RicardoV schreef:Afhankelijk van je kosten, dus je contract is de regel bij AfterPay voor zover ik weet inderdaad dat je niet meer mag doorbelasten dan een bepaald bedrag. Helemaal niet stom, want hierdoor verlaag je natuurlijk de drempel bij klanten om via AfterPay te bestellen.
In tegenstelling tot een webshop die een belachelijke 7,5% gaat berekenen om achteraf te kunnen betalen.
Nou ik vind het wel 'stom'
Ik vind dat is de keuze van de webshop eigenaar. Al rekend die 50% kosten. Natuurlijk niemand gaat dan die optie kiezen maar dat is toch zeker de keuze van de webwinkel eigenaar! Afterpay komt pas in het spel nadat de klant gekozen heeft voor betalen via Afterpay. Wat er daarvoor allemaal gebeurd gaat ze simpelweg niet aan.
Beter zou zijn als AfterPay het als 'advies' zou aanbieden. Ik ga achteraf betalen voorlopig nog niet aanbieden maar als ik het aanbied wordt het duur omdat ik het wil ontmoedigen. Als dat van Afterpay niet mag dan ga ik wel met een andere parij in zee. Maarja AfterPay wil het natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de klant om voor achteraf betalen te kiezen want dan vreten ze fors mee uit de ruif.
Het is in het belang van de webwinkel eigenaar om direct betalen zo aantrekkelijk mogenlijk te maken. Dat is goedkoper en je hebt je geld sneller) Het is in het belang van Afterpay om achteraf betalen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. In plaats van hun diensten eens wat beter te prijzen proberen ze webwinkels te dwingen om zoveel mogelijk van hun marge af te staan. Dat is geen samenwerking dat is misbruik met als extra drukmiddel 'andere webwinkels hebben het wel je dus je moet wel meegaan' en 'achteraf betalen is wettelijk verplicht'.
What's next? De coca cola fabrikant die de horeca gaat opleggen dat ze coca cola alleen mogen verkopen op een temperatuur van 4 graden omdat dat de optimale temperatuur is? Al zetten ze thee van cola waar bemoeit een leverancier zich mee?