Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Zoals vandaag gepubliceerd op nu.nl
Ruim de helft van alle Nederlandse webwinkels houdt zich niet aan de wettelijke regels die gelden voor het retour sturen van een aankoop.

Dat concludeert de Consumentenbond dinsdag op basis van onderzoek bij ruim tweehonderd webwinkels. Ruim de helft van deze webwinkels heeft een keurmerk.

De bond plaatste per webwinkel drie verschillende bestellingen en stuurde de producten binnen de wettelijke bedenktijd van veertien dagen terug. Webwinkels betaalden regelmatig het aankoopbedrag te laat terug of maakten een verkeerd bedrag over.
Te laat

Bij maar liefst 57 procent van de onderzochte webwinkels werd het aankoopbedrag van minstens één van de bestellingen te laat teruggestort na de retourzending of ging op een andere manier de mist in. In totaal veertien winkels lapten bij alle bestellingen de regels aan de laars.

Wettelijk gezien hebben consumenten veertien dagen bedenktijd en moet het aankoopbedrag, als de gehele zending retour wordt gestuurd, binnen veertien dagen na de retourzending teruggestort zijn.

Grote webwinkels als H&M, Bol.com en Bijenkorf houden zich volgens het onderzoek wel aan de regels.
Retour zenden

Volgens de bond ontmoedigen sommige webwinkels retourzendingen in zijn geheel door omslachtige procedures te handhaven. Bovendien worden in 42 procent van de gevallen de originele bezorgkosten niet terugbetaald terwijl dat wettelijk wel moet als de volledige zending wordt geretouneerd.

Opmerkelijk is dat de webwinkels slechter scoren dan in het onderzoek van vorig jaar. Toezichthouder ACM is onlangs begonnen met een campagne om informatie rond retourzendingen op websites te verbeteren.
Keurmerken

Webwinkels die aangesloten zijn bij Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk blijken zich niet beter aan de regels te houden en betaalden net zo vaak te laat terug als webwinkels zonder keurmerk. De Consumentenbond waarschuwt ervoor dat keurmerklogo's soms ten onrechte worden gebruikt: "Kijk op de ledenlijst van de keurmerkinstanties of de webwinkel ook echt is aangesloten."

Er zijn in Nederland 45.000 webwinkels waarvan 2.200 zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en 4.200 bij Webshop Keurmerk.

bron: http://www.nu.nl/internet/4112404/webwi ... ingen.html
Hieronder de lijst met de 200 webwinkels:
http://www.nu.nl/files/Lijst%20webwinke ... 8-2015.pdf

Staat er iemand op de lijst? en wat vinden jullie ervan dat deze openbaar gepubliceerd wordt?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Openbaar maken heb ik geen probleem mee.
Vind het hinderlijker dat webshops aangesloten bij een keurmerk het fout doen en het keurmerk gewoon mogen blijven gebruiken.
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Ik schrik er inderdaad best wel wel van dat een groot aantal relatief grote webshops te wetgeving niet kent. Veel webshops geven ook echt drogredenen of onzin smoesjes.

Het openbaar maken vind ik terecht, mocht er een webshop goed uit de bus komen kan je ook prima adverteren met dit onderzoek. Dus ook als je je zaken niet op orde hebt, vind ik zo'n lijst terecht.
 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Mooi openbaar ermee. Het gebeurd ook met de sushi restaurants.
Ik zie trouwens nog een shop die die regel van 7 dagen nog niet heeft aangepast, heel triest.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Ik sta er niet op! Geen probleem met het openbaar maken van dit soort overtreders.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Openbaar maken heb ik geen probleem mee.
Vind het hinderlijker dat webshops aangesloten bij een keurmerk het fout doen en het keurmerk gewoon mogen blijven gebruiken.
Daar sla je de spijker op z'n kop!

wij zijn zelf lid van bij webshop keurmerk en daarom een kort rekensommetje gemaakt:
Van de 200 webwinkels uit het onderzoek, zijn er 49 webshops aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. Van deze 49 webshops waren er 15 webshops (31%) te laat met het terugbetalen van tenminste 1 bestelling en werden de verzendkosten door 22 webshops (45%) niet volledig terugbetaald. Uiteindelijk zijn er maar 18 v/d 49 webshops die de verzendkosten volledig en binnen de gestelde termijn hebben teruggestort, 63% voldoet dus niet aan de voorwaarden!

Diverse webshops hebben hun voorwaarden of retourbeleid aangepast (ná contact met de consumentenbond of webshop keurmerk) maar enkele webshops hebben totaal niet gereageerd! Vooral dat laatste vind ik hinderlijk en ben benieuwd hoe webshop keurmerk hier mee om gaat!
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Volgens mij zijn ze overtuigd van zichzelf :-) Hun keurmerk is goed.

Uit het onderzoek ik gebleken dat de kans dat het bedrag niet op tijd wordt terugbetaal aanzienlijk lager is bij webshops met een keurmerk, checkt u daarom altijd eerst of een webshop bij ons is aangesloten via http://www.keurmerk.info/Leden-en-Partners/Overzicht?s=

Waarom zijn er slechts 2 keurmerken bij het onderzoek betrokken? Ik zet daar mijn vraagtekens bij.

Op de site van Consuwijzer wordt ook gesuggereerd dat er maar 2 keurmerken zijn:

Ik heb een klacht over een webwinkel

Hebt u een klacht over een bedrijf? En is het bedrijf aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk? Of de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie? Of bij De Geschillencommissie geregistreerd? Dan kunt u naar de Geschillencommissie. De Geschillencommissie bereikt u via de website van De Geschillencommissie, of via telefoonnummer 070 - 3105310. U kunt alleen naar De Geschillencommissie gaan als u eerst aan de verkoper een brief hebt geschreven met uw klacht.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Ik vind eerlijk gezegd dat er toch wat terughoudend met openbaar maken moet worden omgegaan. Het voorbeeld met de Sushi restaurants werd hier ook aangehaald. Maar bedenk: Er vind een 'inspectie' plaats, je wordt erop gewezen dat je iets niet goed doet, je past je beleid aan, en toch sta je tot in lengte van dagen op een zwarte lijst. Of in elk geval tot de volgende inspectie.

Ik zou het dan beter vinden als degenen die het fout doen daar eerst op gewezen worden, je na een tijd de inspectie herhaalt, en pas als het daarna nog steeds fout zit, publiceert.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Ik vind eerlijk gezegd dat er toch wat terughoudend met openbaar maken moet worden omgegaan. Het voorbeeld met de Sushi restaurants werd hier ook aangehaald. Maar bedenk: Er vind een 'inspectie' plaats, je wordt erop gewezen dat je iets niet goed doet, je past je beleid aan, en toch sta je tot in lengte van dagen op een zwarte lijst. Of in elk geval tot de volgende inspectie.

Ik zou het dan beter vinden als degenen die het fout doen daar eerst op gewezen worden, je na een tijd de inspectie herhaalt, en pas als het daarna nog steeds fout zit, publiceert.
Daar heb je ook wel gelijk aan, maar het geeft weer een negatief imago mee van het online shoppen, als je vandaag de dag iets wil starten moet je goed beslagen ten ijs komen, dat geldt voor het onderscheiden met je assortiment en bedrijf maar ook als webshop eigenaar kun je er niet meer omheen dat je de regelgeving goed moet hebben lijkt mij. Als er nog steeds bedrijven zijn die 7 dagen herroeping hebben, dan doe je dat of bewust of je bent te weinig online en denk ik niet dat je ver gaat komen lijkt mij.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

25 augustus 2015

Ik vind eerlijk gezegd dat er toch wat terughoudend met openbaar maken moet worden omgegaan. Het voorbeeld met de Sushi restaurants werd hier ook aangehaald. Maar bedenk: Er vind een 'inspectie' plaats, je wordt erop gewezen dat je iets niet goed doet, je past je beleid aan, en toch sta je tot in lengte van dagen op een zwarte lijst. Of in elk geval tot de volgende inspectie.

