Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

01 december 2012

Misschien kun je een kennis voor je laten bellen/onderhandelen ?
 
MichelK
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 juli 2012

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

05 december 2012

MichelK: ik lees net in mijn contract (had ik toen nog niet getekend) dat ik dit niet had mogen delen. Dus kan hier helaas niet iets over zeggen.
Ok, geen probleem! Denk inderdaad dat er zeker te onderhandelen valt. Valt me wel op als ik zo links en rechts informeer bij andere koeriers, dat deze (DHL, DPD) zo 0,30/0,40 cent goedkoper zijn met hetzelfde volume pakketten. Is de zogenaamde service van PostNL dan echt zoveel beter...
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

06 december 2012

Vanaf welke aantallen heeft het zin om met PostNL te gaan praten over de tarieven van de paketten? We doen vooral brievenbuspost, dus dat is het probleem niet. We krijgen alleen steeds meer grotere bestellingen die per pakket gaan, maar we hebben geen idee wanneer het volume de moeite loont om te gaan onderhandelen.
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Vanaf welke aantallen heeft het zin om met PostNL te gaan praten over de tarieven van de paketten? We doen vooral brievenbuspost, dus dat is het probleem niet. We krijgen alleen steeds meer grotere bestellingen die per pakket gaan, maar we hebben geen idee wanneer het volume de moeite loont om te gaan onderhandelen.
Geen enkele :) Lekker versturen met DPD (standaard verzekerd, geen extra kosten voor verzekerd versturen)

Voorbeeld:

30 kilo hondenbrokken versturen bij TNT kost 20 euro
30 kilo hondenbrokken versturen bij DPD kost 10 euro

Een standaardzending kost 5.95 ook dat scheelt en ze komen het thuis afhalen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Vanaf welke aantallen heeft het zin om met PostNL te gaan praten over de tarieven van de paketten? [...]
Geen enkele :) Lekker versturen met DPD (standaard verzekerd, geen extra kosten voor verzekerd versturen) [...]

Een standaardzending kost 5.95 ook dat scheelt en ze komen het thuis afhalen.
Iets minder stellig zou wel gepast zijn: ik betaal vaak heel wat minder dan 5,95 voor PostNL en hoef de deur ook niet uit.

Bovendien is kwaliteit mij zeker wat waard: 99,9% van de pakketten bezorgt PostNL in ons geval binnen 1 dag in Nederland én Vlaanderen.

Beste advies is gewoon eens gaan praten met een account manager.
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Iets minder stellig zou wel gepast zijn: ik betaal vaak heel wat minder dan 5,95 voor PostNL en hoef de deur ook niet uit.

Bovendien is kwaliteit mij zeker wat waard: 99,9% van de pakketten bezorgt PostNL in ons geval binnen 1 dag in Nederland én Vlaanderen.

Beste advies is gewoon eens gaan praten met een account manager.[/quote]

Maar je betaald niet minder dan 5,95 boven de 10 kilo om maar een voorbeeld te noemen, dat weet ik heel zeker. Tevens verstuurd DPD ook binnen 1 dag.
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Daarnaast betaalde ik bij TNT ook minder overigens maar niets is standaard verzekerd, toch lekker dat dat bij DPD wel zo is. Daarbij raakte bij mij veel kwijt en veel schade, iets wat ik bij DPD ruim 40% minder heb ervaren.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Als je over DPD wilt praten mag dat in een ander topic. Graag zo veel mogelijk ontopic blijven op dit forum.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Maar je betaald niet minder dan 5,95 boven de 10 kilo om maar een voorbeeld te noemen, dat weet ik heel zeker. Tevens verstuurd DPD ook binnen 1 dag.
Dat klopt: ik betaal tot 3 kg een fors lager vast tarief, precies de gewichtsklasse die je zoekt als je van brievenbuspost doorgroeit naar je eerste pakketten.
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Maar je betaald niet minder dan 5,95 boven de 10 kilo om maar een voorbeeld te noemen, dat weet ik heel zeker. Tevens verstuurd DPD ook binnen 1 dag.
Dat klopt: ik betaal tot 3 kg een fors lager vast tarief, precies de gewichtsklasse die je zoekt als je van brievenbuspost doorgroeit naar je eerste pakketten.
True maar niets is verzekerd en je weet net zo goed als ik dat er genoeg klanten zijn die bij brievenbuspost net doen alsof er niets is aangekomen, hier ben je dus wel tegen beschermt bij DPD.
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Persoonlijk heb ik een beter gevoel bij TNT, bovendien zijn we daar al klant en moet ik toch al dagelijks naar het businesspoint.
Maar de vraag is, gaat een accountmanager iets doen als ik, zeg 365 pakjes per jaar heb. Of praat ie pas als het er 1000 zijn?
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Persoonlijk heb ik een beter gevoel bij TNT, bovendien zijn we daar al klant en moet ik toch al dagelijks naar het businesspoint.
Maar de vraag is, gaat een accountmanager iets doen als ik, zeg 365 pakjes per jaar heb. Of praat ie pas als het er 1000 zijn?
10.000 lijkt me realistischer en hoezo een beter gevoel? Wil TNT niet afzeiken maar door hun had ik 2000 euro schade (kreeg niets terug) en Daniel van Higherlevel heeft ook zon mooi verhaal over TNT ;)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onderhandelen over tarieven PostNL?

11 december 2012

Maar de vraag is, gaat een accountmanager iets doen als ik, zeg 365 pakjes per jaar heb. Of praat ie pas als het er 1000 zijn?
Hangt er bij PostNL helaas van af wie je treft. De ene account manager is vers van de HBO en wil merkbaar alleen "ervaring bij een groot bedrijf" kunnen aftikken op het CV, de andere account manager gaat een oplossing zoeken voor elke vraag. Gewoon bellen dus en een afspraak maken.

Je moet het een en ander ook los kunnen zien, denk ik. Dat het personeelsbeleid bij PostNL niet fris is en sommige account managers nog nat achter de oren zijn, zegt niet direct iets over de operationele tak-van-sport.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht