Pagina 2 van 3
Re: www.hetadreswebshop.nl tips ?
Geplaatst: 22 januari 2011
door Ward
Toby, ik zou iets nadrukkelijker inzetten op de online verkoop. Doordat je op de homepage meteen uitgebreid verhaalt over de winkel, lijkt de webshop maar een bijzaak. Een beetje zo van: u mag eventueel wel online bestellen, maar we zien u liever in de winkel.
Aan de "Categorieen" (waar is het trema?) moet je zeker nog iets doen. Hier mis je structuur en logica. Tussen "Beelden" en "Schilderijen", twee logisch samenhangende categorieën, staan bijvoorbeeld nog "Kleinmeubelen" en "Servies". Voor mijn gevoel liggen "Etagières" en "Dienbladen / Schalen" dicht bij elkaar, maar ze worden uiteengerukt door allerlei andere productcategorieën en een "Kerst 2010 sale". Hetzelfde geldt voor paren zoals "Lantaarns" en "Verlichting" of "Kussens & Plaids" en "Vloerkleden".
Re: Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 28 januari 2011
door Toby
Wat vinden jullie van de nieuwe banner ? en tekst in de banner?
(hetadreswebshop.nl) graag een kritisch beoordeling.
Geplaatst: 06 februari 2011
door Toby
De webshop loopt nu ongeveer 3 maanden en behaal nu een conversie van 2%. graag zou ik van jullie nog wat tips ontvangen voor mijn webshop.Graag een kritisch blik.
http://www.hetadreswebshop.nl
Met vriendelijke groeten,
toby van de rakt
Re: (hetadreswebshop.nl) graag een kritisch beoordeling.
Geplaatst: 06 februari 2011
door PeterPastoor
Hoeveel topics wil je openen voor feedback? Dit is je derde...
Re: (hetadreswebshop.nl) graag een kritisch beoordeling.
Geplaatst: 06 februari 2011
door Wil
W.b. de welkomstpagina:
Welkom tekst, het woord tekst is overbodig. Na Het Adres een komma.
In de tweede alinea staat 3x het woord woonaccessoires. Ik zou dit wijzigen.
Alle artikelen onder woonaccessoires (links) staan in meervoud behalve kandelaar.
De openingspagina vind ik niet zo mooi met dat prominente billboard. De rest van de site ziet er prima uit. Overzichtelijk en een breed assortiment.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 06 februari 2011
door Wouter Hol
Alle bestaande topics zijn samengevoegd. Graag niet meerdere topics voor dezelfde webwinkel openen.
Re: (hetadreswebshop.nl) graag een kritisch beoordeling.
Geplaatst: 08 februari 2011
door Toby
Wil schreef:W.b. de welkomstpagina:
Welkom tekst, het woord tekst is overbodig. Na Het Adres een komma.
In de tweede alinea staat 3x het woord woonaccessoires. Ik zou dit wijzigen.
Alle artikelen onder woonaccessoires (links) staan in meervoud behalve kandelaar.
De openingspagina vind ik niet zo mooi met dat prominente billboard. De rest van de site ziet er prima uit. Overzichtelijk en een breed assortiment.
Dankje voor de tip over het hoofd gezien. Maar het is veranderd. Voor een andere foto moet ik nog even kijken.
groeten,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Toby
Ik heb de laatse 2 weken veel kijkers weinig kopers. nog geen conversie van 1 % waar kan dit aan liggen ? Is mijn website wel gebruiks vriendelijk genoeg ? graag jullie oordeel over gebruiks gemak en uitstraling.
mvg,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Ward
Twee weken is een erg korte meetperiode, je moet een langere adem hebben. Bij een paar honderd bezoekers mag je bij zo'n korte periode eigenlijk ook niet in percentages rekenen, want dan krijg je een schijnnauwkeurigheid. Als je bijvoorbeeld 100 bezoekers per week hebt, is 2 bestellingen in plaats van 1 per week een "verdubbeling" van de conversieratio van 1% naar 2%, maar toeval speelt daarin een veel te grote rol.
Boven op de homepage zou ik blikvangers zetten: uitzonderlijk goedkope producten, unieke producten of producten waarvan je weet dat ze online goed lopen.
