Re: Welke betalingen vanuit Duitsland en Belgie
Geplaatst: 20 augustus 2014
Beste Rick,
De afkeer van fast checkout is er zeker omdat het volgens mij conversie verlagend werkt. klanten moeten of eerst een account aanmaken of inloggen. Die inloggegevens moeten ze dan weer zoeken. Zoals gezegd vraag ik me af hoeveel mensen een fast checkout account hebben en daar ook echt bij meerdere webwinkels gebruik van maken. Sterker nog als het zo een succes was dan waren jullie voor markering al lang met cijfers gekomen om aan te tonen hoe succesvol het is.
Betreft giropay. Je verhaal, leuke marketing. Ik merk alleen op dat softbanking dat jullie ook aanbieden op 1% commissie zit. Dat is in Duitsland ook zo.
Giropay.de is ook beschikbaar voor 0,95% echter veel aanbieders in NL bieden het aan voor 2%.
Duitse payment providers vergelijkbaar met jullie dienst bieden giropay in hun all in paketten aan voor minder dan 1%
Een marge van 1% voor een payment provider die het uit de massa moet halen is naar mijn mening veel te hoog. Het verhaal van alles in in en de rest van de marketing praat doet daar niets aan af.
Let wel dit commentaar richt zich niet alleen op jullie maar ook andere Nederlandse payment providers.
De afkeer van fast checkout is er zeker omdat het volgens mij conversie verlagend werkt. klanten moeten of eerst een account aanmaken of inloggen. Die inloggegevens moeten ze dan weer zoeken. Zoals gezegd vraag ik me af hoeveel mensen een fast checkout account hebben en daar ook echt bij meerdere webwinkels gebruik van maken. Sterker nog als het zo een succes was dan waren jullie voor markering al lang met cijfers gekomen om aan te tonen hoe succesvol het is.
Betreft giropay. Je verhaal, leuke marketing. Ik merk alleen op dat softbanking dat jullie ook aanbieden op 1% commissie zit. Dat is in Duitsland ook zo.
Giropay.de is ook beschikbaar voor 0,95% echter veel aanbieders in NL bieden het aan voor 2%.
Duitse payment providers vergelijkbaar met jullie dienst bieden giropay in hun all in paketten aan voor minder dan 1%
Een marge van 1% voor een payment provider die het uit de massa moet halen is naar mijn mening veel te hoog. Het verhaal van alles in in en de rest van de marketing praat doet daar niets aan af.
Let wel dit commentaar richt zich niet alleen op jullie maar ook andere Nederlandse payment providers.