De titel meld de situatie al kort samen: Op datum X is een bestelling naar klant Z verzonden. Pakket wordt een dag later afgeleverd door PostNL, tracking code geeft dit ook netjes aan, dus alles lijkt in orde te zijn.
Wij monitoren al onze zendingen, we hebben via een zelf ontwikkeld paneel inzicht in alle pakketzendingen die we doen. Hierin zien we de status, waar in het PostNL proces dit pakket is, en of het afgeleverd is of niet.
Zo ook dit pakket: gewoon conform de aflevertijd van PostNL afgeleverd; volgende dag afgeleverd, niks aan de hand zou je zeggen. Aldus de tracking code.
Twee weken na de aflevering mailt de klant opeens dat het pakket niet is aangekomen.
Prima, kan gebeuren denk je, risico verkoper en normaal gesproken zouden we hier niet zo gek van opkijken, ware het niet dat de klant er twee weken over doet om te melden dat het pakket niet is afgeleverd.
Op de dag van verzending is er uiteraard een verzendbevestiging verzonden, met tracking code én duidelijke vermelding dat het pakket de volgende dag zou worden afgeleverd door PostNL. Niet te missen, net zoals de overige mails van de bestelling.
We kunnen ons dus bijna niet voorstellen dat de klant rustig twee weken wacht terwijl ze precies te horen hebben gekregen op welke dag het pakket afgeleverd ging worden.
Natuurlijk kunnen er situaties zijn waarin er iets fout gaat, maar dat zo laat melden & van PostNL te horen krijgen dat het pakket gewoon is afgeleverd doet ons toch denken dat het probleem niet bij PostNL ligt.
Iemand eerdere ervaringen met dergelijke situatie waarin de klant zich wel erg verdacht laat meld?