Pagina 6 van 17
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 31 januari 2013
door Jan Roelofsen
begrijp ik nou goed dat dit de standaard tekst is van Biedmeer?
Deze review wordt niet direct geplaatst omdat deze eerst moet worden goedgekeurd door een beheerder. Wanneer deze review goedgekeurd is zal hij verschijnen op deze pagina.
Dat is nou precies wat ik
niet wil, maar zo zijn er meer dus.
Uiteraard mag een klant zijn mening geven maar ik wil wel:
- spam voorkomen
- ruw taalgebruik voorkomen
Met iedere keer een notificatie als er een review geplaatst is.
Overall wil ik nu toch wel de opmerking plaatsen dat Biedmeer eerst eens opgeleverde functionaliteiten
compleet moet bouwen:
- de Mobile lay-out kun je volgens mij nog steeds geen bestellingen in plaatsen.
- produkt-review heeft nog wensen als eigen tekst en notificatie.
Andere opmerkingen?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 31 januari 2013
door Jan Roelofsen
UPDATE:
Zojuist gebeld door Biedmeer. (noem het customer relations)
Goed gesprek gehad oa over de 2 punten die ik hierboven benoem.
Ik snap nu waarom dit de actuele stand van zaken is en dat het duidelijk is dat men op korte termijn de nieuwe functionaliteit omtrent produkt reviews verder verrijkt.
Ook nu weer de opmerking ontvangen om vooral de wish list te blijven aanvullen omdat men hier echt wel mee werkt, fijn om te horen.
Afsluitend gesproken over verwachtingsmanagment en het feit dat je tegenwoordig wel Open&Transparant moet communiceren.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 31 januari 2013
door Nancytjuh
even een vraagje ik heb zelf ook een biedmeer winkel (januari opgestart)
Nu zou ik graag jullie mening willen weten over Kiyoh aangezien klanten nu ook reviews kunnen plaatsen bij biedmeer.
Is dit een toegevoegde waarde om beide op de site te zetten?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 01 februari 2013
door Ilonajoy
De beoordelingen van Kiyoh zijn in de meeste gevallen meer algemeen. Klanten schrijven bv over de service, de snelheid van bezorgen, enz.
De reviews van de producten zijn specifiek voor elk product.
Beiden hebben toegevoegde waarde, voor zowel de shop, de klanten en voor google.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 02 februari 2013
door HorseTopShop
Ik heb nu enkele dagen een tekst op de factuur gezet of ze de bestelde producten willen beoordelen op de website. 0,0% die het dus doet

Iemand wel al reacties erop gehad?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 04 februari 2013
door Jan Roelofsen
HorseTopShop schreef:Ik heb nu enkele dagen een tekst op de factuur gezet of ze de bestelde producten willen beoordelen op de website. 0,0% die het dus doet

Iemand wel al reacties erop gehad?
wij hebben deze functionaliteit nog niet in gebruik genomen. Ik hoop dat op korte termijn deze wordt afgebouwd met eerder genoemde wensen.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 04 februari 2013
door J&E
Wij wachten ook nog even met deze functie.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 06 februari 2013
door Ilonajoy
Net bericht ontvangen van Biedmeer, de teksten zijn voor de productrewiews zijn inmiddels aanpasbaar.
Dit naar aanleiding van een aantal tips en vragen die zijn binnengekomen van klanten.
Da's nog eens snel!
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 06 februari 2013
door jupiter
ja ik was ook blij verrast met het bericht! Fijn dat ze luisteren naar hun klanten en vooral ook zo snel actie hebben ondernomen!
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 06 februari 2013
door Ward
Ilonajoy schreef:Net bericht ontvangen van Biedmeer, de teksten zijn voor de productrewiews zijn inmiddels aanpasbaar.
Dit naar aanleiding van een aantal tips en vragen die zijn binnengekomen van klanten.
Da's nog eens snel!
jupiter schreef:ja ik was ook blij verrast met het bericht! Fijn dat ze luisteren naar hun klanten en vooral ook zo snel actie hebben ondernomen!
Hierin schuilt een prachtige les voor softwareontwikkelaars. Drie zelfs

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 06 februari 2013
door Jan Roelofsen
Hier is de beschrijving van de update terug te vinden:
http://biedmeerwebwinkels.nl/Nieuws/92- ... views.html
Ik ben d'r inderdaad ook happy hiermee. Vooral omdat ze zich houden aan hetgeen me vorige week telefonisch werd toegezegd.
Daarin is ook het belang genoemd van het invullen van de wishlist.
Wat dan nog beter kan; en werd beaamd, is communicatie over punten die vooralsnog
niet worden doorgevoerd.
Maar zo hebben we allemaal verbeterpunten

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 07 februari 2013
door J&E
Jan Speelgoedboer schreef:
Maar zo hebben we allemaal verbeterpunten

Ik ben benieuwd welke punten in de wishlist staan

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 07 februari 2013
door j.hooijenga
kan iemand ons vertellen hoe google pagespeed gebruikt moet worden.
ik heb wel de site gevonden en onze url ingevuld, zie daarna ook wel het resultaat van de analise, maar heb geen idee hoe de verbeter punten kunnen worden uitgevoerd en waar dat moet worden gedaan.
graag enige info. alvast bedankt
j.hooijenga
Ward schreef:stickythings schreef:Nog een vraag:
valt het meer mensen op dat het data verbruik opeens is gestegen zonder dat er meer bezoekers/hits zijn?
Wij gaan deze maand over de 40GB heen (geschat) terwijl we nagenoeg hetzelfde aantal bezoekers/hits hebben als vorige maand met minder dan 25GB verbruik?
Jouw webwinkel bevat een fout die je 1,4 MiB per bezoeker kost; daarmee zit je per maand dus al gauw op een verschil van 15 GB. Laat
Google PageSpeed maar eens los op je homepage.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 07 februari 2013
door Ward
j.hooijenga schreef:kan iemand ons vertellen hoe google pagespeed gebruikt moet worden.
ik heb wel de site gevonden en onze url ingevuld, zie daarna ook wel het resultaat van de analise, maar heb geen idee hoe de verbeter punten kunnen worden uitgevoerd en waar dat moet worden gedaan.
graag enige info. alvast bedankt
Ik vrees dat je een deel van de fouten/suggesties moet voorleggen aan BiedMeer. Vooral het inschakelen van compressie, de fout met de hoogste prioriteit, is typisch iets dat je regelt op de webserver of in de webwinkelsoftware.
Eén regeltje PHP is daarvoor overigens voldoende:
Merkwaardig dat een groot platform deze beginnersfout maakt. Of betaal je bij BiedMeer soms ook voor het dataverkeer?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 07 februari 2013
door j.hooijenga
Ward schreef:j.hooijenga schreef:kan iemand ons vertellen hoe google pagespeed gebruikt moet worden.
ik heb wel de site gevonden en onze url ingevuld, zie daarna ook wel het resultaat van de analise, maar heb geen idee hoe de verbeter punten kunnen worden uitgevoerd en waar dat moet worden gedaan.
graag enige info. alvast bedankt
Ik vrees dat je een deel van de fouten/suggesties moet voorleggen aan BiedMeer. Vooral het inschakelen van compressie, de fout met de hoogste prioriteit, is typisch iets dat je regelt op de webserver of in de webwinkelsoftware.
Eén regeltje PHP is daarvoor overigens voldoende:
Merkwaardig dat een groot platform deze beginnersfout maakt. Of betaal je bij BiedMeer soms ook voor het dataverkeer?
bedankt voor de info.
bij biedmeer word idd betaald voor het datverkeer, echter de eerste 7,5GB zit in het onbeperkte abonement welke we hebben en daar zijn we nog nooit over heen gegaan.
ik moet zeggen sinds we vorig jaar november ons aangesloten hebben bij beslist.nl is zijn de online bezoeken en daar mee de omzet met sprongen omhoog gegaan.
desondanks kunnen we nog steeds toe met de 7,5GB die in het abonnement zit. kom je daar over heen , dan kun je incidenteel data bij kopen. kijk maar eens bij biedmeer op de site en je ziet dat de kosten daar van mee vallen.zeker gezien de omzet verhoging die er tegen over staat.
ik zal echter met biedmeer contact opnemen naar aanleiding van het pagespeed rapport wat ik gezien heb.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 07 februari 2013
door Ward
Deze gzip-compressie reduceert webpagina's tot ongeveer een derde. De compressie niet inschakelen en vervolgens wel rekenen voor dataverkeer is niet sjiek, ongeacht de hoogte van het bedrag.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 14 februari 2013
door HorseTopShop
Misschien kijk ik er wel heel erg overheen, maar kom er niet helemaal uit. Hoop dat iemand me hier kan helpen.
Wij hebben vaste verzendkosten (NL) van € 5,80 voor pakketten tot 30 kg. Voor Belgie en Duitsland hebben we ook vaste verzendkosten per gewicht. (Verzendkosten op basis van gewicht)
Nu wil ik het zo gaan doen dat bij een bestelling vanaf € 45,- er geen verzendkosten berekend worden.
Echter lukt het me niet om het in te stellen. Het is wel in te stellen (Geen verzendkosten na een bepaald bedrag), maar dan vervallen alle andere ingestelde verzendkosten voor NL, BE en DE. Deze bedragen haalt hij dan helemaal leeg.
Iemand enig idee hoe ik de instelling van de verzendkosten kan behouden én het in kan stellen dat vanaf € 45,- er geen verzendkosten berekend worden?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door jupiter
dat kan inderdaad, wij hebben het ook maar ik weet niet hoe dat in zijn werk is gegaan, mijn partner heeft dat met iemand van biedmeer aan de telefoon gedaan.
Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met biedmeer dan loodsen ze je er doorheen en weet je zeker dat het goed is.
Mocht het nou niet lukken vraag ik mijn partner het even hier uit te leggen later vandaag.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door frafra
Vandaag weer een bestelling misgelopen omdat de BTW vermelding zo vreemd is in de winkelwagen van Biedmeer. Het lijkt namelijk net alsof er 2 x BTW berekend wordt:
Zonet wilde ik bij u 6 producten bestellen echter bij de afrekening werd alsnog 21% btw in rekening gebracht. Dit is niet conform uw website waar duidelijk staat dat de 21% al berekend is. Ik zie me genoodzaakt van de order af te zien.
Biedmeer ziet het niet als een prioriteit terwijl ik dit soort berichten regelmatig ontvang of mensen bellen met hetzelfde verhaal.
Wel besloten om toch naar opensource te kijken en heb de 1e offertes al binnen.
Biedmeer is veel winkel voor weinig geld, dat moet gezegd worden. Maar je blijft toch afhankelijk of ze iets net zo belangrijk vinden als jij om het dan daadwerkelijk te implementeren.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door HorseTopShop
Ik zal maandag even contact opnemen met Biedmeer. Is inderdaad handiger om het direct aan hun te vragen over de verzendkosten.
Dat van die BTW begrijp ik niet. Althans, ik zie geen problemen.
Zie hieronder. Het product staat weergegeven. Daaronder het bedrag excl. BTW en de BTW. Naar mijn idee lijkt het helemaal niet alsof er 2x BTW berekend wordt. Of kijk ik zo scheel? Je ziet toch gewoon de bedragen staan?
Ik heb hier ook werkelijk nog nooit klachten over gehad of vragen.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door Ilonajoy
De vraag van de btw krijg ik ook regelmatig. Er blijft onduidelijkheid.
Het probleem zit 'm volgens mij in het feit dat de opsomming van het geheel verwarring geeft.
In jouw voorbeeld:
Prijs product: 129,95.
Daaronder:
verzendkosten 5,80
producten 112,19 ex btw
btw bedrag 23,56
Totaal: 135,75
Voor ons is het duidelijk dat het totaalbedrag is opgebouwd 129,95 + 5,80 = 135,75.
Maar ik kan me goed voorstellen dat de klant dit niet snapt.
Beter zou zijn:
Producten incl. btw 129,95
verzendkosten 5,80
Totaal; 135,75
21 % btw van 135,75, = 23,56
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door frafra
Precies.
In de orderbevestiging in de e-mail staat het overigens wel gewoon zoals het hoort.
