we hetzelfde aan het opzetten maar dan voor paarden. Die is wel meer vanuit de klant beschreven.
Hou ik het probleem dat ik op een manier toch moet uitleggen dat er verschillende schaalgroottes zijn..
Je dénkt dat je dus moet gaan uitleggen
tja..
klassieke marketingvergissing
just human after all

Heb je wellicht een (school) voorbeeld van wat je bedoel? Ik wil het inderdaad anders en heb zodoende (in mijn optiek) de pagina over paarden al anders geschreven en aan het schrijven.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 maart 2012

Laten we, zonder de hele usabilityprofessie erbij te slepen, het eenvoudig stellen. Een apparaat dat je snapt nadat je op de aan-knop hebt gedrukt, is okay. Een apparaat waarbij je eerst de handleiding moet doorspitten voordat je de aan-knop überhaupt kunt vinden, is niet okay.

Van meer uitleg wordt een interface zelden beter. Je doet dan aan symptoombestrijding. Je gaat de zwakten in de interface opvangen door die te gaan uitleggen. En dat doe je vaker, bijvoorbeeld door het bestelproces uit te leggen in een YouTube-video. Dat hoort intuïtief te zijn: het werkt zoals het meestal werkt en anders ondekt de gebruiker het wel exploratief "while going".

Volgens mij heb je helemaal geen SEO-probleem, maar een usabilityprobleem. Bezoekers landen immers op de juiste trefwoorden, bijvoorbeeld 'boerderij' en 'speelgoed'. Ze komen daarna echter niet verder. Dat heeft weinig of niets te maken met het inrichten van je landingspagina's. Wel alles met hoe bezoekers je site gebruiken.

En dát probleem los je niet op met een "gebruiksaanwijzing" die uitlegt hoe de producten en je site in elkaar steken. Alleen een betere site helpt dan.

Off topic: ik zou eens gaan omzien naar een platform met meer mogelijkheden. Ik merk dat je meer pijlen op je boog hebt dan je nu kunt afvuren. Leuk dat zo'n boot een kaarsrechte koers vaart, maar niet als je niet zelf aan het roer kunt zitten om tijdig overstag te gaan.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 maart 2012

Nou Ward bedankt hé, kon ik gisteravond eerst weer een poos deze info verwerken ;)

Even wat dieper op keuze's ingaan.
Symptoombestrijding.
'T punt is dat ik een doelgroep wil bereiken die tot nu toe niet veel bezig was met boerderij speelgoed.
We krijgen er echter wel leuk wat hits op zoals beschreven.

DOELGROEP 1: dat zijn diegene die opgegroeit zijn in de landbouw, als ik.
Op een tracktorforum gisteren mijn pagina gepost met verzoek om een review.. NOU! Dat hebben we geweten,
traffic ver-10-voudigd en inhoudelijke reactie's. Toppie.
Deze kunnen prima uit de voeten met merknamen, hebben die pagina niet nodig.

DOELGROEP 2: wil zelf (of de kinderen) toch aan de slag met boerderij speelgoed. Echter nagenoeg iedere concurrent werkt zoals wij tot nu toe; gewoon een merknaam erop; de HxLxB en de prijs. Klaar.

Dit is de grootste doelgroep; hoe ga ik die wel binnen hengelen? Dus iets doen wat een ander nog niet gedaan heeft, leuk he!

Dat ik dit anders dan anderen ga doen is zeker, nu ervaren en ontdekken wat het beste aanslaat. Hierin nog de vraag beantwoord zien te krijgen waarom men toch op boerderij speelgoed zoekt en wat de verwachten zijn. Dan kan ik afstemmen.
maar een usabilityprobleem
We lopen regelmatig langs de randen van het pakket en komen in verre hoeken; en daar ligt dan wel eens wat stof ook nog.. de bugfix&minor feature lijst in de changelog bij Biedmeer weet ik iedere keer weer te bereiken, haha!
omzien naar een ander platform
De daarmee gemoeide bedragen die ik verwacht hebben we momenteel geen budget voor. Zoals benoemd zit ik momenteel in-between-jobs en hebben we een investeringsstop zelf afgeroepen op niet-noodzakelijke uitgaven&investeringen.

Ohjahjoh; namaak-'lego' zijn we helemaal niet vrolijk meer van. Het merk wat we hadden breekt gewoon een armpje af, leuk voor <3jaar.
Een ander die we gezien hadden komt zelfs niet verder dan leuke verhalen.. kansloos..

We verkopen dus al langere tijd 'nee' omtrent de vraag naar Lego (variant) en ja.. nee verkopen wil je als geboren verkopert liever niet he!
We weten dus ondertussen wat het is als je een el-cheapo produkt denkt te voeren maar om nou weer een voorraad aan te leggen net als bij hout doen we nu niet.
Gaat straks een blauwe under-line lezen..

OPROEP: er zijn vast wel meer forum leden die zich met ons idee en onze pagina's willen bemoeien.
Graag kijken naar
- de leesbaarheid;
- begrijpbaar;
- afspiegelen tegen de bovenstaande doelgroep beschrijving.

Site 1: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/bo ... lgoed-hout
Site 2: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/paarden-speelgoed

dank.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 maart 2012

Waarom aparte pagina's als je ook op de product pagina uitleg kan geven.
Dan kan je meer specifieke details geven per artikel (fabrikant- spelmogelijkheden- materialen - afmetingen - voordelen t.o.v. ...) en zijn deze pagina's beter vindbaar in goolge.

Nu heb je "timsspeelgoedboerderij.nl/boerderij-speelgoed-hout" met 90 % over plastic en metalen boerderij speelgoed.

Als je dan naar een pagina klikt vanuit die aparte pagina kom je bijvoorbeeld uit op "http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/We ... loods.html"
Deze heeft maar 208 woorden, terwijl google er liever 250 heeft om te indexeren.
(door die extra info per productpagina is dit opgelost)
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 maart 2012

Ik vind het nogal druk met die strepen en met 'Tim' nogal groot op de pagina. Nee niet mijn smaak :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!