Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop
Geplaatst: 27 juli 2012
door LangeK
Voor mij is het nu opgelost.
Maar met heel veel papier werk.
Dus als aanrader maak je site strak.
Anders zullen mensen nooit meer naar je komen.
Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop
Geplaatst: 11 augustus 2012
door Rob Pater
Goedemiddag,
Ik doe zelf ook aan import uit China, op zich is daar niks mis mee.
Maar wij helpen onze klanten wel direct, ze kunnen terecht op verschillende telefoon nummers.
Hebben de mogelijkheid voor direct online contact, en bij mij wachten ze max een week op de producten. Het is wel eens gebeurt dat de klanten langer moeten wachten, door de douane etc.
Dan bel ik de klanten gewoon op en leg het verhaal uit, ik zal dit ook doen als ik jouw was.
Als dit gebeurt doe ik meestal nog gratis productje bij. Ook geven wij gewoon twee jaar garantie op onze producten. Volgens mij ben je dit ook verplicht als je verkoop in Nederland.
Wat mijn ook opviel aan je site is dat ik nergens bij de algeme voorwaarden kom, of het adres van shop kan achterhalen. En op welke markt richt je nu want als ik binnen kom staat de site standaard op Engels taal, en denk dat je iets te groot bent begonnen. Want er komt ook veel zooi uit China, ik doe alleen nog maar aan import van de telefoon. Met deze producten weet ik zeker dat het goed zit denk hier bij aan de CE Ul keurmerken enz. Ik heb in het verleden ook gewoon de opladers die uit China komen mee gesteurd, dit is later gebleken dat die dingen levensgevaarlijk zijn, dus die heb ik allemaal omgeruild. Ik heb van de telefoons de certificaten op gevraagd bij mijn leverancier, zodat als toch nog iets mis gaat die kan overleggen aan mijn aansprakelijkheid verzekering. Deze certificaten zijn ook gecontroleerd op echtheid, dus mijn taak heb ik nu gedaan in dit verhaal.
Want ik hoop dat je er bewust van bent mocht er iets gebeuren met de producten die verkoop, dat je aansprakelijk gesteld kan worden, heb je dit al geregeld? Want je heb nu namelijk gewoon alle producten die er op chinees markt te vinden zijn op je site staan, en de aftersales is echt bar en boos als ik er van uit moet gaan dat het vorige allemaal klopt.
Mijn visie op je shop begin eens om het aantal producten terug te brengen naar een stuk of tweehonderd producten, dan hou je overzicht. En je kan niet zo groot worden al een bol.com of een corad. Maakt op je site bekend garantie, contact pagina liefst met vast telefoonnummer dit straalt meer vertrouwen uit. Algemene voorwaarden, verzendkosten, retour policy, betaalmethodes. En ga achter die certificaten aan dit voorkomt je hoop problemen in toekomst.
Je bent echt veel te groot begonnen denk ik, je kan beter tweehonderd producten op je site zetten waar je echt de kwaliteit van weet dan 9000 waar je niet van weet wat het is. En mocht je dit wel weten ga dan eens naar China toe, dan weet je precies waar ik over heb. En het is niet erg om fouten te maken als je het maar netjes oplost. En ga ook geld steken in je beveiliging, want dit is verplicht of wordt verplicht in de toekomst, je gaat toch gegevens van andere mensen verzamelen.
Eind conclusie idee is goed uitvoering matig tot slecht.
Als je nog verdere advies wilt of hulp mail of bel dan even.
Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop
Geplaatst: 12 augustus 2012
door Rob Pater
Nog even een vraag je doet dus aan dropshiping, wie betaald de inklaring kosten dan jij of de klant? Ik vindt het ook zo vreemd dat hier niet over uitwijkt op je site, bij de post moet je ook inklaring betalen je moet je klanten hierover wel inlichten vindt ik.