Product
Verzendkosten
Totaal
=======
en dan de BTW specificatie
Biedmeer ziet het niet als een prioriteit en het heeft me al aardig wat bestellingen gekost. Sommige mensen melden het en heb ik nog de kans om het via e-mail uit te leggen of telefonisch en dan plaatsen ze alsnog de bestelling.
De quote van vandaag van een klant is er echter ook 1 die regelmatig binnen komt en die ben ik dus kwijt. Tel daarbij nog de mensen die al in de winkelwagen zitten en simpelweg de browser sluiten omdat ze denken ineens alsnog BTW aan de broek te krijgen.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 15 februari 2013
door j.hooijenga
sommige mensen kunnen gewoon niet lezen of rekenen, maar ik kan me voorstellen dat het wel omzet kost.
ik heb zelf nog nooit dergelijke reacties gehad, dat men dacht dat de factuur niet klopt.
jammer als beidmeer hier niet meer aandacht aan besteed dan wat er nu gebeurt.
een makkelijk leesbare factuur is een must voor de omzet.
via
http://www.getclicky.com kan ik wel zien dat een voorgenomen aankoop niet word afgerond, echter kom je er nooit achter waarom niet.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 16 februari 2013
door frafra
j.hooijenga schreef:ik heb zelf nog nooit dergelijke reacties gehad, dat men dacht dat de factuur niet klopt.
De factuur is het probleem niet, deze is correct. Ook de bevestiging in de e-mail is correct.
Alleen in de winkelwagen wordt het heel vreemd gespecificeerd en dat kost gewoon klanten.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 16 februari 2013
door Jan Roelofsen
Wij hebben er gelukkig ook weinig last van.
Maar ik wil er wel aan meewerken om gezamenlijk dit punt duidelijk te maken bij Biedmeer. Geef eens een voorbeeld van hoe het dan wel/anders zou moeten zodat ik dit ook kan indienen.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 16 februari 2013
door Ilonajoy
Ilonajoy schreef:
Voor ons is het duidelijk dat het totaalbedrag is opgebouwd 129,95 + 5,80 = 135,75.
Maar ik kan me goed voorstellen dat de klant dit niet snapt.
Beter zou zijn:
Producten incl. btw 129,95
verzendkosten 5,80
Totaal; 135,75
21 % btw van 135,75, = 23,56
Mogelijkheid 1.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 16 februari 2013
door frafra
Jan Speelgoedboer schreef:Wij hebben er gelukkig ook weinig last van.
Weet je dat zeker? Hoeveel mensen verlaten immers wel niet de winkelwagen indien er iets "vreemds" in staat?
Nou, voorbeeldje van een bestelling die zojuist is binnen gekomen. Dit is een printscreen van de e-mail orderbevestiging:
Als ik nu op de website exact hetzelfde bestel dan zie je dit in de winkelwagen:
Dat is gewoon heel verwarrend en ik kan de irritatie bij sommige klanten dan ook goed begrijpen.
Het stomme is dan dat het in de orderbevestiging wel gewoon goed staat.
Edit: even mijn Paint kunsten aan het werk gezet

. Maar zoiets zou dan veel beter zijn:
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 17 februari 2013
door Jan Roelofsen
en dat laatste is hetgeen je bij Biedmeer wil aanvragen dus?
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 17 februari 2013
door frafra
Jup, dat de winkelwagen hetzelfde wordt als de lay-out in de e-mail bevestiging en de factuur.
Deze laatste 2 kloppen en zijn gewoon duidelijk.
Ik heb het een paar maanden geleden al geprobeerd bij Biedmeer, ook met screens, maar had geen resultaat.
Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic
Geplaatst: 17 februari 2013
door jupiter
Ik vind ook dat ze er bij biedmeer zsm wat aan moeten doen. Ik heb eerder in dit topic volgens mij al aangegeven dat ik ook eens door een boze klant ben gebeld en dit ook heb gemeld bij biedmeer. Maar die hebben er inderdaad ook niets mee gedaan.
Het gaat er niet om dat het wel klopt, het gaat erom dat het verwarring opwekt en dat wil je gewoon niet, een klant moet lekker doorklikken en bestellen