Ik zou het dan beter vinden als degenen die het fout doen daar eerst op gewezen worden, je na een tijd de inspectie herhaalt, en pas als het daarna nog steeds fout zit, publiceert.
Ben ik niet met je eens. Een webshop is geen kindertuin, het is het gewoon zakelijk verkeer waar je te maken hebt met enkele honderden/duizenden klanten. Je dient je daarbij gewoon aan de wetgeving te houden en dat verwacht jij ook van klanten, leveranciers en derden. In die lijst van 200 webwinkels staan ook kleine webshops die wél hun zaakjes op orde hebben. Zij kunnen nu mooi een banner maken en daar flink mee te koop lopen, blijkbaar terecht als je ziet hoevaak het maar goed is gegaan.

Ik ken natuurlijk lang niet elke webshop, maar ik ga er wel vanuit dat men geen webshop controleert die net pas < 1 jaar actief is. Ook dan vind ik het enorm onprofessioneel als je je zaken niet op orde hebt, maar dan valt een publicatie wellicht nog te heroverwegen. Daarna vind ik dat de Consumentenbond er is voor de consumenten, dus de bedrijven die in eerste instantie zich niet aan de wet houden, hebben dit tot nu toe nog nooit gedaan. De consumenten zijn dus al tijden benadeeld en door men een waarschuwing te geven, leert men het nooit.

Zoals we nu al constateren, zelfs na deze publicatie van de Consumentenbond lijkt sommige webwinkeliers niet wakker te schudden. Dan mag je wat mij betreft écht met boetes gaan strooien mocht dit over een half jaar nog steeds/weer niet goed zijn.

Hoe kleinschalig je webshop opzet ook is, je bent een professionele partij waarmee je je aan de wetten in ons land dient te houden en geen zelf verzonnen uitzonderingen mag gaan verzinnen.
 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

26 augustus 2015

+1

Oh die ene webshop houdt zich niet aan de regels.... ach die is net begonnen, geeft niet.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

26 augustus 2015

Wij houden ons ook prima aan de regels. Ik heb het al eens eerder opgemerkt hier, maar ik lees hier dus ook in dat je je moet afvragen wat de precieze toegevoegde waarde van die keurmerken zijn.
 
cristallo
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 september 2009

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

26 augustus 2015

Ik heb er op zich geen problemen mee als een dergelijke lijst wordt gepubliceerd (al is het maar om iedereen op scherp te zetten om gewoon volgens de regels te werken, die zijn er niet voor niks).

Maar aan de andere kant: wanbetalers/oplichters mogen volgens mij niet persoonlijk openbaar gemaakt worden, maar deze lijst van overtredende webshops wel? Dan zeg ik ook: hup met die wanbetalers op een te raadplegen lijst.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

26 augustus 2015

Allemaal kledingzaken zo te zien.
Ben benieuwd of het in andere branches ook zo is.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Ik sta er ook niet bij. Maar ik weet dat mijn zaakjes zeker op orde zijn.

Wat ik wel een wat raar onderbuik gevoel bij heb, is dat de Consumentenbond dus ongegeneerd dergelijke onderzoeken kan uitvoeren én daarnaast dus de ondernemers samen op kosten jagen. Maar daar heeft niemand het over, maar is wel een effect van deze regelmatige steekproef.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Ik sta er ook niet bij. Maar ik weet dat mijn zaakjes zeker op orde zijn.

Wat ik wel een wat raar onderbuik gevoel bij heb, is dat de Consumentenbond dus ongegeneerd dergelijke onderzoeken kan uitvoeren én daarnaast dus de ondernemers samen op kosten jagen. Maar daar heeft niemand het over, maar is wel een effect van deze regelmatige steekproef.
Ja dat gevoel kreeg ik ook direct. Is het niet strafbaar voor consumenten om bewust dingen te bestellen om vervolgens te retourneren?
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Ik weet niet of het strafbaar is, maar als ik een simpel sommetje maak, 3 keer een order geplaatst, á verzendkosten van laten we zeggen 5 euro per verzending, 15 euro per ondernemer, keer 200 ondernemers is alleen al aan verzendkosten dus 3000 euro. Maar daarnaast heeft die ondernemer ook nog kosten van het verpakken, de tijd die ervoor in aanmerking komt en wellicht ook nog de verzendkosten voor de retourzending (wanneer de ondernemer dat aanbied), wat dus gauw per proef in de duizenden euro's gaat lopen. En dat word allemaal maar geaccepteerd lijkt het wel.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Openbaar maken heb ik geen probleem mee.
Vind het hinderlijker dat webshops aangesloten bij een keurmerk het fout doen en het keurmerk gewoon mogen blijven gebruiken.
Daar sla je de spijker op z'n kop!