Het kader met handschrift en een foto van je winkel zou ik naar onderen verplaatsen. Door de prominente toppositie boven op de homepage lijkt het of je klanten in de eerste plaats naar de winkel wilt leiden, maar dat leidt af van de online verkopen. Dat je een winkel van 1500m² in Oss hebt, is bijzaak. Het handschrift mag wat mij betreft ook weg, want het is geen echt persoonlijk handschrift, maar een nep-computerletter die niet al te best leesbaar is.
Verder zou ik nog iets doen aan de masthead boven de hoofdnavigatie. Alle onderdelen kunnen er op zich wel mee door, maar op een of andere manier is het niet één strak geheel.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Meesleepbeest
Ik denk dat je verwachtingen wekt die je niet waar maakt. In je header staat gratis bezorgen vanaf 50 euro, echter op je info staat een compleet boekwerk aan verzendkosten.
* Alleen pakketten en indien op voorraad. Dat is dus niet waar als je naar je verzendkosten kijkt.
Voor 16.00 besteld morgen bezorgd is ook niet waar volgens je info pagina:
De levertijd is 3 werkdagen als we uw producten op voorraad hebben.
Je header vind ik niet passend, wat doet die jongedame daar?
Je achtergrond kleur vind ik een beetje bedompt en saai.
Een aanbieding van 899 euro...
De foto is nog niet aangepast, billboard.
Ik mis een beetje een algemene indruk van DIT zijn wij en DAT doen we.
Tevens vind ik het woord 'Persoonlijke', in je huisstijl/header, lastig te lezen.
Als consument heeft u het recht om artikelen binnen 14 dagen te retourneren als de verzegeling niet is verbroken. Als de verzegeling is verbroken dan kunnen we uw retourartikelen helaas niet terugnemen.
Zolang het niet 1 van de uitgesloten producten betreft mag de klant het gewoon open maken en bekijken.
Aanbiedingen zijn gewoon klikbare vlakken en exclusief is een (in mijn ogen irritant) scrollertje. Zit geen lijn in dus.
Er zit geen lijn in je logo's vlakken rechts, betreffende Kiyoh, iDeal etc. Tevens vind ik jouw logo daar niet thuishoren. Maar allemaal in verschillende groottes stoort me het meest.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Toby
Ward schreef:Twee weken is een erg korte meetperiode, je moet een langere adem hebben. Bij een paar honderd bezoekers mag je bij zo'n korte periode eigenlijk ook niet in percentages rekenen, want dan krijg je een schijnnauwkeurigheid. Als je bijvoorbeeld 100 bezoekers per week hebt, is 2 bestellingen in plaats van 1 per week een "verdubbeling" van de conversieratio van 1% naar 2%, maar toeval speelt daarin een veel te grote rol.
Boven op de homepage zou ik blikvangers zetten: uitzonderlijk goedkope producten, unieke producten of producten waarvan je weet dat ze online goed lopen.
Het kader met handschrift en een foto van je winkel zou ik naar onderen verplaatsen. Door de prominente toppositie boven op de homepage lijkt het of je klanten in de eerste plaats naar de winkel wilt leiden, maar dat leidt af van de online verkopen. Dat je een winkel van 1500m² in Oss hebt, is bijzaak. Het handschrift mag wat mij betreft ook weg, want het is geen echt persoonlijk handschrift, maar een nep-computerletter die niet al te best leesbaar is.
Verder zou ik nog iets doen aan de masthead boven de hoofdnavigatie. Alle onderdelen kunnen er op zich wel mee door, maar op een of andere manier is het niet één strak geheel.
Dankjewel voor je tips hier kan ik wat mee! ga er zsm wat mee doen !!
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Toby
Meesleepbeest schreef:Ik denk dat je verwachtingen wekt die je niet waar maakt. In je header staat gratis bezorgen vanaf 50 euro, echter op je info staat een compleet boekwerk aan verzendkosten.
* Alleen pakketten en indien op voorraad. Dat is dus niet waar als je naar je verzendkosten kijkt.
Voor 16.00 besteld morgen bezorgd is ook niet waar volgens je info pagina:
De levertijd is 3 werkdagen als we uw producten op voorraad hebben.
Je header vind ik niet passend, wat doet die jongedame daar?
Je achtergrond kleur vind ik een beetje bedompt en saai.
Een aanbieding van 899 euro...
De foto is nog niet aangepast, billboard.
Ik mis een beetje een algemene indruk van DIT zijn wij en DAT doen we.
Tevens vind ik het woord 'Persoonlijke', in je huisstijl/header, lastig te lezen.
Als consument heeft u het recht om artikelen binnen 14 dagen te retourneren als de verzegeling niet is verbroken. Als de verzegeling is verbroken dan kunnen we uw retourartikelen helaas niet terugnemen.
Zolang het niet 1 van de uitgesloten producten betreft mag de klant het gewoon open maken en bekijken.
Aanbiedingen zijn gewoon klikbare vlakken en exclusief is een (in mijn ogen irritant) scrollertje. Zit geen lijn in dus.
Er zit geen lijn in je logo's vlakken rechts, betreffende Kiyoh, iDeal etc. Tevens vind ik jouw logo daar niet thuishoren. Maar allemaal in verschillende groottes stoort me het meest.
Ook wil ik u graag bedanken voor deze goede tips!!
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Toby
Het volgende is gebeurd:
Bilboard verwijderd.
Handschrift verwijderd.
Retour info is veranderd.
Achtergrond kleur zou ik graag zo houden omdat de aandacht naar de producten moet gaan.
Aanbieding van 899 is aangepast (foutje moet kunne )
De logo’s aan de rechterkant verwijderd.
Stukje met exclusieve producten vervangen door vaste foto’s
Info over levertijd is aangepast.
Verder zou ik nog iets doen aan de masthead boven de hoofdnavigatie. Wat bedoel je hiermee Ward ? Zou ik alles beter kunnen inklappen zodat het zo wordt:
Woonaccessoire
Kleinmeubelen
Schilderijen
Etc.
Wat moet nog gebeuren:
Logo wordt aangepast ivm onduidelijk.
Banner boven de website wordt nog aangepast ivm met de tekst. Zijn de plaatjes in de boven banner geen sfeer makers ? moeten dit perse producten zijn ?
Opzoek naar nieuwe banners aan de rechter kant of gewoon leeg?
Ben ik iets vergeten ?
Groeten,
Toby.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 18 februari 2011
door Meesleepbeest
Qua plaatjes in je header, dat nodigt uit tot klikken. Het zou wel leuk zijn als daar wat algemene foto's staan van iets wat je verkoopt en het aanklikbaar maakt. Bijvoorbeeld: Bank, stoel, bed, tafel ik noem maar een dwarsstraat.
Je logo's rechts hoef je niet allemaal te verwijderen, iDeal zou ik ook laten staan. Maar plaats deze elke keer en een zelfde soort vak, dat vooral de breedte gelijk is van elk vlak. Het beste nog plaats je ze in een table (of je maakt er een afbeelding van die hetzelfde is met bruine balk en oranje lijntje en zet er INFO op ofzo) net als de rest en dan is het helemaal in lijn.
Verder had ik nog wel wat te zeuren ja haha
Ik vind de afbeeldingen erg klein, zet er eerder drie ipv 4 zodat ze meer opvallen.
je aanbieding staat er trouwens nog

Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 februari 2011
door Toby
Meesleepbeest schreef:Qua plaatjes in je header, dat nodigt uit tot klikken. Het zou wel leuk zijn als daar wat algemene foto's staan van iets wat je verkoopt en het aanklikbaar maakt. Bijvoorbeeld: Bank, stoel, bed, tafel ik noem maar een dwarsstraat.
Je logo's rechts hoef je niet allemaal te verwijderen, iDeal zou ik ook laten staan. Maar plaats deze elke keer en een zelfde soort vak, dat vooral de breedte gelijk is van elk vlak. Het beste nog plaats je ze in een table (of je maakt er een afbeelding van die hetzelfde is met bruine balk en oranje lijntje en zet er INFO op ofzo) net als de rest en dan is het helemaal in lijn.
Verder had ik nog wel wat te zeuren ja haha
Ik vind de afbeeldingen erg klein, zet er eerder drie ipv 4 zodat ze meer opvallen.
je aanbieding staat er trouwens nog

mm hardnekkige aanbieding!
Boven banner ook aangepast
Logo's rechts moet ik nog maken gelukkig is het ontzettend druk in de echte winkel

Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 februari 2011
door eentje
gelukkig is het ontzettend druk in de echte winkel
Ik denk dat dit ook een deel van het probleem kan zijn... Zo lang je de webwinkel als leuk voor erbij beschouwd zal het ook niets worden.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 februari 2011
door Toby
eentje schreef:gelukkig is het ontzettend druk in de echte winkel
Ik denk dat dit ook een deel van het probleem kan zijn... Zo lang je de webwinkel als leuk voor erbij beschouwd zal het ook niets worden.
Ziet het er zo slecht uit dan ?
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 29 maart 2011
door Ruudd
Ziet het er zo slecht uit dan ?
Klanten genereer je niet met het ´er goed uitzien´ Tuurlijk is het belangrijk dat je webshop er uitnodigend uitziet maar belangrijker is nog dat je er écht werk van maakt, dus ook bijv. SEA ,SEO & ander marketingkanalen. Je winkel in Oss is natuurlijk de steunpilaar voor deze webshop maar zolang je de webshop als een 'extra' iets beschouwd zul je er nooit veel inkomsten uithalen t.o.v. je stenen winkel.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je webshop er netjes uitziet, je bent van ver gekomen en je hebt al het advies ten harte genomen. Alleen nu komt het moeilijkste nog, daadwerkelijk bekend worden en klanten genereren. Zoals eerder gezegd, er 'goed uitzien' zegt niet alles, je moet vindbaar zijn & je doelgroep online weten te bereiken.
Wel aardig wat bezoeker niet veel verkoop
Geplaatst: 19 april 2011
door Toby
Goedendag,
Weer een tijdje bezig met mn webwinkel al aardig wat goede tips gehad hier, mijn dank daarvoor!
Maar we hebben nu ongeveer zn 80 bezoekers op n dag en zn 400 hits maar ongeveer maar zn 1 a 2 bestellingen per week. Wat zou er verkeerd kunnen zijn wat zou er moeten veranderen?
De bezoekers vinden mij op relevante zoekwoorden die zeker in mn webshop te vinden zijn tegen goede prijzen en voorwaarden. Ook hebben we behoorlijk wat producten in ons assortiment.
Graag hulp gevraagd!
Groetjes,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 april 2011
door Meesleepbeest
Ik vind dat je nog steeds een beetje 'liegt' over de verzendkosten, dat heb ik al eerder ook aangegeven meen ik. Gratis boven de 50 euro, ja niet dus als ik toevallig iets zwaars koop, 10 kilo is in dit segment niet veel en dan moet het opeens boven de 150 euro zijn.
Echt je blijft vasthouden aan een totaal onduidelijk verzendverhaal, dat kost je gewoon klanten. Vasthouden aan 17! verschillende verzendkosten is gewoon waanzin!
Waar haken je huidige klanten af?
Tweede puntje ook al eerder aangegeven, je header. Ik vind je huidige header nog steeds niks te maken hebben met wat je verkoopt. Woon accessoires en mevrouw... Rijmt bij mij niet.
Muisaanwijzer verandert niet als je op de header staat, duidelijker dat die daar ook in een handje verandert.
Image preview is niet uniform, hij werkt niet overal en hij werkt niet goed. Is traag.
Foto's onderaan het beeld vallen van het beeld af ipv dat de preview hoger komt te staan.
Doe het goed of doe het niet.
Dit is een onduidelijke tekst die je hanteert:
Let op bij dure en breekbare producten! Het is raadzaam om deze verzekerd te laten retourneren. Defecte producten worden niet door ons vergoed.
Dit lijkt er namelijk op dat iemand die een defect product ontvangt dit niet vergoed krijgt. Jij bedoelt natuurlijk producten die tijdens transport in het retourtraject defect raken maar je omschrijft dit niet duidelijk genoeg.
Niks aanklikbaar in het logolijstje, keurmerk iDeal etc. Als je er op klikt kom je op de zoekpagina. Das niet goed.
Ook zit er nog steeds niet een mooi kadertje omheen zoals de hele site dat wel voor elk onderdeel heeft.
Kijk ook even je linkpagina na, staat een beetje slordig nu.
En werkelijkwaar mijn broel zakt er van af... Op de linkpagina staat een link naar, precies, jezelf... Wat is dat dan weer? Een site van hetzelfde maar dan veel mooier, waarom ben je daar niet op verder gegaan???
