Aansprakelijkheid voor ontvangen lege doos?

1
Goedendag,

Ik heb een vraag; via mijn webshop heb ik een product verkocht. Echter is de doos leeg bij de klant bezorgd. Ik kan aantonen dat de doos met inhoud is verstuurd (het gewicht bij verzenden was een stuk zwaarder als na ontvangst)

PostNL wil enkel de inkoopsprijs van het product vergoeden, de klant wil het gehele betaalde bedrag terugontvangen. Wat zijn mijn rechten in deze als verkopende partij?

Elke klant kan wel zeggen dat de doos leeg is, zolang ik kan bewijzen dat deze met inhoud is verstuurd lijkt het mij dat ze me niets kunnen maken. Iemand die hier ervaring/verstand van heeft?

Dank!

Re: Aansprakelijkheid voor ontvangen lege doos?

2
Als je de inkoopprijs krijgt dan is er toch niets aan de hand? Jij bent schadeloos gesteld en kan de klant een nieuw product leveren of de betaling terugstorten.
In dat laatste geval is het zonde van de moeite maar heeft het je niets gekost, alleen wat omzet gescheeld.

Waarom val je de klant af? PostNL geeft toe dat ze een lege doos hebben afgegeven, anders vergoeden ze niet. En al heeft de klant je wel belazerd, je bent schadeloos gesteld door PostNL zoals gezegd.

Rechten heb je overigens amper (afhankelijk van hoe je het pakket verzekerd hebt), wel de plicht om te leveren, wat nu niet gelukt is. Aan jou om de situatie op te lossen, dat hoort erbij als je een webshop runt.
MT
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aansprakelijkheid voor ontvangen lege doos?

6
Nou draai nu een de rollen om. Jij best iets in een webshop en je krijgt een lege doos geleverd. Je meld dit aan de shop en die zegt daggg bekijk het maar ik krijg alleen de inkoopwaarde. Dat is als klant geen prettige ervaring met de shop.

Jou klant heeft niets met PostNL te maken. Jij ben zelf de opdracht gever en beslist hoe een zending wordt verpakt. Als het zo waardevol is had je er ook nog een verzegeling op kunnen plakken of per koerier. Maar aan al deze opties zitten extra kosten verbonden.
Maar ik denk dat je er zelf wel van bewust bent dat je niet in je recht staat maar hier op het forum bevestiging zoekt in de hoop dat je toch wel in je recht staat. :wink:

Ik zou netje vragen of de klant alsnog het product wilt hebben en anders het bedrag terug storten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl