Waarom onafhankelijke reviews?

1
Dit eerdere topic (http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=4415) waarin besproken wordt welke aanbieder het best kan worden gebruikt voor onafhankelijke reviews heeft bij mij de vraag opgeroepen: Waarom kiezen voor een externe partij inplaats van de reviews zelf op je website te plaatsen?

Natuurlijk zijn externe partijen onafhankeljik, maar levert dit dermate extra meerwaarde op dat je ervoor wilt betalen? Coolblue heeft bijvoorbeeld vele reviews op eigen website staan en op basis van de reviews kan je zien dat ze niet alleen de beste reviews doorlaten, maar ook mindere komen op de website.

Wie van jullie heeft ervoor gekozen gebruik te maken van een externe partij voor de reviews? Waarom? en bleek de keuze achteraf juist te zjin?
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

2
Volgens mij zijn de reviews die je benoemd over Coolblue reviews van producten. Dit zit vaak al in standaard pakketten van webshops, het schrijven van reviews over producten. Het zegt niks over de afhandeling van de bestelling en andere zaken die betrekking hebben op de winkel. het is specifiek product gericht.

Onafhankelijke klantbeoordelingen zijn iets anders. Als je klantbeoordelingen op je site gaat plaatsen dan komt dat gauw nep over. Vooral omdat jij hier zelf het beheer in hebt en dus de slechte reviews er uit kan filteren. Door dit te laten doen door een onafhankelijke organisatie kun je niet de slechte er uit filteren en krijgt de consument een beeld van de service van je organisatie.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

3
Aah voor mijn gevoel waren de reviews altijd een combinatie van product beoordeling en beoordeling van de gehele service. Vraag jij op jou websites ook daadwerkelijk om twee aparte beoordelingen of heb je ervoor gekozen om je alleen te focussen op bijvoorbeeld reviews over jou dienstverlening?
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

4
Zoals Ricardo al aangeeft komt het vaak voor dat een webwinkel zichzelf in de hemel zit te prijzen of dat juist concurrenten negatief over de webwinkel schrijven. Door dit door een onafhankelijke derde te laten controleren zorg je er voor dat alleen mensen die daadwerkelijk bij jou besteld hebben een review invullen.

Productreviews kunnen ook door een onafhankelijke derde beheerd worden. Oa. eKomi biedt deze dienst aan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

5
dborneman schreef:Aah voor mijn gevoel waren de reviews altijd een combinatie van product beoordeling en beoordeling van de gehele service. Vraag jij op jou websites ook daadwerkelijk om twee aparte beoordelingen of heb je ervoor gekozen om je alleen te focussen op bijvoorbeeld reviews over jou dienstverlening?
Coolblue vraagt bijvoorbeeld bij de verzendbevestiging of je een review van een product wilt schrijven. Zij doen verder niet aan onafhankelijke beoordelingen.

Ik zou geen twee aparte e-mails gaan versturen voor twee soorten beoordelingen. Dat is mijn inziens té veel van het goede. Je kan natuurlijk wel, zoals Coolblue doet, in een algemene e-mail een beroep doen op de product reviews. Zo hoef je er geen extra e-mail voor te verzenden.

Reviews voor de dienstverlening zijn normaliter altijd aparte e-mails. Zo worden ze bijvoorbeeld na xx dagen na verzending van een bestelling gemaild. Dit kun je ook niet eerder vragen dan dat de klant het product in huis heeft en even heeft kunnen bekijken/testen.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

6
Wij maken geen gebruik van een externe partij voor onze klantbeoordelingen. Via mouseflow zien wij regelmatig mensen bestellingen doen na het lezen van de reviews. Ik denk dat klanten het snel in de gaten hebben als het allemaal te mooi lijkt te zijn.

Elk bedrijf heeft wel eens terecht en onterechte beoordelingen en deze plaatsen wij dus ook gewoon. Bij de onterechte willen wij wel eens een reactie erbij plaatsen, om te laten zien dat wij ons best gedaan hebben.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

7
Wij versturen een week na de bestelling een mail met een verzoek om een review. 1 op de 5 krijgt daarbij een link naar Beslist, de rest zetten we zelf op de site. De strekking van de inhoud van de reviews op onze eigen site of Beslist is op zich niet heel verschillend. Hangt natuurlijk ook een beetje van je vraagstelling af. Wij vragen vooral de service te beoordelen, en niet zozeer het product.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

9
KiyOh.nl is een goede partij. Extern, betrouwbaar en zij bieden een gratis pakket waarmee je eigen alles kunt. Daarnaast is KiyOh vrienden met Google en weergeeft je score (met een aantal voorwaarden) in Google. Succes!

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

10
Het kiezen voor een externe review partij heeft als voordeel dat het aantal sterren gebruikt kan worden in Google AdWords advertenties. Een ander voordeel is dat de externe review partij de klanten automatisch benaderd voor het schrijven van een review en dat een externe partij betrouwbaar overkomt. De boordelingen via een externe partij heb je als webshop eigenaar niet in de hand. Negatieve reviews kunnen bijvoorbeeld niet verwijderd worden. Ten slotte nog een voordeel van het gebruik van een externe partij voor het verzamelen van reviews, de review kunnen geïmporteerd worden in Facebook en je kunt een widget van de externe review partij op je webshop gebruiken, om zo te laten zien hoe jou webshop beoordeeld is.

Uiteraard zitten er ook nadelen aan het verzamelen van review via een externe partij. Een groot nadeel kunnen de kosten zijn die hieraan verbonden zijn. Daarnaast kan het voor bezoekers soms verwarrend zijn als zij door een externe partij (die zij soms niet kennen) gevraagd worden om een review te schrijven. Eveneens is het een nadeel dat de reviews die geschreven zijn niet op je eigen site komen te staan, maar op de website van de externe review partij. Hierdoor kun je niet met je eigen website profiteren van de unieke content die door de reviews gegeneerd wordt.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 11 oktober 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link weggehaald. Link mag eventueel ingesteld worden als handtekening in je profiel.

Re: Waarom onafhankelijke reviews?

11
wij gebruiken ook ons eigen systeem om reviews toe te voegen op de website en het werkt uitstekend. Eerlijk gezegd hebben we nauwelijks negatieve recensies en de reviews worden ook opgepikt door Google in zoekresultaten, als je webshop systeem de mogelijkheid biedt om het zelf te doen en Google pikt het op dan vind ik externe review systemen niet de toegevoegde waarde bieden om in sommige gevallen de hoge kosten te rechtvaardigen
For all your Valentino Rossi helmets, Lorenzo helmets and helmets of all your favorite riders from motoGP, visit Champion Helmets helmets now!