Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

16 maart 2012

OK Wat hier heel belangrijk is:

Heb je het contract particulier gesloten of als ondernemer met KvK inschrijving?

Als particulier heb je meer kans om dit tegen te gaan, wellicht onder het mom van colportage of als verkoop op afstand (afhankelijk van de situatie).

Heb je het gedaan als bedrijf dan geef ik je weinig kans behalve als de werkzaamheden niet worden uitgevoerd volgens hun eigen contract.

In beide gevallen raad ik je ten zeerste aan om naar een advocaat te gaan of een juridisch spreekuur / inloopmiddag (zie plaatselijk sufferdje) en het voor te leggen en te vragen naar de kansen. (eerste intake is meestal gratis en waarschijnlijk heb je recht op een toevoeging).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

18 maart 2012

Help Wanted, je bent één van de zzp-ers die ongewild een contract van BeUp getekend heeft! Helaas ben je niet de enige, dat constateer je zelf ook al.
Is het een idee om, bijvoorbeeld via de Kamer van Koophandel, dit probleem in een groter verband aan te kaarten? Bij het groeiend aantal zzp-ers kan een (desnoods overdreven) voorlichting echt geen kwaad. Het verschil tussen de rechten als consument en het ontbreken van dezelfde rechten als zzp-er wordt immers bepaald door de handtekening die je zet als je je inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Of zie ik dat verkeerd?

Onderstaande stukje met nuttige tips is te lezen op http://www.zzp-nederland.nl/artikel/acq ... fraude-zzp

Stichting ZZP Nederland ziet het aantal gevallen van acquisitiefraude en misleidende nota’s weer toenemen.

Diverse vormen van misleiding en acquisitiefraude
De bedrijven die gespecialiseerd zijn in misleiding bedienen zich van diverse methoden zoals spooknota’s, telefonische acquisitie, opdrachtbevestigingen via mail, huisbezoek etc. De advertentieverkopers zijn zeer gehaaide personen met veel listige trucs om u een handtekening te ontfutselen, of om telefonisch een 'ja' op een verdraaide vraag te krijgen. Veelal neemt men telefoongesprekken op en monteert deze waardoor het lijkt of u volmondig ja heeft gezegd tegen een waardeloze aanbieding.

Enkele tips ter voorkoming van ellende bij misleiding en acquisitiefraude

Meld u aan bij het bel-me-niet register, hierdoor zult u minder vaak gebeld worden door verkopers

Ga NOOIT een acquisitiegesprek aan waar u niet om gevraagd heeft

Zet NOOIT een handtekening

Stuur NOOIT iets terug, ook niet als het op een annulering lijkt

Lees ALTIJD de kleine lettertjes

Adverteer NOOIT bij een bedrijf dat u niet kent

Gooi een fax of mail met ongevraagde aanbiedingen direct weg

Denk gewoon nuchter na of u dit echt wilt en zeg NOOIT iets toe als u twijfelt
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

18 maart 2012

Het verschil zit er in dat de wetgever er vanuit gaat dat je als ondernemer meer kennis van zaken hebt dan als je een particulier bent.

Dit snijd aan één kant ook wel hout aangezien je als ondernemer 'gewend' bent transacties aan te gaan en beter in staat bent om te weten wat de implicatie is van een handtekening onder een contract.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

19 maart 2012

BEUP zoekt juist onder de kleine startende ZZP bedrijfjes haar klanten. Daar zitten erg veel mensen bij die niet op de hoogte van de wetgeving.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

19 maart 2012

Jammer genoeg is 'ik wist het niet' geen legitiem excuus.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

19 maart 2012

Maar voor BeUp (b)lijkt het wel lucratief om van onwetendheid gebruik te maken...!

Voor mensen die binnen 8 dagen het contract nietig verklaren en zodoende gebruik willen maken van de reflexwerking van de colportagewet lijkt er toch weer een beetje hoop aan de horizon:

http://www.emerce.nl/nieuws/geen-beroep ... proximedia

Lees dan vooral de reactie op het artikel!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

19 maart 2012

Uitspraak is helaas nog niet gepubliceerd. Als dit echt zo is ben ik benieuwd.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

Eentje,

Ik heb de advocaat gisteren persoonlijk gesproken en hij bevestigde dat de rechtbank in Arnhem bij desbetreffende eenmanszaak inderdaad oordeelde dat cliënt de bescherming toekomt die de reflexwerking van de Colportagewet biedt.
Dus.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

Dus? Hangt helemaal van de uitspraak af en zo lang die nog niet online is, is er niets over te zeggen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

Best Eentje,

Dan nu toch maar mijn rechtstreekse vraag: ben jij er 'eentje' van BeUp?

Als ik in de schoenen stond van BeUp, zou ik namelijk iemand op dit forum zetten die meteen reageert op nieuwe berichten. En dan het liefst met een flink demotiverende en ontmoedigende inhoud als het over de mogelijkheden van het beëindigen van het contract met BeUp gaat, om zo de angel uit het bericht te halen. Dat zou ik doen als ik BeUp was.

Je voldoet met jouw reacties zodanig aan bovenstaand profiel dat ik jouw berichten bijna niet anders kan lezen dan met de gedachte: 'eentje' is er eentje van BeUp...

Dat ik zo wantrouwend ben geworden, heeft te maken met mijn ervaringen met dit bedrijf. Ik vertrouw niets meer. Heeft overigens ook positieve bijwerkingen. Vanmorgen kreeg ik een acceptgiro van een ander bedrijf. IRD. Internet Registratie Dienst. Nog nooit van gehoord! Of ik maar voor hun diensten wilde betalen. Ook hier heeft Tros Radar aandacht aan besteed. Spookfactuur, dus.
Ik heb 15 jaar gewoond in wat hier "bananenrepublieken" genoemd worden. Maar daar heb ik dit soort dingen nog nooit meegemaakt!

Eentje, wat betreft het geloven van de uitspraak is mijn advies: bel even die advocaat, dan hoef je niet te wachten tot het op internet staat...
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

LOL :D

Wij, naja ik verdenk jullie er juist van dat jullie 1 persoon zijn die een bedrijf naar zijn mallemoeren proberen te helpen. Grappig dat jij/jullie nu Eentje daarvan beschuldigt :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

Grappig vind ik het niet. Eentje is er eentje van ons internetondernemers, niet eentje van het gepeupel dat gebakken lucht verkoopt. Kun je ook merken: je kunt eentje altijd mailen of bellen, en dan weet je als ondernemer dat het okay zit.

Petra, ik kan me voorstellen dat je nu de hele wereld wantrouwt. Maar dit is onterecht, je ziet spoken.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

Tuurlijk is het niet grappig, eerder zeer sneu....
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

21 maart 2012

*ROTFLMAO*

Petra, zoals je kan zien onder mijn nick ben ik een moderator van dit forum, dat houd o.a. in dat ik heel regelmatig op dit forum kijk en (bijna) alle nieuwe berichten scan en daarom ook (snel) antwoord op berichten die mij interesseren.

Je hoeft mij niet te geloven dat ik niets van doen heb met BeUp en/of Proximedia, zie bovenstaande sprekers.

Peter heb ik nu twee keer gesproken op de Webwinkel Vakdagen dus hij weet hoe ik er uit zie :) (niet verder vertellen Peter).

Ward kent mij via de telefoon en uitgebreid email contact over de laatste anderhalf a twee jaar over PHP, ecommerce, usability, en aanverwante zaken.

De reden dat ik sceptisch (en niet septisch) ben is dat als een kantonrechter deze uitspraak gedaan heeft, wat we tot nu toe alleen weten van een advocaat die er een belang bij heeft, ik persoonlijk maar 1 of 2 argumentaties kan bedenken waarom deze kantonrechter een uitspraak van een hogere rechter naast zich neerlegt.

Met andere woorden dat het alleen in dit hele specifieke geval wel een beroep gedaan kan worden op de reflexbeweging van de colportagewet.

Ik begrijp heel goed dat je aan elke strohalm wil vastgrijpen, zie mij dan maar als dat duiveltje (of engeltje) op je schouder die dan zegt... ja maar wacht even, misschien is het wel heel anders.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

23 maart 2012

Eentje,

Als ik zo het en en ander op een rijtje zet, dan is het verschrikkelijk jammer voor het gezonde ondernemingsklimaat dat er zoveel 'ruis' tussenzit. Met 'ruis' bedoel ik spookfacturen, ongewenste contracten, vermeldingen op sites waar je zelf niet voor kiest, maar wel voor wordt geacht te betalen. Opgenomen telefoongesprekken waar je antwoorden anders uitgelegd kunnen worden. Een ongelijkheid in mogelijke bewijslast, omdat ikzelf nog niet zo achterdochtig was om opneemapparatuur op mijn simpele telefoontje aan te sluiten. Ik had dit eerlijk gezegd allemaal niet verwacht in Nederland.

Ik was overigens niet de enige die jouw antwoorden op het forum interpreteerde als zijnde 'boodschapper van BeUp'.
 
heidi scheffers
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maart 2012

Re: Beup ervaringen

26 maart 2012

Let op !!! ga niet in zee met BeUp !!! ze lichten je op waar je bij zit !
Na lang aandringen, vele telefoontjes waarin ze je laten geloven dat wel stom bemt om niet met hun te praten, komen ze bij je langs.
Hier praten ze weer zo op je in dat je pas beseft wat je hebt afgesproken als ze weer weg zijn.
Je wordt steeds op het verkeerde been gezet in het gesprek. je krijgt voorwaarden te lezen, maar tijdens het lezen stellen ze je allerlei onbenullige vragen. hierdoor lees je het niet goed door en maak je een foute beslissing. Ze hameren steeds op een periode van 2 jaar, na ondertekening blijkt dat 4 jaar te zijn. Er over nadenken mag niet, nu beslissen ! Natuurlijk allemaal bij startende ondernemers die nog niet weten hoe te handelen. Makkelijke prooien. Maar dan is het gedaan en zit je met hoge kosten iedere maand. Maar wat ze beloven komt niet uit. Ik heb geen extra klanten, maar wel hoge kosten, dus winstderving i.p.v. stijging. Je moet je eigen trefwoorden aanleveren, maar als je gaat zoeken op google ben je nog steeds op veel van die woorden niet te vinden ! Een update/overzicht geeft een vaag en inclompleet beeld. Met andere woorden, trap er niet in ! Je wordt er alleen maar slechter van !! Stoppen gaat niet, alleen als je 40 % betaald van de nog resterende contractlooptijd ! Een paar duizend euro dus om iets af te kopen waar ik nu al veel voor betaal en niets voor heb gekregen. Een duur en makkelijk verdiend kadootje voor een bedrijf wat het niet verdiend ! Pure oplichting, dus wees gewaarschuwd !
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

26 maart 2012

Ik verbaas me echt dat zoveel mensen in dit soort dingen trappen...
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

26 maart 2012

Ik verbaas me echt dat zoveel mensen in dit soort dingen trappen...
Ik niet, helaas, vooral omdat hier doelbewust misbruik wordt gemaakt van onervarenheid en onwetendheid bij startende ondernemers. Het spelletje "geen ja en geen nee zeggen" moet je leren.
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

26 maart 2012

Beste Heidi,

Hoe herkenbaar is je verhaal! Ik heb zo goed als hetzelfde meegemaakt. Juist datgene wat de wereld een heel stuk leefbaarder zou maken, vertrouwen (kunnen) hebben in anderen, heeft zich hier tegen ons gekeerd.

Ik had het kunnen voorspellen: ook de oorspronkelijk link van Tros Radar met betrekking tot klachten over proximedia kan ik niet meer op. Daar stonden erg veel ervaringen die grote gelijkenis tonen met die van ons. Ik kopieer steeds alle bruikbare informatie, want voor je het weet is het weer weg...
 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

27 maart 2012

Kijk bij mij heeft hij dus zijn verhaal gehouden en dat kwam zo goed over en de dingen die hij beloofde en zou uit voeren zou ik zelf hoe dan ook niet voor mekaar kunnen krijgen iedergeval dat was mijn idee er over kosten besparen door het zelf niet te doen.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
Ikki12
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 maart 2012

Re: Beup ervaringen

28 maart 2012

Ik heb zeer slechte ervaring met Beup. Kende het bedrijf niet totdat ik ongevraagd een rekening ontving waarin mij werd meegedeeld geld van mijn rekening af te zullen schrijven. Dat was reden contact met hen op te nemen en te informeren wie/wat zij zijn en waarom zij mij lastig vallen met rekeningen? Vervolgens werd ik geconfronteerd met een contract welke door mij getekend zou zijn. Dit contract zou overeengekomen zijn op zondagochtend 11/3/2012 om 9.00 uur op een niet bestaand adres met ene [persoonsgegevens verwijderd - red]. Die heeft gewoon een handtekening verzonnen! Valsheid in geschrifte met als doel oplichting. Een zgn. contract waarin ik 48 maanden een bedrag zou moeten betalen van 270,46 plus éénmalig 90,- dossierkosten. Inmiddels is hiervan aangifte bij de politie gedaan.
Het bedrijf reageert zeer vreemd!
Beup schijnt Proximedia te zijn. Omstreden webbouwer. Ook in Tros radar geweest (2009).
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Die persoon is online niet te vinden. Zou misschien handig geweest zijn.
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Diep triest dat Beup/Proximedia zo te werk gaat.

