Ebay

1
Ik zit op dit moment wat te kijken voor kleding op ebay, ik bedacht me iets en vroeg me af of dat eigenlijk mag / kan. Je koopt tweedehands kleding op ebay en verkoopt dat weer door op je eigen webshop.

Mag je zomaar kleding verkopen van merken en mag je tweedehands artikelen verkopen ?

Re: Ebay

2
Ja, dat mag, zolang je er maar duidelijk bij vermeldt dat het tweedehands of gebruikt is, want dat is een wezenlijk kenmerk van het product.

Re: Ebay

3
Stel ik verkoop G-star tweedehands, krijg je dan geen problemen met G-star zelf ? Immers zij hebben er dan geen winst meer op.

Re: Ebay

4
Die winst hebben ze al gemaakt toen het product ooit nieuw werd aangeschaft.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ebay

5
Daar is jurisprudentie over van een geschil tussen Gstar en een groothandel.

Gstar wilde niet te koop zijn in de winkel van de groothandel omdat ze er tegen veels te lage prijzen te koop waren. De groothandel werd echter in gelijk gesteld.

Re: Ebay

6
Banaan schreef:Die winst hebben ze al gemaakt toen het product ooit nieuw werd aangeschaft.
Dat klopt, maar wanneer er niets tweedehands wordt gekocht wordt het nieuw gekocht. De klant koopt het tweedehands i.p.v. uit de winkel. Dan loopt G-star toch een omzet mis ?

Zou hier graag wat meer informatie over willen hebben, waar kan ik daarvoor het best terecht ?

Re: Ebay

7
Gerhard schreef:
Banaan schreef:Die winst hebben ze al gemaakt toen het product ooit nieuw werd aangeschaft.
Dat klopt, maar wanneer er niets tweedehands wordt gekocht wordt het nieuw gekocht. De klant koopt het tweedehands i.p.v. uit de winkel. Dan loopt G-star toch een omzet mis ?

Zou hier graag wat meer informatie over willen hebben, waar kan ik daarvoor het best terecht ?
http://www.g-star.com/nl/about/#/nl-nl/contact/

Re: Ebay

8
G-star zelf was maar een voorbeeld, maar zijn er geen algemene regels voor dit soort zaken ?

Re: Ebay

10
Ik had gedacht dat er meer haken en ogen achter zaten. Ik dit eens verder onderzoeken, voor nu : bedankt!

Re: Ebay

11
Ik ben er nu al wat mee bezig als ik iets goedkoop kan kopen op e-bay om het vervolgens op marktplaats door te verkopen. Dit gaat niet slecht de kleding wordt ook gedragen door een bepaalde doelgroep. Als ze mij makkelijk kunnen vinden via een webshop kan het misschien wel een succes worden. Voorlopig blijf ik het nog even via marktplaats verkopen. Ik heb namelijk nog wat meer ideeën :wink: