Re: Meerwaarde brievenbuspakketje?

31
Oplossing:

Geef bij het businesspoint de instructie om je brievenbuspakketje als gewoon pakketje te behandelen. Heb ik vrijdag gevraagd bij wijze van test. De meneer wilde het wel proberen. Nu hebben al mijn brievenbus pakketjes die ik vrijdag verzonden heb netjes een 'kloppende' track & trace.

Brievenbus pakjes mogen bij PostNL blijkbaar met de gewone postbezorger mee, maar ook met de pakketbezorger. Ik kwam hier op, omdat ik afgelopen week opeens een brievenbus pakje binnen kreeg, met de gewone pakketjes. Het is dan inderdaad waar, dat de tijd winst van nooit 2e afleverpogingen, lager gewicht, lager volume en niet aanbellen de prijs lager maakt.

Jammer, dat deze tip niet vanuit MyParcel zelf is gekomen, maar geloof mij, het werkt! 5 brievenbuspakketjes vrijdag verzonden, alle 5 op tijd aangekomen met kloppende track & trace.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Meerwaarde brievenbuspakketje?

33
Banaan schreef:Nu alleen hopen dat je geen naheffing krijgt vanwege onderfrankering :roll:
Nee, dat krijg je niet. In zo'n geval krijg je 'sorteerfout' als zij vinden dat het geen pakket, maar brievenbus zending is. Dat heb ik namelijk ook wel eens voor soortgelijke fouten gehad. Onderfrankering is, als je voor t/m 10KG betaald, maar 20KG verzend bijvoorbeeld. Dat is iets anders, dan dat een medewerker die handelt namens PostNL een brievenbus zending onterecht tussen de pakketten doet. Dat had die medewerker dan niet mogen doen. Daar kan je dus geen rekening voor krijgen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Meerwaarde brievenbuspakketje?

34
Oke, dan is het een mooie oplossing :)
Wij krijgen wel eens strafport omdat (port betaalde) brievenbuszendingen volgens de postbezorger niet door de brievenbus passen, en ze dan bij de paketten gooit. Een dag later komt de pakketbezorger en gooit het pakje doodleuk door de brievenbus, en wij krijgen de rekening... vandaar de "angst" voor een naheffing...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meerwaarde brievenbuspakketje?

35
Banaan schreef:Oke, dan is het een mooie oplossing :)
Wij krijgen wel eens strafport omdat (port betaalde) brievenbuszendingen volgens de postbezorger niet door de brievenbus passen, en ze dan bij de paketten gooit. Een dag later komt de pakketbezorger en gooit het pakje doodleuk door de brievenbus, en wij krijgen de rekening... vandaar de "angst" voor een naheffing...
Dat is inderdaad wat anders. Dan zeggen ze namelijk eigenlijk, dat je betaald hebt voor een kleiner pakket, dan je verzend. Dus precies wat ik bedoel. Dus dan is het inderdaad wel strafport. Heb ik wel eens met pakket wat pallet zou moeten zijn volgens hun. Dat zijn pas dure grapjes.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Meerwaarde brievenbuspakketje?

36
NOP Webdesign schreef:Dat is inderdaad wat anders. Dan zeggen ze namelijk eigenlijk, dat je betaald hebt voor een kleiner pakket, dan je verzend.
Ze zeggen dat je betaald hebt voor brievenbus, en een pakket verzendt. Dus eigenlijk hetzelfde als een brievenbuspakje bij de paketten stoppen.
Denk sowieso dat als je truc vaker gebruikt wordt, ze er iets aan gaan doen. Verwacht dat het kostentechnisch voor PostNL anders niet lukt. Pakketten moeten ze immers per stuk afrekenen met de bezorger.