Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Dymo 4xl instellingen voor myparcel

16 juni 2015

Nu er 50% cashback op dymo zit heb ik toch eindelijk een Dymo 4XL labelwriter gekocht.
Ik loop nu alleen al een tijd te kloten om de juiste instellingen te vinden om mijn labels van myparcel te printen. Ik heb nu uiteindelijk gevonden papierformaat: 1744907 4 in x 6 in
Deze ziet er redelijk goed uit, maar is dit ook de juiste instelling of is er nog een betere?

Volgende vraag:
Nou zijn de labels van myparcels en mijn facturen allebij in pdf formaat. Is er een mogelijk dat mijn computer herkend welke pdf ik open en dan ook welke printer hij moet gebruiken.
Nu zou ik zelf constant moeten switchen tussen de dymo en mijn gewone a4 printer. Dat gaat geheid fout in de toekomst ;-)
Ik heb wel een programma gevonden die je printer veranderd aan de hand van welk programma je open hebt staan, maar dat werkt bij mij niet omdat ze beide in pdf zitten.
Misschien dat er iets bestaat dat dit kan veranderen aan de hand van de naam van het pdf bestand wat je opent?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

16 juni 2015

De onze staat ook op 1744907, volgens mij gaat dat prima.

De tweede vraag kan ik je niet mee helpen. We printen de labels vanaf de PC bij de inpaktafel, de labels die we vanaf kantoor printen komen uit de Dymo software, of we selecteren even de juiste printer. Dat is zo weinig dat ik er nooit naar gekeken heb eigenlijk.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

17 juni 2015

Oké Henk, bedankt voor het checken!
Jammer dat dat niet automatisch herkend word of aangegeven is in gebruiksaanwijzing. Had mij heel wat werk gescheeld ;)

Die 2de vraag zal wel lastig gaan worden. Ik kan in ieder geval niks vinden wat automatisch de default printer kan aanpassen binnen hetzelfde soort programma.
Mocht iemand een suggestie hebben dan hoor ik het graag!
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

17 juni 2015

Je hoeft maar 1x per dag in 1x die PDF met labels te printen dus dan hoef je alleen dan maar even de juiste printer te kiezen. Ik zou daar geen moeilijke toeren voor uithalen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

17 juni 2015

Wij labelen direct na het inpakken, dat voorkomt fouten ;)
 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

17 juni 2015

Verzendlabels gelijk uitprinten als je de bestelling aan het verwerken bent en de bestelling helemaal in 1 keer afronden voorkomt inderdaad veel fouten. En is in de meeste gevallen nog het snelste ook.

Hoe maak je je MyParcel labels? Maak je die in je webwinkelsoftware aan, of typ je de adressen over in de interface van MyParcel?

Wij hebben in Picqer een koppeling met MyParcel, en daarbij zorgen wij dat het verzendlabel automatisch als printopdracht naar je labelprinter wordt gestuurd. Je hoeft de PDF dan dus niet te openen. Hij wordt direct door de server naar de printer gestuurd. Zoiets is niet mogelijk als je de verzendlabels met de hand in MyParcel maakt, maar zou je met maatwerk wel kunnen toevoegen aan je webwinkelsoftware als je ze vanaf daar maakt. Afhankelijk van de hoeveelheid bestellingen die je per dag hebt kan zo'n aanpassing het waard zijn of niet.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

17 juni 2015

Ik print ook altijd de labels direct uit nadat ik de bestelling heb ingepakt. Anders gaat het geheid door elkaar lopen :-)

Mijn shop is gemaakt in Drupal commerce en daar heeft myparcel nog geen plug-ins voor. Dus ik doe nog alles handmatig. Mijn bestelling hoeveelheid is ook niet zodanig groot dat ik hiervoor speciaal iets moet gaan bouwen of coden. Maar ik had gehoopt dat iemand misschien hetzelfde probleem ooit had en daar een handig progje voor had gevonden.
Dan zit er niks anders op dan gewoon steeds de printer te wisselen :(
 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

18 juni 2015

Als je ze toch handmatig invoert, zou je het ook in een andere browser kunnen doen. Als je nu bijvoorbeeld Chrome voor je admin gebruikt, installeer je Firefox voor MyParcel. Dan kan je (op Windows) wel instellen welke printer standaard is voor welke browser volgens mij.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

18 juni 2015

Goede tip! Chrome en Firefox onthouden inderdaad de laatst gekozen printer.

Meer in het algemeen kun je om dit soort problemen te voorkomen beter een monochrome printer met twee papierladen gebruiken. Die van de betere merken kunnen automatisch de papierlade selecteren op basis van het papierformaat.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

18 juni 2015

Meer in het algemeen kun je om dit soort problemen te voorkomen beter een monochrome printer met twee papierladen gebruiken. Die van de betere merken kunnen automatisch de papierlade selecteren op basis van het papierformaat.
Dan heb je wel een printer nodig die goed kan omgaan met grote etiketten. Doordat pakketetiketten redelijk groot zijn ontstaat er snel een knik in het A4 vel, zodra het uit de printer komt. Mijn printer loopt daardoor bij het 3e A4 vel al vast als ik niet telkens de A4 vellen weghaal tijdens het printen.

Heb jij een printer die wel zelfstandig een groot aantal A4 vellen met 4 etiketten kan printen? Indien ja, welk merk + type?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dymo 4xl instellingen voor myparcel

18 juni 2015

Heb jij een printer die wel zelfstandig een groot aantal A4 vellen met 4 etiketten kan printen? Indien ja, welk merk + type?
Dat is een HP Color LaserJet en daarvoor hadden we verschillende andere HP LaserJets en een Canon (met 500.000 prints op de teller deed die het nog steeds). Twee dingen zijn belangrijk:

• Een redelijk ruime bocht in de papierbaan, anders trekken de geprinte etiketvellen krom. Een bakbeest van een printer gaat daar soepeler mee om dan een klein ding dat zo fraai op je bureau staat. Nog beter (ook gehad) is een papierbaan zonder bocht, dus een printer waar het papier aan de voorkant ingaat en aan de achterkant uitkomt. Is wel je halve werktafel vol, maar in een magazijn is dat geen punt.

• De etiketvellen zijn kritiek. Daarmee moet je echt experimenteren. Vooral nooit inkjet-etiketten in een laserprinter stoppen. Voor ons werkt het huismerk van Staples v/h Office Centre goed, maar dat huismerk heeft één nadeel: ze kopen kennelijk nog wel eens bij een andere fabriek in, dus soms zit er in dezelfde verpakking ineens een product met net andere eigenschappen. Net de Aldi.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht