DESTEP analye over de macro invloeden op het e-tail segment

1
Hoi Allemaal,

Ik moet een macro analyse maken voor mijn afstudeeropdracht. Deze DESTEP analyse gaat over de macro invloeden op de E-tail segment en dan t name de invloeden deze hebben op de webwinkels.

DESTEP
D=Demografisch
E= economisch
S= Sociaal- Cultureel
T= tijdsgebonden
E =Ecologisch
P= Psychologisch

Zouden jullie mij willen helpen met het invullen van deze invloeden. Welke soorten invloeden horen bij welke onderwerp. Dan kan ik bekijken of ik mijn eigen destep goed heb ingevuld en daarnaast deze informatie als aanvullende informatie er aan toe te voegen.
Hieronder staat uitgelegd wat alles betekend. k hoop dat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt, :D
MVG

Johan

uitleg
Vanuit de wetenschap is een bedrijfskundig model ontwikkeld, dat de factoren aangeeft die van toepassing zijn in deze Macro-omgeving. Dit zogenoemde DESTEP raamwerk is het acroniem voor zes factoren:
1.Demografisch – deze factor richt zich op de bevolkingssamenstelling; meer inzicht in deze factor kan voor een organisatie van cruciaal belang zijn
2.Economisch – dit zijn alle factoren die met economische groei, inflatie, koopkracht en dergelijke te maken hebben
3.Sociaal-cultureel – dit zijn kenmerken op het gebied van cultuur en leefgewoonten
4.Technologisch – dit zijn alle ontwikkelingen en innovaties waar een organisatie op in moet spelen, om mee te gaan met de tijd
5.Ecologisch – het gaat om alle factoren op het gebied van de fysieke omgeving en het milieu
6.Politiek-juridisch – het gaat om alle politieke maatregelen op bestuurlijk, provinciaal en gemeentelijk niveau

Re: DESTEP analye over de macro invloeden op het e-tail segm

3
Je moet toch ook geleerd hebben dat het nooit 'ik moet' is..
Aan de andere kant klopt dat wel met het verhaal, want het lijkt er niet op alsof je van plan bent zelf veel moeite te doen.

Met alle respect, ik moet zelfs nog met mijn afstudeeropdracht beginnen :!: , maar ik vind de manier van communicatie en topics die hier aan gemaakt worden wel van een dermate laag niveau, dat dat nooit het niveau van afstuderen kan zijn.

Uitgaande dat je iets in de richting van (online) retail en business management doet, moet dit toch professioneler kunnen. Zelfs de enquête klopt van geen kant.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.