Maar, toch mis ik wel bij enkelen hun GBV.
Zelf zijn wij ook nog maar net begonnen, en krijgen "rekeningen" binnen waarvan je al kunt vermoeden dat het niet klopt.
GBV tip, als iets té mooi lijkt om waar te zijn, schiet het dan af.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Ik heb begrepen dat BeUp veel van zijn klanten zoekt onder mensen die nog niet lang een bedrijfje gestart zijn en het liefst vanuit huis werken, mijn collega-gedupeerden beamen dat.
Dit zijn vaak mensen die nog zeer beïnvloedbaar zijn voor alle mogelijke goede adviezen. Je bent positief over alle mogelijkheden voor je bedrijfje, en gaat er helemaal voor! Wat is er dan mooier dan dat jij (en niet jouw concurrentie!) geselecteerd bent voor deze speciale aanbieding om bovenaan 's werelds zoekmachine te verschijnen! Natuurlijk geloof je dit eerst niet meteen en is het Gezond Burgerlijk Verstand actief.
Al mijn argumenten om het niet te doen werden makkelijk van tafel geveegd. Een andere gedupeerde noemde mij later dat het wel leek alsof ze even gehypnotiseerd is geweest. Natuurlijk is dat niet niet echt zo, maar het geeft wel aan dat ze achteraf niet achter haar handtekening stond. Net als ik, trouwens.
Tijdens het gesprek kreeg ik geen gelegenheid om het echt te overdenken, ik had achtergrondinformatie op willen zoeken of alle informatie rustig door willen lezen als ik weer llen was. Dat werd afgewezen, het was een 'nu-of-nooit' super-aanbieding die ik voorgeschoteld kreeg. Als ik het niet deed zouden ze meteen naar mijn concurrent gaan, die natuurlijk wel veel slimmer zou zijn en wel zou tekenen.

Ik ervaar een groot verschil tussen deze aanpak of die van het toegestuurd krijgen van spookfacturen. Daarnaast was ik niet op de hoogte dat er geen enkele bedenktijd was na het tekenen. Als consument heb je recht om binnen 8 dagen op te zeggen, als ZZP-er heb je dat niet meer en val je tussen de wal en het schip. Het zou me niet verbazen als BeUp daar bewust gebruik van maakt.

Ik leg contacten met andere gedupeerden en en goede advocaat, die inmiddels bekend is deze werkwijze van BeUp. Ik vind het een dooddoener om de 'schuld' van een niet adequaat werkend 'GBV' alleen bij de gedupeerde te leggen. Je kunt je ook afvragen of de wet hier wel voldoet. Het is op zijn zachts gezegd redelijk en billijk om een opzegtermijn/bedenktijd te krijgen als je afspraken vastlegt in een prijzig contract van vier jaar!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Het is op zijn zachts gezegd redelijk en billijk om een opzegtermijn/bedenktijd te krijgen als je afspraken vastlegt in een prijzig contract van vier jaar!
Nee het is niet redelijk en billijk. Op die manier kan je als bedrijf niet werken. Ik kan niet na elke getekende offerte eerst een bepaalde tijd op mijn kont zitten en niets doen want 'wellicht bedenkt de klant zich... '
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Petra
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Het lijkt me niet dat je daar bang voor hoeft te zijn als je een goed product hebt voor een eerlijke prijs.
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

@Petra, het is bijzonder zuur dat jij er hier het schip mee bent ingegaan.
Maar als ondernemer zul je altijd je antennes en voelsprieten op "alert" hebben staan. Al helemaal als je "benaderd" word. Dubbel waakzaam zijn.
Praatjes vullen geen gaatjes is een oud gezegde, blijkbaar voor enkele bedrijven als Beup weer wel. En mensen trappen in hun tactiek.
Als n00b in de internet business weet ik toch ook wel het kaf van het koren te scheiden.
Zuur voor de betrokken gasten, die zijn gevallen voor mooie praatjes en loze beloftes.
En dan toch weer die "maar". Je was er wel zelf bij. Ongeacht hoe die club te werk gaat (schandalig), maar jij bent wel akkoord gegaan.
ff vette pech en op de blaren zitten, en lering trekken.
En nogmaals, het GBV (gezond Boeren verstand) laten werken ;)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

29 maart 2012

Maar als ondernemer zul je altijd je antennes en voelsprieten op "alert" hebben staan.
Dat is zeker waar. Maar om de orde van grootte aan te geven... In iets meer dan twintig jaar ben ik drie keer getild door een "collega"-ondernemer, terwijl ik wekelijks last heb van "consumenten" die het consumeren geheel naar eigen inzicht invullen.
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Beup ervaringen

30 maart 2012

Dat is zeker waar. Maar om de orde van grootte aan te geven... In iets meer dan twintig jaar ben ik drie keer getild door een "collega"-ondernemer, terwijl ik wekelijks last heb van "consumenten" die het consumeren geheel naar eigen inzicht invullen.
Heb je gelijk in Ward.
Ik snap niet wat mensen niet snappen aan eerlijk ondernemen. Zelfs mijn concurrenten zou ik niet lastig vallen, een ieder z'n ding zeg ik maar. Leven en laten leven.

Waar het mij in de kern om gaat is dat bedrijven zoals Beup misbruik maken van de onwetendheid van mensen waar ze zelf bijstaan, en daar dus het schip mee in gaan. Zéér triest dat dit soort bedrijven nog steeds hun gang kunnen gaan.
De gedupeerden die oa hier hun verhaal doen, ik heb met ze te doen, maar aan de andere kant bedenk ik ook van "hoe naiëf kon je zijn". No personal offence naar hen die er in zijn gestonken hoor ;)

Hoe aanlokkelijk een aanbieding ook is, teken nooit zonder de antecedenten/referenties van een bedrijf te hebben nagetrokken! Google first.

offtopic: Zo hadden wij laatst een order waarbij ik mijn vraagtekens zette. iemand wilde van een bepaald product de gehele voorraad bestellen. Ik heb niks verzonden, bleek een "grap" te zijn.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
abc
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 maart 2012

Re: Beup ervaringen

31 maart 2012

Ik heb zelf bij Be UP gewerkt.

Tijdens het sollicitatie gesprek werd mij een professionele cursus verkopen en bellen beloofd.
Een makkelijk haalbare salaris van 7000EURO per maand. Een auto van de zaak met Tankpas en ga zo maar deur.
Wat wij in de cursus kregen; een belabberde uitleg en een manager die het veel te druk had met al zijn vertegenwoordigers. Af en toe schrok ik van de manier waarop hij zijn personeel toesprak aan de telefoon.
Ik mocht binnen een week al op pad! Het enige wat we hoefden te doen is een script uit ons hoofd leren waardoor je de klant (woorden van de manager) in hun kont N**kte.
Na 2 weken in dienst te zijn was de manager niet meer aardig en oefende hij continue druk uit op mij en alle anderen. Je wordt per dag meerdere malen gebeld om te vragen waarom je nog geen klanten hebt kunnen binnenhalen.
Op dagen dat we klanten moesten bellen kregen we nauwelijks pauze's en belden we van 09:00 tot 20:30. Daarna kregen we nog een training en mochten we naar huis. Wakker blijven opweg naar huis was een moeilijke opgave.
Ik heb 2 klanten gehad die na een uur wilde opzeggen. Ik gaf ze mijn persoonlijke telefoonnummer wat ten strengste verboden was! Toen ik mijn manager hierover aansprak werd hij woedend. Achteraf vond hij het fijn. Want omdat ik geen contact meer met de klanten mocht opnemen konden de klanten niet meer opzeggen.

Overigens kan iedereen binnen 8 dagen opzeggen. Dit is tussen mij en mijn manager besproken. Ik vroeg het eens aan hem door de telefoon. Tuurlijk kan dat, maar het is niet bedoeling dat het hele vertegenwoordigerskantoor dat te weten komt. Smerig...

Daarnaast is er een manager die mensen tot huilen aan toe heeft gekregen, door ze belachelijk te maken, kleineren, als vuil behandelen en maar pushen pushen en nog eens pushen.

Tips om jullie zaak sterker te maken
1- Als klanten beheerder van Google heb je de keuze om team met ervaren verkopers in te huren (mensen met verstand van google adwords) of onervaren mensen. Google geeft dit aan in de Fundamental Examens voor "certified" parner programma.
Jullie hebben dus te maken gehad met onervaren mensen die zelf niet weten wat ze verkopen.
Mag niet van google

2- Het beweren (onderdeel) van Google te zijn. Gebeurt 9 van de 10 keer.
Ten strengste verboden van google

3- De nadruk leggen dat je "certified partner" van google bent.
Mag niet!

4- De "certified parnet" badge (logo) gebruiken op het contract!!!!
De badge mag alleen gebruikt worden op promotiematerialen! FOEI BEUP!!!!

5- Geen inzicht over de gemaakte kosten van de adwords campagne!
MAG NIET. Be uP stuurt slechts gegevens over woorden en aantal klikken!

Zo kan ik er nog wel 10 opnoemen.

Neem dit mee naar een advocaat en moet je eens kijken hoe sterk je er voor staat.

Dit topic zal hierdoor snel verwijderd worden vrees ik. Net zoals op het radarforum.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht