Re: Prijsafspraak met PostNL

61
Nogmaals, BuPo's, postkantoren gaan allemaal dicht!
daarvoor in de plaats komen zgn "service-punten", dat kan de AKO, EMTÉ, AH, primera, etc zijn. Let wel, die sluiten hun deuren al om 17:30. Is mij bekend, want werk als chauffeur bij PostNL en na 18:00 zijn ze echt gesloten. Nee, geen Subco, in dienst van PostNL dus.
Dat heeft te maken met de contracten (lees afhaaltijden) die PostNL met die "service-punten" afsluit. Dat is dus de "haal-service".
Het gaat er niet mooier op worden, want de kennis ontbreekt ook nog wel eens bij die service-punten. Of het systeem ligt plat waardoor verzendingen vertraagd worden.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Prijsafspraak met PostNL

62
Bij mij in de buurt is het businesspoint open tot 18:30 uur. Dan heb ik waarschijnlijk geluk. Hier kan ik overigens terecht vanaf 08:00 uur tot de net genoemde 18:30 uur. Dit is overigens bij een Bruna vestiging, hier zitten ook de postbussen. De pakketten worden daarna pas opgehaald door een wagen van PostNL.

Re: Prijsafspraak met PostNL

63
Ilonajoy schreef:
HorseTopShop schreef:Ik betaal € 5,25 per pakket via Myparcel. Staffel 500-1000 pakketten op jaarbasis.
Facturering is bij Myparcel ook maandelijks. En ik kan de pakketten gewoon afleveren bij bijvoorbeeld een Primera.
Ik lees net op de site van My Parcel dat je de pakketten bij een BUPO moet inleveren.

Hoe zit dat dan met Primera en bv een normaal postkantoor?
Geen idee, ik lever ze gewoon bij Primera in.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Prijsafspraak met PostNL

64
speurder schreef:Bij mij in de buurt is het businesspoint open tot 18:30 uur. Dan heb ik waarschijnlijk geluk. Hier kan ik overigens terecht vanaf 08:00 uur tot de net genoemde 18:30 uur. Dit is overigens bij een Bruna vestiging, hier zitten ook de postbussen. De pakketten worden daarna pas opgehaald door een wagen van PostNL.
BuPo is idd open tot 18:30. Echter in veel plaatsen verdwijnen die gezien de reorganisatie bij PostNL.
Bij de lokale retailers die PostNL service aanbieden kan je echter enkel tot 18:00 terecht. Dan is de balie, althans bij de Primera en Bruna vaak al dicht.
En de chauffeurs komen de pakketten vaak al tussen 17:00 en 18:00 ophalen. De rest, indien het Service punt nog open is blijft liggen tot de volgende dag.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Prijsafspraak met PostNL

65
Dan heb ik denk ik geluk met de vestiging van de Bruna waar ze pakketten aannemen tot 18:30 uur en deze ook pas om 18:30 opgehaald worden. Er zijn van mij in de afgelopen maanden nog geen pakketten blijven staan. Mocht dat in de toekomst wel gaan gebeuren dan wordt het tijd om verder te gaan kijken. Maar voorlopig nog niet.

Re: Prijsafspraak met PostNL

66
Wij versturen al jaren met PostNL.
Pakketjes buitenland stuurden wij altijd met formulier 1700 en code 6305.
Dat is een code waarbij de pakketjes standaard verstuurd worden binnen Europa.

Deze moeten in een postzak. En worden door de haalservice altijd netjes mee opgehaald.

Dit doen we al 8 jaar zo ongeveer.

Echter... sinds februari zag ik dat de facturen van ze opeens een stuk hoger waren.
Goed doorlopen ervan bracht aan het licht dat alle pakketjes met code 6305 waren hernoemd naar code 6300.

Verschil? Ongeveer 5 euro per pakket.
Dat tikt lekker aan inderdaad.

Na vele (heel veel) telefoontjes en beloften dat ik terug gebeld zou worden, ben ik er vandaag uit hoor.
We hebben simpelweg pech.
Product 6305 bestaat niet meer. Die code is dus niet meer geldig.
Hiervan waren wij niet op de hoogte.

De PostNL veranderd dan zelf de codes naar 6300.

Ik boos natuurlijk.
Zomaar, zonder iets door te geven een tarief met 300% verhogen is niet helemaal netjes.
En ze hebben niet eens een alternatief voor die goedkopere zendingen. Ze zijn er gewoon mee gestopt.

In plaats van 3 euro nogwat per pakket betaal ik nu 8.50 euro per pakket.
En dat terwijl we meerdere honderden pakketjes per jaar naar het buitenland sturen.

Wij werken voor binnenland pakketten al met Shops United (bevalt goed trouwens).
Maar ook die kunnen enkel aanbieden voor 8.50 euro.

Zijn er nog alternatieven?
Want om dit door te berekenen aan de buitenlandse klanten is wel heel erg duur aan het worden voor ze.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Prijsafspraak met PostNL

68
Bij 150-500 pakketen per jaar naar het buitenland zijn de kosten bij MyParcel 8€. >500 op aanvraag. Mocht je er meer dan 500 verzenden is het wellicht een idee om daar naar te kijken.

Re: Prijsafspraak met PostNL

71
Dennis1 schreef:Dus het kan wel?

Even hierin verdiepen hoor. Thanks!
Als je de orders niet meer zelf wilt versturen kunnen wij wellicht een leuk aanbod doen. Wij hebben een groot eFulfilment contract waardoor we het aanbieden aan webwinkels en zo door samen te werken groter in te kopen. Echter kunnen we helaas niet puur verzending aanbieden. Wel binnen Nederland op basis van Selectvracht.
Gave Actie - alles voor de beste prijs en hoogste service

Re: Prijsafspraak met PostNL

73
Zojuist alle feedback binnen gekregen.
Hier worden wij zeker niet vrolijk van en we overwegen zelfs om niet meer aan het buitenland te leveren gezien de enorm gestegen verzendkosten.

Het gaat dus om het versturen van pakketjes naar Belgie.
Deze pakketjes zijn altijd 10x10x50cm en wegen rond de 300 gram.
We versturen er ongeveer 600 per jaar naar Belgie.

PostNL had altijd een afspraak met ons dat wij onder code 6305 dus mochten versturen.
Tegen een mooi strak tarief van nog geen 4 euro per pakket.

Plots veranderen ze dat en het hele product 6305 bestaat niet meer.
Enig alternatief is 6405. Maar die kost dus 8.50 euro per pakket.

Nou is dat niet echt een alternatief te noemen :)
Ze bieden me zojuist een ander product aan. Maar daarvoor moeten we minimaal 5 pakketjes per keer voor indienen.
Kosten... 7 euro per pakket. Leveren we er per dag (!!) minder aan dan 5, dan wordt het automatisch omgezet naar.... jawel 8.50 euro per pakket.

Dus geen oplossing.
Shops United heb ik ook gecontacteerd omdat we daar al onze binnenlandse zendingen al door laten verzorgen.
Helaas zijn die nog duurder dan de 8.50 euro die PostNL biedt.

Wat kunnen we nog doen?
Het moet toch mogelijk zijn om voor dit soort zendingen ergens rond de 5.50 euro uit te komen.
Dan nemen we nog steeds een flinke verliespost, maar we staan ondertussen met de rug tegen de muur.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Prijsafspraak met PostNL

74
Pakketjes voor 5,50 naar België... daar houd ik me ook voor aanbevolen... 8)

DHL via SU is overigens nog iets goedkoper dan PostNL (7 euro nogwat). Goedkoper dan dit ben ik voor losse zendingen naar België nog niet tegengekomen.

Re: Prijsafspraak met PostNL

75
DHL via SU is voor ons ook in alle gevallen goedkoper.
Echter het halen van de pakketjes is een probleem.

De kunnen niet later dan 16:00 uur komen ophalen, probleem is dat wij dan nog steeds bezig zijn met de productie van de bestelde artikelen...

PostNL komt tussen 17:00 en 17:30 uur. Wat dus weer perfect is.
En ze nemen ook direct de brievenbuspost mee...
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Prijsafspraak met PostNL

76
Per 17 mei gaat er het e.e.a. veranderen bij DHL: o.a. avond bezorging en zaterdag bezorging. Wellicht dat het vanaf dan wel kan.

Of je kiest voor een extra dag levertijd. Dan laat je het niet dezelfde dag ophalen maar de dag erna. Is het nog altijd binnen 2 werkdagen bij de klant in België.

Re: Prijsafspraak met PostNL

77
Was gisteren nog op de radio dat PostNL zelf ook niet zo tevreden is over de bezorging na de reorganisatie.
Maar er werd hard gewerkt aan een oplossing. :?

Ben benieuwd hoe dat gaat na de 2e golf veranderingen vanaf 17 mei.

Re: Prijsafspraak met PostNL

78
Ilonajoy schreef:Ben benieuwd hoe dat gaat na de 2e golf veranderingen vanaf 17 mei.
Ik had het over DHL he, niet PostNL :) (ligt ook aan mij, want dit topic gaat over PostNL)

PostNL heeft idd de reorganisatie in o.a. Brabant stilgelegd. Tot nu toe zelf weinig klachten over de pakketbezorging, ondanks dat daar veel externe bedrijven voor worden ingeschakeld loopt dat in mijn regio wel vrij normaal.

Re: Prijsafspraak met PostNL

80
joelphil schreef:
Ilonajoy schreef:Ben benieuwd hoe dat gaat na de 2e golf veranderingen vanaf 17 mei.
Ik had het over DHL he, niet PostNL :) (ligt ook aan mij, want dit topic gaat over PostNL)

quote]

:wink:

Re: Prijsafspraak met PostNL

85
Ondertussen is het percentage weer aan het zakken hoor.
Gaat met name om kleinere bordrugenveloppen.
De pakketjes komen wel gewoon goed aan.

Hier in de buurt zijn alle kantoren gesloten. Ook die hier vlak op de hoek zat.
Alles is naar 1 mega groot complex gegaan en daar schijnt het vaak fout te gaan.

Deze week zat ik op een uitval van 3% trouwens.
Nog steeds veel te veel. Voorheen was het minder dan 1% namelijk.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Prijsafspraak met PostNL

86
De prijzen via PostNL zijn wel erg hoog. Ik verstuur zelf al bijna 2 jaar via DPD en kan ook subcontracten aanbieden. Met de verwachting van +/- 600 per jaar, zou ik voor België een tarief kunnen bieden van 6,50 excl. btw.

Dat is dan tot 32KG G.W., handtekening voor ontvangst, bij u afgehaald en tot 500,- verzekerd (allemaal standaard services).

Als u ook de pakketten binnen Nederland via ons zou doen, zouden we nog een stuk lager kunnen gaan. Zie ook:

http://www.flevoland-webdesign.nl/3/Ser ... versturen/
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Prijsafspraak met PostNL

88
Mosae schreef:Iemand enig idee aan welke prijs je moet gaan denken als je +-50.000 pakketjes onder de 1KG op jaarbasis gaat versturen?
Dat zijn er +- 137 pakketten per dag! Kijk eerst eens hoeveel je er op dit moment per dag hebt, voordat je je gaat afvragen hoeveel bij 50.000.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Prijsafspraak met PostNL

89
Be-Slank schreef:
Mosae schreef:Iemand enig idee aan welke prijs je moet gaan denken als je +-50.000 pakketjes onder de 1KG op jaarbasis gaat versturen?
Dat zijn er +- 137 pakketten per dag! Kijk eerst eens hoeveel je er op dit moment per dag hebt, voordat je je gaat afvragen hoeveel bij 50.000.
Het is een totaal nieuw concept, waarbij 50.000 op jaarbasis zeker haalbaar moet zijn.

Re: Prijsafspraak met PostNL

90
Mosae schreef: Het is een totaal nieuw concept, waarbij 50.000 op jaarbasis zeker haalbaar moet zijn.
Ik denk dat je tussen de 4 en 5 euro moet denken. Echter zal het nog lastig worden denk ik om een vervoerder te overtuigen dat je al in je eerste jaar 50.000 zendingen gaat doen. Ben je niet iets te optimistisch?