Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ThomasTR
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2015

Webshop beginnen, wel of niet?

18 mei 2015

Hallo allemaal!

Ik heb op Facebook en Instagram een pagina, in een bepaalde niche. In wat ik doe, ben ik heel goed. Dat blijkt uit het aantal volger en likes. Facebook(16.000 likes) en Instagram(22.000 volgers). Ik ben dit ongeveer een half jaar geleden gestart. Ik weet dat dit geen hele hoge aantallen zijn, maar ik weet wel dat dit hele waardevolle volgers zijn. Mijn bereik en aantal likes zijn heel hoog.

Nu kwam ik op het idee om er een webshop aan te koppelen. Het originele idee van de pagina's zijn dat ik foto's upload van mooie voertuigen van bepaalde merken. Maar ik denk dat het goed aansluit op de doelgroep.

Maar nu was mijn vraag; denken jullie dat dit enige kans van slagen heeft? Ik ben helemaal nieuw in de webshopwereld(op gebied van verkopen;)). Ook ben ik student, dus ik moet goed nadenken wat ik met m'n geld doe.

En kan ik zomaar T-shirts laten bedrukken met een merk-logo, om te verkopen?

Al m'n volgers komen uit heel Europa, en m'n idee was om merchandising te verkopen(denk aan; T-shirts/truien/polo's/broeken/petten/mokken/kalenders/stickers)

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met verkopen via social media, en of er wat uit te halen valt.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Webshop beginnen, wel of niet?

19 mei 2015

Nee, natuurlijk mag je niet zomaar merklogo's op T-shirts printen en ze dan verkopen.

Dat is illegaal: op alle bekende en geregistreerde merken rust copyright. En als je het wel doet, kan het je veel geld kosten.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Webshop beginnen, wel of niet?

28 mei 2015

haha dat zou wel mooi zijn he;).

Je kunt wel je eigen label ontwikkelen; of in zee gaan met (veelal kleinere) labels. Er zijn vast wel wat opkomende labels die interesse hebben in affiliate verkopen.
 
rednas
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 oktober 2013

Re: Webshop beginnen, wel of niet?

29 mei 2015

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. je hebt een facebook pagina waar je foto's van mooie voertuigen upload?
Op die manier heb je binnen een half jaar 16.000 volgers (wat overigens wél erg veel is, in tegenstelling tot wat jij vindt ;)) gekregen en nu verwacht je dat die mensen shirts willen kopen bij je?

Ik zie de link absoluut niet en vraag me sterk af waarom je een webshop wilt?

Verdien je nu geld met je facebook pagina? (zo ja, hoe??)

Is de gedachte nu alleen "ik heb een groot bereik en ga die mensen willekeurig spullen aansmeren"?

Misschien moet je even wat uurtjes op dit forum besteden om te zien wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een _goede_ webshop :)
je gaat nu wel erg kort door de bocht.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Webshop beginnen, wel of niet?

29 mei 2015

In tegenstelling tot rednas denk ik dat je gedachtengang niet slecht is. Je hebt bereik en dat wil je omzetten naar verkopen. Er zijn webwinkels die met minder voorbereiding beginnen.

Ik zou echter zeggen, waarom niet eerst testen met affiliate? Test eerst door wat producten van partners te verkopen. Dan weet je wat wel of niet werkt. Werkt een bepaald product goed, dan kun je altijd besluiten dat zelf te gaan verkopen.

Je kunt ook al een proefberekening maken. Wat is je gemiddelde bereik van een post? Ga dan bijvoorbeeld uit van een conversie van 0,1% en bereken zo hoeveel verkopen je met een post gaat halen. Voorbeeld: 1000 mensen bereikt x 0,1% = 1 verkoop.

Ga echter niet teveel spammen, hoe minder mensen je posts bekijken, hoe minder ze andere posts ook zullen zien. Blijf dus je kwaliteit behouden + de reden waarom de mensen jouw pagina allereerst al volgen.

Ik ga er overigens vanuit dat het geen aangekochte likes zijn? In dat geval zijn ze namelijk niet veel waard ;) .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht