Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Quantee
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 juli 2015

Nederlandse domeinnaam(?)

24 juli 2015

Hallo allemaal,

Was benieuwd of het belangrijk is om voor een geheel Nederlands naam te gaan als je je producten alleen in Nederland gaat verkopen? Of denken jullie dat het niet heel veel uitmaakt en dat je ook gewoon voor het Engels kan gaan?

Mobiel of mobile bijvoorbeeld (als je artikelen uit smartphones (mobiele telefoons) bestaat. Ben nog erg aan aan het twijfelen over welke naam ik zou nemen.

Dank!
 
goedkopepartijen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 juli 2015
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

26 juli 2015

Als je je alleen op Nederlandse consumenten gaat richten dan zou ik het lekker simpel Nederlands houden, sommige mensen raken in de war als ze op een site komen in het Engels.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

27 juli 2015

Als naam maakt het niet zo heel veel uit. Bedrijven als T-mobile of Vodafone redden het prima hier ook al klinkt de naam niet heel Nederlands. Als tekst of layout is het belangrijk om je sterk te focussen op je doelgroep.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

27 juli 2015

Als naam maakt het niet zo heel veel uit.
Niet helemaal waar natuurlijk. Één en ander is wel afhankelijk van je doelgroep, een Nederlandse naam blijft vaak makkelijker hangen en is ook beter te begrijpen voor zoekende mensen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

27 juli 2015

Één en ander is wel afhankelijk van je doelgroep, een Nederlandse naam blijft vaak makkelijker hangen en is ook beter te begrijpen voor zoekende mensen.
Das waar. Maar in de telefonie zal een Engelse naam nog wel gaan. Er is al zoveel jargon met iPhone, smartphone, Android of Apple...
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

27 juli 2015

Als je niet uit wilt sluiten om na enkele succesvolle jaren de grens over te gaan, is een internationale naam beter.
 
Troger
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

05 augustus 2015

Naar mijn mening maakt het niet zoveel uit, zeker niet in de categorie waarin jij zit. Ga lekker voor een Engelse domeinnaam :wink:
Troger.nl: het nieuwe online shoppen!
http://www.troger.nl/
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

06 augustus 2015

Vergeet vooral niet dat er veel mensen in Nederland ook in het Engels zoeken, afhankelijk van je sector kan dat doorslaggevend zijn.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

06 augustus 2015

Naar mijn mening maakt het niet zoveel uit, zeker niet in de categorie waarin jij zit. Ga lekker voor een Engelse domeinnaam :wink:

Allicht een beetje offtopic, maar als we het toch over namen hebben. 'Troger'? Ik moest meteen denken aan:

http://www.homestarrunner.com/trogdor.html

:lol:
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

07 augustus 2015

Allicht een beetje offtopic, maar als we het toch over namen hebben.
Beauty is in the eye of the beholder...
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

07 augustus 2015

Allicht een beetje offtopic, maar als we het toch over namen hebben.
Beauty is in the eye of the beholder...
Haha, NOP was als afkorting voor NOP. Dat is inmiddels al jaar of 2 niet meer mijn bedrijfsnaam overigens. Na die link van jou gezien te hebben, ben ik daar dan wel weer blij mee...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

07 augustus 2015

Ik denk elke keer aan NoordOostPolder bij jou :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

07 augustus 2015

Ik denk elke keer aan NoordOostPolder bij jou :D
BINGO!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

10 augustus 2015

Ligt vooral een beetje aan je doelgroep. Ook al zegt Google dat het niet uitmaakt een Exact Match Domain (naam waar belangrijke keywords in je domeinnaam zitten) werken nog altijd. Als je echt serieus bent en je hebt een bedrijfsnaam waar je niet direct begrensd word, dan is dat ook fijn. Mijn moeder heeft een winkel in woonaccessoires, klanten van haar zijn voornamelijk vrouwen van 35 tot 55 jaar. Mijn webshop is meer gericht op mannen en vooral technische mannen. In mijn beleving is een Engelse naam voor mijn webshop veel meer geaccepteerd dan bij mijn moeder.

Leuke kanttekening: Wij hebben met de webshop, vestigingen in de VS, UK, Duitsland en Frankrijk. Alleen in Frankrijk hebben wij een andere naam, onderzoek wees uit dat men daar redelijk anti zijn op alles wat Engels is. In Nederland zijn wij redelijk internationaal onderlegd volgens mij.
 
Tom_Ridder
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 september 2015
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

25 september 2015

Je richt je nu nog op Nederlandse consumenten. Mocht je in de toekomst toch de stap naar het buitenland willen maken, dan is dat makkelijker als je al een internationale naam hebt. Check bij het bedenken van een naam ook of de .nl en de .com versie beschikbaar is.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nederlandse domeinnaam(?)

26 september 2015

Het is inderdaad afhankelijk van je doelgroep.

Onderschat overigens niet hoeveel mensen hechten aan een Nederlandse naam. Vertrouwen wekken onder bezoekers is erg belangrijk; in veel gevallen wordt een Nederlandse naam eerder vertrouwt. Nogmaals, dit hangt wel van je doelgroep af.