Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anne
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 november 2010

Re: Paypal

06 februari 2011

Oke maar is het dan gunstig om de transactie kosten bij de klant te leggen of bij jezelf?

Ik heb trouwens een premier rekening, dus voor kopen én verkopen, dat mag wel toch?
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Paypal

26 februari 2011

Wij kregen net een bestelling binnen van iemand die met Paypal betaald en wil het ophalen. Telefoonnummer eindigt met 123456 en dat vertrouw ik dus niet zo. Mijn onderbuikgevoel zegt dus dat er iets niet klopt aan deze bestelling. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Klant mailen om te vragen of het echt zijn nummer is?

Heb ook nog niks van een bevestiging gehad van paypal ofzoiets dat er een betaling onderweg is.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Paypal

26 februari 2011

Bel het opgegeven telefoonnummer.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Paypal

26 februari 2011

Het zou kunnen dat die persoon zijn tel nr niet wil geven en denkt dat het niet nodig is omdat ie het toch komt ophalen. Maar eerlijk gezegd, zou ik dit ook niet zo vertrouwen. Is het een grote bestelling?

Als iemand met Paypal betaalt, hoor je daar een email van te krijgen van Paypal. Het hoort ook in je Paypal account zichtbaar te zijn. Hoewel dat tegenwoordig niet zo meer hoeft te zijn geloof ik. Paypal zegt altijd dat nieuwe betalingen niet meteen zichtbaar zijn in je account (dat is sinds vorig jaar ofzo) maar in de praktijk is het bij mij altijd wel zo. Een nieuwe betaling zie ik meteen staan. Maar als je ook geen mail hebt gehad, zou ik even niks mee geven.

Even googlen op de persoon is wat ik dan meestal doe.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Paypal

26 februari 2011

Waar je trouwens ook op moet letten met Paypal is dat er ook zoiets is als een soort van "voorlopig betaal bericht" ofzo. ik weet even niet hoe ze dit precies noemen. Maar dat komt er op neer dat iemand welliswaar "betaald" heeft met Paypal maar dat er geen tegoed op zijn account stond en dat die persoon dus ook geen credit card of bankrekening gekoppeld heeft eraan. In dat geval moet die persoon dus eerst geld overboeken naar Paypal en dan wordt het pas naar de ontvanger overgeboekt.

Paypal adviseert zelf ook altijd in deze mailtjes dat je pas het bestelde op stuurt tot je de definitieve betaling hebt ontvangen in je Paypal account.

Als je niet zo bekend met Paypal, is dit wel iets waar je op moet letten. Het ging bij mij bij de allereerst keer dat ik dat kreeg, "fout". In die zin dat ik het niet goed gelezen had en dus meteen mijn verkochte waar op stuurde. Gelukkig was het een eerlijk persoon en heb ik een week later gewoon het geld gekregen. Het gebeurt overigens bijna nooit. Bijna iedereen heeft wel zijn CC of bank eraan gekoppeld.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Paypal

26 februari 2011

Wij kregen net een bestelling binnen van iemand die met Paypal betaald en wil het ophalen. Telefoonnummer eindigt met 123456 en dat vertrouw ik dus niet zo. Mijn onderbuikgevoel zegt dus dat er iets niet klopt aan deze bestelling. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Klant mailen om te vragen of het echt zijn nummer is?

Heb ook nog niks van een bevestiging gehad van paypal ofzoiets dat er een betaling onderweg is.
Dat iemand zijn nummer niet wil geven kan ik me best voorstellen. Dat er nog geen betaling is is niet helemaal juist. Eerst betalen dus, desnoods contant bij afhalen.

Om even advocaat van de duivel te spelen, al zou er wel een betaling zijn, en de klant haalt dit op. Laat jij je klant dan ergens voor tekenen? Want anders heb je geen enkel bewijs van afgifte, en zal PayPal niet makkelijk te overtuigen zijn als er geld teruggeboekt is.

Bij afhalen, formuliertje klaar hebben liggen en kenteken en handtekening laten noteren. Dit controleren met het paspoort of andere methode en dit ook noteren. Zodat je weet dat de handtekening klopt.

Zo deden wij het ook in het groot magazijn van het bedrijf waar ik werkte. Je hebt anders geen poot om op te staan als het mis gaat en de klant beweert niks te hebben ontvangen.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Paypal

27 februari 2011

Je mag aan een particulier zijn paspoort toch niet vragen?
 
Jelle du Chatenier
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 oktober 2010
Locatie: Delft (Z-H)

Re: Paypal

27 februari 2011

vragen mag volgens mij wel.
niet verplichten
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Paypal

27 februari 2011

Natuurlijk mag je vragen het paspoort in te zien of een ID kaart, je mag er ook een kopie van maken.

Je mag het niet innemen, aangezien het officieel eigendom is van de Staat der Nederlanden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Note
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 augustus 2012
Contacteer:

Re: Paypal

11 december 2012

Ook ik heb Paypal geimplementeerd in de webshop en ben geschrokken van de hoge kosten die dit met zich mee brengt. De kosten zijn mijns inziens exhorbitant.

Heb contact gehad met Paypal en ze de vraag gesteld wat voor toegevoegde waarde ze leveren voor het percentage dat zij pakken. De telefoniste kon me geen duidelijk antwoord geven hierop anders dan dat de kosten van hogere hand zo bepaald zijn.

Ik laat paypal voorlopig even staan omdat het logo vertrouwen opwekt voor de consument. Maar ik reken de consument wel 3% door indien hij gebruik wil maken van Paypal (of creditcard via Paypal)

Het is makkelijk verdienen voor Paypal. Ik ben blij dat we in Nederland iDEAL hebben gelukkig.

Sluit niet uit dat ik Paypal in de toekomst ga verbannen vanwege de torenhoge kosten.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Paypal

11 december 2012

Uiteraard zijn de kosten voor PayPal hoog, maar niet veel anders dan de provisie en kosten die je kwijt bent voor creditcardacceptatie via een PSP. Wij zijn in NL verwend met het betalen via iDeal, dat bijna niets kost in verhouding met CC en PayPal. Wie veel in het buitenland verkoopt kan m.i. niet om CC acceptatie en PayPal heen. Je kunt natuurlijk ook over de hele linie alle prijzen met +/- 3% verhogen en iDeal betalingen belonen met een korting van 3%. Is er iemand hier die het zo doet?
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Paypal

11 december 2012

Als je naar het buitenland wilt verkopen zul je iets als Paypal moeten accepteren. Paypal is een prima service en makkelijk voor de klant. Paypal is geen liefdadigheidsorganisatie voor webwinkels, dus die brengen kosten in rekening. Paypal kan extra omzet genereren. Je kan er voor kiezen om die extra omzet te pakken tegen 3% kosten of van die extra omzet af te zien. Even aannemende dat er voldoende marge op je product zit lijkt het mij dat je altijd voor die extra omzet gaat. 3% extra rekenen voor Paypalbetalingen is niet echt klantvriendelijk en komt een beetje zuinig over. Die indruk zou ik naar mijn klanten niet willen wekken.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Paypal

11 december 2012

Dat zou je kunnen doen, Bert, maar ik denk niet dat dat voordelig is voor je webwinkel. Je zal dan in eerste instantie duurder lijken dan concurrentie. Hoeft op zich geen bezwaar te zijn, maar mensen houden van goedkoper.

Aan de andere kant is (extra) korting bij een bepaalde betaalmethode wel een heel mooi marketing instrument. Veel mensen zullen toch al via iDeal gaan betalen en zullen het fantastisch vinden als ze daar korting door krijgen.
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Paypal

11 december 2012

Als je gemiddelde orderbedrag niet zo hoog is (zeg 10 euro), dan kun je overschakelen op het micropayment model. Dan betaal je 5 cent + 5% per transactie. Bij lage bedragen is dat in ieder geval een stuk aantrekkelijker (en vaak goedkoper dan iDeal).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Paypal

11 december 2012

@ Wouter: dat van die 3% was een gedachtenexperiment.