Ik ben niet echt weg van dat geel, maar het is 10 keer sfeervoller dan de webshop site.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 april 2011
door Toby
De verzendkosten zijn er idd veel! Moeten er ook minder worden maar het is gewoon lastig om de kosten binne de perken te houden doordat sommige producten erg hooge verzendkosten met zich mee brengen ( bv de verlichting) we moeten hier een standaard prijs voor zien te vinden die voor alle producten kan gelden.
De kosten voor de woonaccessoires worden ook gezet op 4,95 voor alles en boven de 50 euro gratis. Ook boven de 10 kilo. Toch wordt de 10kilo niet snel gehaald onder de 150.
Op de banner hoor ik verschillende meningen, sfeervol of zoals u niet passend bij de producten. Daarom zal deze de komende tijd dan ook veranderd worden.
Zoals je zegt van het handje bij de header en de image previeuw, ik kan er niets aan veranderen. Dat zal het nadeel zijn van zn webwinkel(biedmeer) ook de logo's aan de rechter zijden krijg ik maar niet in een mooi kader. Ook kan ik er geen verwijzing aan geven
De website van de winkel lukt mij denk ik niet om na te maken in de biedmeer webwinkel omgeving. Ik kan namelijk te weinig veranderen daarin. Misschien dan toch maar een custom templat laten maken.
Met de rest van uw opmerking ga ik meteen aan de gang om het op te lossen, staat er inderdaad wat onduidelijk en slordig op.
Bedankt voor uw tips!
Groeten ,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 19 april 2011
door PeterPastoor
Toch wordt de 10kilo niet snel gehaald onder de 150.
Misschien wel als het duidelijker is. Misschien zijn juist dat de klanten die je mist

Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Toby
Goedemiddag,
Er is het een en het ander veranderd graag jullie reactie hierop.
Kleuren aangepast
Verzendkosten zijn aangepast
Begin pagina is aangepast
Groet,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door PaulG
Afhaakmoment voor mij
Geboortedatum * :
Hoe heeft u ons gevonden *
Verplichte velden die je niets aan gaan.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Ruudd
PaulG schreef:Afhaakmoment voor mij
Geboortedatum * :
Hoe heeft u ons gevonden *
Verplichte velden die je niets aan gaan.
Geboortedatum zou ik sowieso schrappen, ik neem aan dat je geen producten verkoopt waar een minimum leeftijd vereist is? En 'Hoe heeft ons gevonden' zou ik als optie doen. Altijd meegenomen als een klant dat invult.
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Toby
Oke zal ik die er af halen. Ik zal om te proberen ook even de " hoe heeft u ons gevonden weghalen" meestal wordt er toch ingevuld internet.
Bedankt voor de tips weer!
Hebben jullie voor de rest geen op of aanmerkingen??
Groet,
Toby
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Ruudd
Mocht je een wat minder algemeen antwoord willen dan 'internet' zet er dan suggesties achter bijv. Google of advertentie op .. Maar ik snap eigenlijk niet waarom je dit vraagt, je kunt toch zien waar ze vandaan komen via Google analytics?
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Boekhandel
Misschien andere favicon. Ik krijg het idee bij een boodschappenmandje een één of ander webshopsysteem gebruikt, terwijl je webshop zeer professioneel is opgezet. Hier kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 20 april 2011
door Meesleepbeest
Ah, dat is al veel stijlvoller
Verzendkosten wordt al beter, ik zou wel gewoon dan de XL en Terapy kosten op 1 lijn houden. 12.95 ofzo, naar gelang wat het meeste voorkomt. Hier laat je wat daar krijg je wat.
Standaard verzendkosten en verzendkosten voor XL, terapy schilderijen etc. En 1 voor meubels. Max 3 dus + gratis.
In de header vallen de lampen uit de toon, voor mijn smaak wellicht maar vind het een storend elemant omdat het opeens zo anders is. Mooi kadertje er omheen en zet er onder En nog veel meer! ofzo.
Pietje precies die ik ben zou het dan nog helemaal strak zijn als de teksten op dezelfde hoogte en plek staan
Weet je ook het punt waar de meeste mensen afhaakte?
Re: [hetadreswebshop.nl] Is mijn webshop in orde?
Geplaatst: 21 april 2011
door veke
Zou je bewegende header ook iets langzamer laten veranderen.
Heb ook nog een typefout gevonden bij betalingen "Remours"