wij zijn zelf lid van bij webshop keurmerk en daarom een kort rekensommetje gemaakt:
Van de 200 webwinkels uit het onderzoek, zijn er 49 webshops aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. Van deze 49 webshops waren er 15 webshops (31%) te laat met het terugbetalen van tenminste 1 bestelling en werden de verzendkosten door 22 webshops (45%) niet volledig terugbetaald. Uiteindelijk zijn er maar 18 v/d 49 webshops die de verzendkosten volledig en binnen de gestelde termijn hebben teruggestort, 63% voldoet dus niet aan de voorwaarden!

Diverse webshops hebben hun voorwaarden of retourbeleid aangepast (ná contact met de consumentenbond of webshop keurmerk) maar enkele webshops hebben totaal niet gereageerd! Vooral dat laatste vind ik hinderlijk en ben benieuwd hoe webshop keurmerk hier mee om gaat!
Helaas werd WebwinkelKeur niet genoemd in het onderzoek. Alleen het Webshop Keurmerk en Thuiswinkel hebben namelijk nauwe banden met de consumentenbond en worden daardoor in dergelijke onderzoeken benoemd.

Wel moet ik het een beetje opnemen voor de concurrenten. Het is natuurlijk zo dat het heel kwalijk is dat webwinkels de regels niet volgen. Het onderzoek gaat echter om de praktijk (wat goed is!), nu is de controle van deze keurmerken vooral op papier. Kortom, vermelden de webwinkels de voorwaarden juist op de website. Dat ze vervolgens niet voldoen, is natuurlijk heel kwalijk, maar niet altijd te controleren door keurmerken (daarvoor hebben wij klantbeoordelingen).

Ik merk echter ook dat sommige webwinkels de voorwaarden verkeerd vermelden. Dat is natuurlijk kwalijker, want dat is direct controleerbaar.

Verder zouden klanten die misstanden tegen komen in de praktijk dit natuurlijk moeten melden bij het betreffende keurmerk, zo kunnen ze actie ondernemen. Zelf doen we dit bijvoorbeeld door om klantbeoordelingen te vragen en zien we sneller dat er wat mis gaat.

Aanvullend op het onderzoek vind ik het niet terug betalen van verzendkosten kwalijker dan het iets later terugbetalen. De wetgever heeft het namelijk wel erg moeilijk gemaakt voor de webwinkels. Je moet namelijk 14 dagen na aanmelding van retour het geld terug betalen (niet 14 dagen nadat je het product retour ontvangt). Het kan dus voorkomen dat je op dezelfde dag een product retour ontvangt en ook al die dag moet terugbetalen. Dat is logistiek erg moeilijk, maar 1 dag te laat is natuurlijk wat anders dan 3 maanden te laat.

Desondanks dat alles, goed dat de consumentenbond dit onderzoek doet. Het laat toch zien dat veel webwinkels de regels niet kennen of zich er niet aan houden. En of je het nu eens bent met de regels of niet, in principe moeten we ons er allemaal aan houden, alleen dan is er gelijk concurrentie. De kosten die jaarlijks gemaakt worden komen neer op zon 20 euro per webwinkel, dat vind ik het resultaat wel waard. Als je het goed doet heb je namelijk reclame die meer waard is dan 20 euro. Maak je fouten, dan moet je bij jezelf nadenken of die 20 euro schade het grootste probleem is.

Vooral dat ook de grote partijen massaal de wet overtreden is erg opvallend.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Ook eens de lijst bekeken en gehouden naast ons ledenbestand, toch best een beetje trots. Helaas kon ik slechts 1 http://www.webwinkelkeur.nl lid vinden dat nog actief lid is. Maar deze heeft geen fouten gemaakt (http://www.bigmensfashion.nl).

Verder nog een voormalig lid dat ook met een perfecte score uit de test komt.


Nog mooier is om te zien dat er circa 4 webwinkels zijn die we afgekeurd hebben en welke ook bij de consumentenbond door de mand vallen. Deze webwinkels wisten na onze keuring dus al dat ze niet aan de wettelijke regels voldoen en hebben er zelf voor gekozen die niet te volgen.

Nu heb ik enkel de webwinkels gecontroleerd die zonder keurmerk vermeld staan en ik kan natuurlijk ergens een fout gemaakt hebben. Maar leuk om te zien dat we toch zo goed uit de test komen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Nog mooier is om te zien dat er circa 4 webwinkels zijn die we afgekeurd hebben en welke ook bij de consumentenbond door de mand vallen. Deze webwinkels wisten na onze keuring dus al dat ze niet aan de wettelijke regels voldoen en hebben er zelf voor gekozen die niet te volgen.
Hmm, dat geeft toch stof tot nadenken…
Nádat deze webwinkels door jullie keurmerk zijn afgekeurd (waarvoor alle complimenten!), zijn ze dus willens en wetens doorgegaan met hun laakbare praktijken. Ze wisten toen dat ze wet- en regelgeving overtreden, maar gingen daarmee door. Kak.

Dat bewijst dat jullie keurmerk werkt (goed zo!), maar ook dat sommigen daar compleet schijt aan hebben en maar wat uitproberen om te toetsen hoe rekbaar de wetten en andere grenzen zijn.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

27 augustus 2015

Dat Webwinkelkeur niet de makkelijkste is hebben wij ook ondervonden ;)

Maar heel goed; daarmee zit en blijft de kracht van dat keurmerk in stand. De consument moet op een gegeven moment bewust zijn dat iemand die aangesloten is betrouwbaar handelt.

Al eerder benoemd; als branche heb je wel last van die freeweelers. Het totale imago doet het wel schade aan. Zodoende hecht ik ook veel waarde aan winkelreviews; verprutst de webwinkelier het dan grijpt de consument dat middel snel aan om een klacht te plaatsen.
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: 'Webwinkels overtreden de wet bij retourzendingen'

04 december 2015

Ik heb nu zelf last gehad van één webshop die zich hier niet aan houd. ModaItalia.

Op 10 oktober heb ik drie t-shirts op deze webshop gekocht. Toen deze thuis kwamen heb ik ze direct gepast, maar was ik ontevreden over één van de drie t-shirts. Hierna besloot ik om op 16 oktober één t-shirt terug te sturen. Dit heb ik allemaal netjes gemeld via het retourformulier en dit tshirt heb ik ook in de originele staat teruggestuurd. Op het retourformulier aangegeven dat ik geen andere maat of iets dergelijks wilde, gewoon het geld retour.

Hun reactie op 22 oktober:
U kunt de status van uw bestelling op ieder gewenst moment inzien wanneer u inlogt op onze webshop.

Zoals vermeld op onze site krijgt u voor het terugsturen van een sale artikel een kortingscode. Deze code kun je gebruiken bij je volgende bestelling. Je code is XXXXX. Als je tijdens stap 1 van de bestelprocedure in het vakje kortingscode de code invult krijg je automatisch € XX,XX korting op je bestelling.
Daarop heb ik aangegeven hier niet mee akkoord te gaan, dus uiteindelijk wilde ik mijn geld retour hebben. Hun reactie was daarna direct:
Goedemorgen,
U heeft een kortingscode ontvangen aangezien u een SALE artikel onder de €50,- heeft teruggestuurd.
Er staat dan ook in onze algemene voorwaarden aangegeven dat u voor deze artikelen een tegoedbon ontvangt.
Tevens staat het op onze SALE pagina.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Daarna direct aangegeven dat zij nu de wet overtreden, dat zij mij verplicht zijn het geld terug te geven. Hierop gaf ModaItalia het meest arrogante antwoord:
Goedemiddag ,

Zoals mijn collega XXX aangaf, blijft de kortingscode staan.
Dit staat duidelijk op onze site aangegeven en wij wijken hier niet vanaf.

Ons standpunt blijft hierbij.
Belachelijk. Ik geloofde niet dat zij nog gingen bijdraaien, ik heb recensies achter gelaten, een klacht ingediend. Gisteren toch maar mijn kortingscode gebruikt tot op de laatste cent nog, en zonder een euro uit te geven.